اخبار داغ

مسؤول هیئت انصار الفاطمه(س) عنوان کرد؛

راه اندازی هیئتی برای حضور تمام اعضای خانواده در تبریز/ هیئت فقط مختص ایام عزا و سینه زنی نیست

راه اندازی هیئتی برای حضور تمام اعضای خانواده در تبریز/ هیئت فقط مختص ایام عزا و سینه زنی نیست
انوری آریا با اشاره به راه اندازی هیئتی برای حضور تمام اعضای خانواده در تبریز گفت: راه‌اندازی هیئت خانوادگی یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری بود که همچنان در تبریز مغفول مانده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کارکرد هیئت‌های عزاداری با گذشت زمان تغییرات قابل توجهی داشته است و امروز در کنار برگزاری مراسمات مذهبی به محفلی برای گردهم آیی جمعی از فعالان عرصه‌های مختلف مبدل شده است که از تهیه‌ی جهزیه تا جمع آوری کمک به محرومان و حتی آموزش علمی را هم در راس کاری خود قرار داده‌اند. در این گفت‌وگو سراغ یکی از هیئت‌های تبریز رفته ایم که سعی در فراهم کردن فضایی برای حضور خانوادگی و بهره‌مندی همه جانبه از مجالس وعظ و خطابه داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج، ,

آناج: لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه به ایده‌ی راه‌اندازی هیئت خانوادگی رسیدید؟

, آناج: لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه به ایده‌ی راه‌اندازی هیئت خانوادگی رسیدید؟, آناج: لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه به ایده‌ی راه‌اندازی هیئت خانوادگی رسیدید؟,

سعید انوری آریا طلبه سال ششم حوزه علمیه هستم. چون یکی از دغدغه‌های اصلی‌ام در کنار فراگیری علوم دینی، مسائل فرهنگی بود با جمعی از دوستان به واکاوی و تشریح منویات مقام معظم رهبری پرداختیم تا نقشه‌ی راه را از میان فرمایشات ایشان استخراج کنیم.

,

, ,

برآیند مطالعات این شد که رهبری از سال 72 تاکید ویژه بر روی هیئت خانوادگی داشتند. زیرا مسئله‌ی هیئت در چند سال اخیر دچار یک نوع مظلومیت شده است. لذا ما تصمیم گرفتیم در طول هفته تغذیه‌ی فرهنگی و معنوی یک جلسه‌ی دو ساعته را تدوین کنیم. این بخش نیز اهمیت خود را دارد چون برخی از تغذیه‌ها ممکن رنگ و لعاب خوبی مثل پفک نمکی داشته باشد که در عین سیر کردن ارزش غذایی نداشته باشد، در نهایت برای سلامتی جسم مضر باشد. در معنویات نیز به همین ترتیب است.

,

گاهی یک بیت شعر که توسط مداح خوانده می‌شود اثر وضعی مطلوب‌تری از ده‌ها ساعت خطابه و سخنرانی دارد و گاهی این شعر چنان هیمنه‌ی استکبار را فرو می‌ریزد که موشک‌ها نیز نمی‌توانند چنین نتیجه‌ای به ثمر بیاورند. لذا با این پشتوانه اقدام به راه اندازی هیئتی خانوادگی نمودیم.

,

آناج: از چه زمانی شروع به کار کردید؟

, آناج: از چه زمانی شروع به کار کردید؟, آناج: از چه زمانی شروع به کار کردید؟,

یک هفته به شهادت حضرت رقیه بنت الحسین(س) در سال 94 مانده بود که به این نتیجه رسیدیم که باید اقدام عملیاتی در این حوزه انجام دهیم. با جمعی 13 نفره این هیئت را شکل دادیم و با عنایت حق تعالی کار را پیش بردیم. آنچنان که گفته‌اند «او که می‌رفت مرا هم به دل دریا برد» برای ما هم تحقق یافت.

,

آناج: در خصوص ماهیت هیئت خانوادگی بفرمایید؛ مراد شما چست و چه بازه‌ی سنی را مد نظر قرار دادید؟

, آناج: در خصوص ماهیت هیئت خانوادگی بفرمایید؛ مراد شما چست و چه بازه‌ی سنی را مد نظر قرار دادید؟, آناج: در خصوص ماهیت هیئت خانوادگی بفرمایید؛ مراد شما چست و چه بازه‌ی سنی را مد نظر قرار دادید؟,

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری در خصوص هیئت این بوده که هیئت مکانی برای حضور تمام اعضای خانواده باشد. هیئت خانوادگی یعنی فضایی که پدر، مادر و کودکان بتوانند تغذیه شوند، در حالی که این مسئله در شهر تبریز به معنای واقعی مظلوم وقع شده است.

,

به همین منظور جلسات هیئت هفتگی روزهای دوشنبه در مسجد حاج حسینعلی واقع در میدان قطب با این رویکرد به راه افتاد و امروز از کودک ده ساله تا ریش سفیدان در جمع حضور دارند. و تاکنون بیش از 150 جلسه به طور مرتب برگزار گردیده است.

,

, ,

آناج: از عمده فعالیت‌های هیئت بفرمایید:

, آناج: از عمده فعالیت‌های هیئت بفرمایید:, آناج: از عمده فعالیت‌های هیئت بفرمایید:,

برنامه‌های جنبی با عنایت شهدا و با برگزاری مراسم شهید مدافع حرم وحید نومی گلزار آغاز شد و بعد از آن پرداخت به شهدا در محوریت قرار گرفت. برگزاری یادواره‌های شهدا را در همین راستا برگزار کرده‌ایم.

,

در رویکرد دیگر به مبحث ابوذرهای زمان می‌پردازیم؛ این برنامه مختص نیمه‌های دوم ماه مبارک رمضان است با این محتوا که هر شهید مدافع حرم ابوذر زمان خود است. چنان چه می‌دانید جناب ابوذر غفاری اولین شهید راه دفاع از اهل بیت (س) هستند. لذا در هر شب با محوریت یک شهید برنامه برگزار گردید. سال جاری این توفیق را داشتیم که در دو شب مهمان دو شهید نسل چهارمی از تیپ فاطمیون (شهدای افغانستان) و تیپ زینبیون (شهدای پاکستان) باشیم. لازم به ذکر است که برنامه‌های ابوذر زمان با مخاطب 20 هزار نفری همراه بوده است.

,

در کنار ایام عزا، سعی کردیم ایام شادی را نیز جشن بگیریم و توجه ویژه داشته باشیم. نوع مولودی و برگزاری جشن را هم بر اساس منویات رهبری استخراج کرده و سرلوحه کار قرار دادیم.

,

هم چنین بحث بعدی در محموعه بحث کادرسازی مجموعه هست که سعی کرده‌ایم از اقشار سن کم هم جذب داشته باشیم تا کم کم بدنه اصلی مجموعه بسته شود و برای اینها رشد و تعالی این اعضا اهداف مشخصی ترسیم کرده‌ایم.

,

, ,

برای جذب نوجوانان مبحث اردویی را هم فعال کردیم و با عنایت خاصه‌ی آقا علی ابن موسی الرضا(ع) توانستیم برخی از اعضا را به مشهد مقدس اعزام کنیم. اردوهای راهیان نور از دیگر زمینه‌های اردویی هیئت ما بوده و همچنین با توجهات ارباب اباعبدالله(ع) با کمک حسینیه آذربایجانی‌ها در کربلا میزانی بیش از 5 هزار نفر را در مقابل خیمه‌گاه به مدت 8 روز داشتیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه