اخبار داغ

محسن رضایی در گفت و گو با دانا:

برجام نمی تواند بهانه ورود غربی ها به مذاکرات سوریه باشد/ اظهارات نیکی هیلی درباره ایران برای به حاشیه راندن انتفاضه جدید در فلسطین است

برجام نمی تواند بهانه ورود غربی ها به مذاکرات سوریه باشد/ اظهارات نیکی هیلی درباره ایران برای به حاشیه راندن انتفاضه جدید در فلسطین است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشورهای خارج از منطقه نمی توانند کمکی به حل بحران منطقه کنند گفت: معتقد هستیم مذاکرات سوری سوری باید ادامه پیدا کند، اما کسانی که خود یک طرف بحران منطقه بوده و حمایتهای آنها از تروریست ها منجر به افزایش بحران در منطقه شده است، قطعاً نمی توانند در این مذاکرات شرکت کنند.
[

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نیم پاراگرافی که موگرینی در نشست مقدماتی پارلمان اروپا ادعا کرده بود در برجام در خصوص تعامل ایران با منطقه وجود دارد گفت: مسائل منطقه از سوی ایران قطعاً پیگیری می شود اما ایران این مسائل را تنها با کشورهای منطقه به نتیجه می رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای حل بحران سوریه از طریق مذاکره عنوان کرد: مسئله سوریه در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل مربوط به منطقه بوده که ایران این مساله را با کشورهای ترکیه و سوریه پیگیری و به نتیجه می رساند.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشورهای خارج از منطقه نمی توانند کمکی به حل بحران منطقه کنند گفت: معتقد هستیم مذاکرات سوری سوری باید ادامه پیدا کند و دیپلماسی ما در این زمینه فعال است اما کسانی که خود یک طرف بحران منطقه بوده و حمایتهای آنها از تروریست ها منجر به افزایش بحران در منطقه شده است، قطعاً نمی توانند در این مذاکرات شرکت کنند.

,

رضایی در خصوص ادعای نیکی هیلی مبنی بر اینکه موشک های شلیک شده از سوی یمن ایرانی هستند هم گفت: این اظهارات کاملاً دروغ و بی اساس است؛ چرا که در شرایطی که یمن در محاصره کامل به سر می برد، انتقال چنین موشک هایی از ایران به یمن قطعاً نمی تواند از چشم کسی مخفی بماند.

,

وی در ادامه گفت: این دروغ ها در طول تاریخ بارها تکرار شده است و تکرار این ادعاها در شرایطی که مردم فلسطین انتفاضه جدیدی را شروع کرده اند، برای تحت الشعاع قرار دادن جنایت های اسرائیل در غزه و به حاشیه رفتن انتفاضه جدید در فلسطین است.

,

خاطر نشان می شود موگرینی در ادامه اظهارات خود مدعی شده بود که در بخش مقدمه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیم‌جمله‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه این توافق می‌تواند راه را برای تعامل از نوع دیگر در منطقه فراهم کند.

,

وی همچنین گفته بود: در مقدمه این توافق 104 صفحه‌ای نه در یکی از بندهای آن که من هم‌اکنون آن را حفظ شده‌ام، یک ارجاع در حد یک نیم جمله وجود دارد با این مضمون که برجام می‌تواند راه را برای نوع دیگری از تعامل یا تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم و زیربنای آن را ایجاد کند. این جمله، شاید الان دارم یک راز را فاش می‌کنم به درخواست ایران گنجانده شد.

,

گفتگو از سیده راضیه طاهریان

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه