اخبار داغ

در جلسه ستاد بحران استان کرمان مطرح شد؛

وجود ۳۷۷۶۰ واحد غیرمقاوم در کرمان و راور/گلایه رئیس بنیاد مسکن کرمان از عدم همکاری بانک ها

وجود ۳۷۷۶۰ واحد غیرمقاوم در کرمان و راور/گلایه رئیس بنیاد مسکن کرمان از عدم همکاری بانک ها
جلسه ستاد بحران استان کرمان با موضوع هماهنگی برای بازسازی مناطق زلزله زده روز گذشته با حضور مقامات استانی و تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم کرمان در محل استانداری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛جلسه ستاد بحران استان کرمان با موضوع هماهنگی برای بازسازی مناطق زلزله زده روز گذشته با حضور مقامات استانی و تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم کرمان در محل استانداری برگزار شد ، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی عضو مجمع روحانیون انقلابی نیز از عملکرد سه روزه  گروه جهادی خود گزارشی را ارائه داد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

این جلسه در حالی برگزار می شد که از بامداد امروز تا ساعت ۱۵ بیش از ۸۰ زمین لرزه در هجدک رخ داده و که سه عدد از آنها بالای ۴ ریشتر بوده است. همچنین در ۱۵ روز گذشته سه زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در شمال کرمان رخ داده است.

,

۳۷۷۶۰ واحد غیرمقاوم در کرمان و راور

, ۳۷۷۶۰ واحد غیرمقاوم در کرمان و راور,

آیت الهی، سخنگوی ستاد بحران در تشریح وضعیت واحدهای مسکونی گفت:۳۷ هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی در کرمان و راور نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند که حدود ۱۶ هزار واحد شهری هستند.

,

علی بابایی، فرماندار کرمان نیز تصریح کرد: ۴۴ مدرسه در شهرستان کرمان نیاز به بازسازی دارند. همچنین حدود ۵۰ مدرسه هم دیگر قابل استفاده نیستند و آن ها را تعطیل کردیم.

,

وی اظهار کرد: ۸۶ هزار واحدی که هفته گذشته به عنوان غیرمقاوم اعلام شد، فقط مسکونی نیستند و مجموع همه ساختمان های غیرمقاوم، از مدارس گرفته تا بیمارستان ها و واحد‌های مسکونی است.

,

 گلایه از همکاری نکردن بانک ها

,  گلایه از همکاری نکردن بانک ها,

سلطانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن عنوان کرد: در سال ۹۵، سهم استان کرمان برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ۱۲ هزار واحد بود اما بانک های مختلف متاسفانه تسهیلات لازم را ابلاغ نکردند و از برنامه عقب هستیم و  از سهیمه ای که بانک ها باید تسهیلات می دادند در بانک ملی ۹ درصد، بانک تجارت ۲۵ درصد، بانک رفاه ۲۶ درصد، بانک سپه ۲۹ درصد، بانک صادرات ۱۲ درصد و بانک مسکن ۲۱ درصد تسهیلات داده شده است.

,

سلطانی نژاد گفت:  در شهرهای زیر ۲۵ هزار  مجموع ۲۳۶ هزار واحد در استان مقاوم سازی شده اند. ۱۳۰ هزار واحد نیاز به مقاوم سازی دارند که اگر روند پرداخت همینطور باشد، کار جلو نخواهد رفت.

,

به فکر مقاوم سازی خانه ها باشید

, به فکر مقاوم سازی خانه ها باشید,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور از ستاد بحران درخواست کرد مصوب شود که هرچه سریعتر مقاوم سازی خانه های غیرمقاوم در شهرها آغاز شود او این موضوع را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ستاد بحران باید جلوتر اقدامات مقتضی را صورت دهد.

,

برداشت از صندوق توسعه ملی

, برداشت از صندوق توسعه ملی,

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور  اذعان کرد: طرحی مبنی بر استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، در حدود یک میلیارد دلار، برای بازسازی مناطق مسکونی در استان های زلزله زده با اولویت کرمان و کرمانشاه در دست تهیه است که نیاز به همکاری بنیاد مسکن دارد.به گفته او این موضوع تا حدود یک ماه آینده در مجلس مصوب می شود.پورابراهیمی با ابراز نگرانی از وضعیت استحکام بناهای عمومی گفت که بهتر است ساختمان های غیرمقاوم عمومی تخلیه شوند و از کانکس به جای این ساختمان های غیرمقاوم عمومی استفاده شود.

,

ارسال یک محموله 10 تنی پوشاک توسط یک خیر به مناطق زلزله زده راور

, ارسال یک محموله 10 تنی پوشاک توسط یک خیر به مناطق زلزله زده راور,

 
حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی معاون سازمان بسیج رسانه کشور و عضو مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی نیز در این دیدار گفت: جامعه وعاظ و روحانیون انقلابی وابسته به حوزه علمیه به عنوان یک تشکل خود جوش و آتش به اختیار، با توجه به زلزله ی اخیر در شهرستان راور استان کرمان، احساس دغدغه کرد و در مناطق زلزله زده حضور پیدا نمود.

,
,

 
وی با بیان این که ما با تیمی متشکل از 40 نفر با تجهیزات در مناطق زلزله زده شهرستان راور حضور پیدا کردیم، افزود: این تیم شامل 10 روحانی، 10 پزشک، 10 روانشناس و 10 نیروی فنی می باشد.

,
,

 
حجت الاسلام والمسلمین نیکویی ضمن اظهار رضایت از همکاری مسئولان  استان با مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی، گفت: اگر همراهی استاندار کرمان نبود، نمی توانستیم در منطقه خوب عمل کنیم و باید از ایشان تشکر کنیم که با آغوش باز ما را پذیرفت و مجموعه های مختلف استان از جمله اداره کل مدیریت بحران، نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه پاسداران، فرماندار راور و به ویژه جمعیت هلال احمر با ما همکاری مطلوبی داشتند.

,
,

 
وی ادامه داد: با همکاری های خوب یاد شده، 7 تیم را تشکیل دادیم و توزیع 400 هیتر برقی، پوشاک، اقلام خوراکی و دارویی و  در مواردی هم پرداخت وجه نقد به مردم آسیب دیده از زلزله، انجام شد.

,
,

 
معاون بسیج رسانه کشور با بیان این که کلیه ی روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان راور مورد بازدید قرار گرفت و مشکلات مردم بررسی شد، خاطرنشان کرد: یک محموله به ارزش 3 میلیارد ریال شامل 10 تن پوشاک و مقداری مواد خوراکی، بخاری، فرش و پتو از سوی یک خیر از تهران به مقصد کرمان بارگیری شده که به زودی به دست مردم مناطق زلزله زده خواهد رسید.

,
,

وی با بیان این که از جمله مواردی که لازم است در مناطق زلزله زده به آن توجه شود این است که اقلام اهدایی از سوی مردم میان نیازمندان واقعی توزیع شود؛ اظهار داشت: خانه های مناطق زلزله زده نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد که مهم ترین تقاضای مردم در این رابطه این بود که برای دریافت تسهیلات بازسازی ضامن فردی از آن ها درخواست نشود.

,

 
حجت الاسلام و المسلمین نیکویی به نیازهای مختلف مردم زلزله زده شهرستان راور و هم چنین مشکلاتی از جمله قنات های تخریب شده، آنتن دهی ضعیف و وجود نقاط کور زیاد در روستاهای زلزله زده، اشاره کرد و گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن این مشکلات نیز مرتفع گردد.

,
,

۱۱۰۰ زلزله در ۱۵ روز

, ۱۱۰۰ زلزله در ۱۵ روز,

براساس اعلام ستاد بحران کرمان، از ۱۰ آذر تا امروز ۱۱۰۰ زمین لرزه در استان کرمان در حوالی هجدک رخ داده است.۸۲۷ زلزله کمتر از ۳ ریشتر، ۲۳۰ زلزله بین ۳ تا ۴ ریشتر، ۳۶ زلزله بین ۴ تا ۵ ریشتر، ۴ زلزله بین ۵ تا ۶ ریشتر و سه زلزله بیش از ۶ ریشتر بزرگی داشته اند.

,

پرداخت وام بلاعوض از فردا

, پرداخت وام بلاعوض از فردا,

علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پرداخت وام بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام خبر داد و گفت که از فردا پرداخت این وام در کرمان آغاز می شود. البته پرداخت این وام به این دلیل  که مصوب شدن این وام طول می کشد اندکی تاخیر دارد .

,

 ۲ هزار کانکس در دست ساخت است

,  ۲ هزار کانکس در دست ساخت است,

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان گفت:  ۲ هزار کانکس تا دو ماه دیگر در استان کرمان توسط سپاه ساخته می شود تا هر زمان که نیاز شد، به جای چادر به طور موقت به مردم کانکس داده شودو در حال حاضر نیز 60 دستگاه کانکس توسط سپاه برای مردم زلزله زده هجدک آماده نصب است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه