اخبار داغ

ماجراهای سریالی "تنبیه بدنی"دانش آموزان؛

حمله مدیر مدرسه به دانش آموز/ اعتراف گیری اجباری آموزش و پرورش لرستان برای کتمان حقیقت

حمله مدیر مدرسه به دانش آموز/ اعتراف گیری اجباری آموزش و پرورش لرستان برای کتمان حقیقت
آموزش و پرورش یا ساز و کاری برای مقابله باتنبیه بدنی دانش آموزان از سوی معلم های خاطی خود ندارد و یا اینکه نمی تواند به خوبی بر نوع رفتار نیروهای خود نظارت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،خبر تنبیه بدنی دانش آموز مدرسه ابتدایی شهید انوشیروان رضایی روستای کهریز خرم آباد توسط مدیر مدرسه در حالی در فضای مجازی منتشر شد که مسئولان آموزش و پرورش لرستان برای تبرئه کردن خود از این ماجرا اقدام به اعتراف گیری اجباری از والدین دانش آموز کردند تا در ظاهر قضیه را فیصله دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

در حالی توسط آموزش پرورش ناحیه 2 و اداره کل آموزش و پرورش استان در اتاق های جداگانه از پدر این دانش آموز اعتراف گرفته شد و به طور گسترده در فضای مجازی فیلم های تکذیب ضرب و شتم پخش شد که خانواده این دانش آموز که به نظر می رسد تحت ارعاب مجبور به کتمان حقیقت ماجرا شده اند روز اول در گفت و گو با رسانه ها کتک کاری فرزندشان توسط مدیر مدرسه را تأئید کرده بودند.

,

 

,

تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی0

, تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی0,

 

,

از سوی دیگر مسئولان آموزش و پرورش در گفت وگو با رسانه ها اظهاراتی ضدونقیض و متفاوت باهم در این خصوص داشتند تا جایی که رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 این خبر را تأیید و مدیرکل استان این خبر را تکذیب کردند هرچند که بعد از بازتاب گسترده این خبر در سطح استان رئیس آموزش و پرورش ناحیه2 خرم آباد تحت فشار مدیران بالادستی مجبور به تکذیب مصاحبه اولیه خود شد.

,

 

,

تنبیه بدنی این روزها جزو اتفاقاتی است که وقتی بحث آن را در محفل های مختلف جامعه مطرح می کنید با واکنش هایی در باب مخالفت با آن رو به رو خواهید شد که تقبیح این کار را جزو بدیهیات می دانند.

,

 

,

در نظر بسیاری از کارشناسان «تنبیه بدنی»یک شیوه منسوخ شده است که دیگر کسی در این دوره و زمانه از آن به عنوان یک روش تربیتی استفاده نمی کند؛ اما با همه این ها هرازگاهی از دور و نزدیک می شود خبرهای تلخ و ناگواری را شنید که مایه بهت بیشتر افراد جامعه می شود.

,

 

,

تنبیه بدنی یاسین مولایی

, تنبیه بدنی یاسین مولایی,

 

,

در ایامی که برای بیشتر آدم ها  تنبیه بدنی یک اتفاق عجیب و غیرقابل هضم به نظر می رسد کبود شدن  بدن دانش آموز خرم آبادی  توسط معلمش یکی از اتفاقات تلخ این روزها بود که انتشار خبرش همه را شوکه کرد.

,

 

,

در دورانی که بسیاری از معلمان، ارتباطی صمیمی و دوستانه با دانش آموزان خود برقرار می کنند و به قدری مهربان و دوست داشتنی هستند که نام و یاد آنها هرگز از یاد دانش آموزان فراموش نمی شود، هستند و برخی دیگر کاری جز تنبیه دانش آموزان بلد نیستند؛ مثل همین معلمی که در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه خرم آباد بدن دانش آموزخود را سیاه و کبود کرد.

,

 

,

 به همین بهانه به سراغ آیین نامه اجرایی مدارس رفتیم تا درباره حد و حدود تنبیه قانونی دانش آموزان در مدرسه ها بدانیم.

,

 

,

آیین نامه ای با ممنوعیت؛ اما بی راه حل

, آیین نامه ای با ممنوعیت؛ اما بی راه حل,

 

,

آیین نامه مدارس، آیین نامه ای است که در سال 1372 به تصویب رسیده است و در طی این چند سال در مدارس ما مورد استفاده قرار می گیرد؛ آیین نامه ای که با وجود کلی گویی های فراوان، مبهم بودن، ندادن راه حل مشخص به معلمان و کادر آموزشی، انقدر کارایی دارد که بشود از آن این گونه برداشت کرد که تنبیه بدنی و آزار جسمی و روحی دانش آموزان در آن تخلف محسوب می شود تا جایی که اگر نگاهی به ماده های این آیین نامه بیندازید خواهید فهمید که در طول همه این سال ها در بیشتر موارد و در بسیاری از مدارس هیچ گونه از این موارد رعایت نمی شود.

,

 

,

تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی

, تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی,

 

,

جریمه نوشتن و تکالیف سنگین هم ممنوع!

, جریمه نوشتن و تکالیف سنگین هم ممنوع! ,

فارغ از تنبیه های بدنی، اگر نگاهی به این آیین نامه بیندازید خواهید فهمید که حتی تنبیه به وسیله مشق و جریمه نوشتن هم تخلف محسوب می شود. چنانچه ماده 77 آیین نامه می گوید؛ «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت،تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است و در اعمال تنبیهات نباید بین دانش آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد.»

,

 

,

با وجود تمامی این ممنوعیت ها و واکنش های شدید جامعه به تنبیه بدنی باز هم نمی دانیم چرا برخی  مدیران و معلمان عصبی ،با بی توجه به مقررات ودستورالعمل های آموزشی  بر پیروی از شیوه های منسوخ قدیمی یعنی کتک کاری و تنبیه بدنی دانش آموزان اصرار دارند؟ مگر این معلمین مدرسه را با شکنجه گاه و جگرگوشه های مردم رابا اسیر جنگی اشتباه گرفته اند؟  تازه اینکه بر اساس کنوانسیونهای بین المللی حتی کشورهای متخاصم به رعایت حقوق اسرا و عدم شکنجه برای اطلاعات گیری از آنان ممنوع شده اند.

,

 

,

مدیری که خود یکی از بدیهیات قانونی را زیر پا گذاشته و از طریق توسل به روشهای غیر قانونی سعی در تربیت و آموزش و تحمیل خواسته های خود ولو رعایت نظم وانضباط را از یک دانش آموز پسر مقطع ابتدایی که شلوغ کاری جزو جدایی ناپذیر طبیعت اوست دنبال می کند ،نباید از دانش آموزان مدرسه اش قانونمند بودن را انتظار داشته باشد.

,

 

,

تنبیه بدنی دانش آموزان

, تنبیه بدنی دانش آموزان,

 

,

بهر حال واقعیت تلخی که در دبستان انوشیروان رضایی روستای کهریز قدیم خرم‌آباد رخ داد و بدن دانش آموزی زیر شلاق های بی رحمانه مدیرش سیاه و کبود شد، حکایت عجیبی است که نگرانی ها را در رابطه با ادامه چنین روندی در این استان افزایش می دهد.

,

 

,

آموزش و پرورش یا ساز و کاری برای مقابله باتنبیه بدنی دانش آموزان از سوی معلم های خاطی خود ندارد و یا اینکه نمی تواند به خوبی بر نوع رفتار نیروهای خود نظارت کند؛ اشکالی بزرگ این که دست معلم ها را برای تنبیه وحشتناک دانش آموزان باز گذاشته است.

,

 

,

تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی1

, تنبیه بدنی دانش آموزان لرستانی1,

 

,

به گزارش سفیرافلاک،آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت و تهذیب دانش آموزان  بهتر است به جای تکذیب اصل ماجرا راهکار اصولی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی درسطح مدارس استان ارائه دهد چراکه ماجرای تنبیه بدنی "یاسین مولایی" سومین رویداد تلخ طی دو سال گذشته بوده است تا جایی که اردیبهشت امسال نیز یک دانش آموز لرستانی با کابل برق تنبیه بدنی شد و همان ماه در سال 95 نیز تنبیه بدنی دانش آموز لرستانی خبرساز شد.

, سفیرافلاک,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه