اخبار داغ

فرماندار گناباد تاکید کرد:

لزوم اصلاح نگاه کاسب کارانه دستگاه‌های دولتی به سازمان های مردم نهاد

لزوم اصلاح نگاه کاسب کارانه دستگاه‌های دولتی به سازمان های مردم نهاد
فرماندار گناباد گفت: در پی افزایش کمی تعداد سمن ها نیستیم بلکه به دنبال هدف گذری در ارائه خدمات و ساماندهی این سازمان ها هستیم تا بتوانیم در راه توسعه شهرستان به توانمندسازی برسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس، محمدعلی نبی‌پور فرماندار شهرستان گناباد صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران و اعضای هیئت مدیره سازمان های مردم نهاد گناباد که با حضور مسئولان شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: سازمان های مردم نهاد در طول دوران تکامل خود سه دوره را طی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: سمن‌ها در ابتدا بیشتر برای انجام امور خیریه شکل گرفته و در مرحله دوم در سطح دنیا سمن‌هایی شکل گرفت که بیشتر برای کمک‌رسانی به یک منطقه خاص متمرکز بوده‌اند و در مرحله سوم نیز سمن‌هایی تشکیل شد که بیشتر نگاه توسعه محور داشتند.

,

 

,

فرماندار شهرستان گناباد گفت: اگر امروز سازمان‌های مردم نهاد نگاه توسعه‌ای دارند به خاطر گذر از بحث کمک‌ مستقیم توسط دولت است، بطوریکه هم اکنون بحث توانمندسازی جامعه با هدف توسعه مورد نظر بیشتر سمن‌ها قرار گرفته است.

,


وی افزود: تعریف اینکه سازمان مردم نهاد نباید از دولت انتظاری داشته باشند نیز تعریف درستی نسیت.

,
,

 

,

نبی پور ضمن اشاره به اینکه اگر بخواهیم به دنبال کمک های دولتی باشیم استقلال این سازمان ها از بین خواهد رفت خاطرنشان کرد: در پی افزایش کمی تعداد سمن ها نیستیم بلکه به دنبال هدف گذری در ارائه خدمات و ساماندهی این سازمان ها هستیم تا بتوانیم در راه توسعه شهرستان به توانمندسازی برسیم.

, .,


وی افزود: فرهنگ‌سازی یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود ضمن اینکه این سازمان‌ها باید ارتباط بیشتری با دولت داشته باشند.

,
,

 

,

فرماندار گناباد همچنین در خصوص روند طولانی اخذ مجوز سازمان‌های مردم نهاد نیز گفت: اگر بتوانیم در هر حوزه شامل محیط زیست، آب، خیریه و... فعالیت‌های سمن‌ها به صورت تخصصی انجام گیرد، موفق خواهیم شد،

,

 

,

وی افزود: سلیقه ای کار کردن سازمان های مردم نهاد غیرقابل قبول است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه