اخبار داغ

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی عنوان کرد:

درخشش طلاب خواهر آذربایجان‌غربی در میدان پژوهش‌محوری و مردم‌گرایی

درخشش طلاب خواهر آذربایجان‌غربی در میدان پژوهش‌محوری و مردم‌گرایی
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران استان با حضور در عرصه پژوهشگری گامی در راستای مردمی بودن و مردم‌گرایی برداشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید راحلی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد رشد قابل توجه و چشمگیر فعالیت‌های طلاب خواهر استان در چند سال اخیر بوده‌ایم که از این جمله می‌توان به حضور پررنگ در جشنواره علامه حلی اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: ارسال ۳۴۰ اثر برای این جشنواره در سال‌گذشته نشان‌دهنده رغبت طلاب خواهر به حضور در میدان پژوهشگری و انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

,

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در سال‌گذشته همچنین ۲۵۰ اثر از طلاب خواهر برای شرکت در جشنواره بانوی کرامت ارسال شد که در این زمینه هم رشد مناسبی را شاهد هستیم.

,

وی، در زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بانوان طلبه، گفت: در این زمینه هم فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم که به‌عنوان مثال می‌‌توان به ثبت ۷۰۰ پایان‌نامه سطح ۲ حوزه از سال ۸۹ تاکنون اشاره کرد. چاپ ۲۰ عنوان پایان‌نامه سطح ۳ هم در این زمینه قابل توجه است.

,

راحلی، تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه را نعمتی از نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: ایجاد فرصت مناسب برای تحصیل بانوان در زمینه‌های علمی و دینی امری است که امروز همگام با برادران پیگیری می‌شود و این نعمت از سوی نظام اسلامی به این قشر اعطا شده است.

,

وی، جایگاه پژوهش و تولید در حوزه‌های علمیه را مترقی و حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: غنای پژوهش‌های ارائه‌شده در طول تاریخ باعث شده تا امروز شاهد صدور اسلام ناب محمدی(ص) به سراسر جهان بوده و به‌نوعی زمینه‌ساز فعالیت‌های دینی در تمام کشورها باشیم.

,

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این مطلب که مبنای علمی در پژوهش‌های حوزه علمیه خواهران جاری و ساری است، عنوان کرد: در سایه همین فعالیت‌های علمی توانسته‌ایم رشد سطح دینی و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های خواهران را همزمان شاهد باشیم و به‌نوعی زمینه برای تربیت طلاب قوی و پژوهشگر در زمینه‌های مختلف فراهم شده است.

,

وی، نگارش پایان‌نامه‌ها در سطوح مختلف تحصیلی را موجب فعال‌تر شدن طلاب در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: آشنایی طلاب با روش‌های مختلف پژوهشی و نیز ایجاد ارتباط میان علوم حوزوی و دانشگاهی از جمله ثمرات این فعالیت‌ها است.

,

راحلی، در پایان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در آذربایجان‌غربی، اذعان داشت: اجرای همایش‌های پژوهش، نشست مشترک طلاب و دانشجویان، نشست مشترک مسئولین واحدهای نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که در دست اجرا هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه