اخبار داغ

در جلسه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح شد:

ارسال ۵ هزار قوطی شیر خشک به مناطق زلزله زده کرمانشاه/ معدوم سازی بیش از ۱ هزار مواد غذایی در ایام اربعین

ارسال ۵ هزار قوطی شیر خشک به مناطق زلزله زده کرمانشاه/ معدوم سازی بیش از ۱ هزار مواد غذایی در ایام اربعین
جلسه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور اعلام خدمات رسانی این دانشگاه در ایام اربعین و همچنین کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ جلال الدین امیری صبح امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه در راستای ارائه گزارش خدمات بهداشتی در اربعین حسینی و زلزله اخیر کرمانشاه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است گفت: این حرکت عظیم و بین المللی باید با مدیریت بیشتر بویژه درحوزه سلامت انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی در ادامه با بیان اینکه استان همدان از نظر موقعیت به نسبت استان های دیگر به استان های مرزی نزدیک تر است افزود: در این راستا سیل عظیمی از زائران حسینی از استان ما عبور می کنند که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

,

 

,

امیری با اشاره به اینکه در مرز مهران با اعزام تیم و کادر پزشکی مدیریت مطلوبی صورت گرفت بیان کرد: قسمت عمده ی اقدامات صورت گرفته را تیم های اعزامی از استان همدان عهده دار بودند به گونه ای که مدیریت نیروهای اعزام شده از استان های دیگر به مرز مهران نیز با تیم استان همدان بود.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به مراقبت های صورت گرفته در مرز مهران گفت: در برگشت زائرین به کشور مراقبت های سندرومیک انجام شد که در این راستا به موفقیت فوق العاده ای دست یافتیم.

,

 

,

امیری با تاکید بر اینکه همزمان با انجام مراقبت سندرومیک در مرکز تمام  مراکز بهداشتی استان نیز برای انجام این نوع مراقبت فعال بودند خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بعنوان بهترین دانشگاه در مرز شناخته شد ومورد تقدیر قرار گرفت.

,

 

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان همدان با اعلام اینکه آمار زائرین سالجاری به نسبت سال های گذشته افزایش یافته بود اذعان داشت: دراین راستا در بحث رفت و برگشت زائرین به داخل کشور وضعیت مناسب و مشکلات کمتری را شاهد بودیم.

,

 

,

امیری با بیان اینکه استان همدان معین استان کرمانشاه است تاکید کرد: این وظیفه ملی و قانونی ما است که در صورت بروز هر گونه مشکل در کمک رسانی پیشتاز باشیم.

,

 

,

وی همچنین با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین دانشگاه های معین اولین تیم کمک رسانی خود را به منطقه اعزام کرد یادآور شد: در خصوص مدیریت مقابله با بحران باید اقداماتی صورت گیرد و انجام این اقدامات مختص به یک استان نیست.

,

 

,

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان جزء سه دانشگاه کشور در خصوص امداد رسانی به زلزله استان کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفت عنوان کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی از یک وجهه ویژه ای برخوردار بود.

,

 

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت استان همدان در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه  از اعزام یک کادر پزشکی متشکل از 2 کارشناس بهداشت محیط، 1 پزشک ماما و کارشناس بیماری با تمام تجهیزات تخصصی و عمومی خبر داد و عنوان کرد: تیم اعزامی از استان همدان از همان ساعات اولیه وقوع زلزله کار خود را آغاز کرده است.

,

 

,

امیری از ارسال 5 هزار قوطی شیر خشک بر اساس در خواست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت: در این راستا 1000 دوز واکسن آنفولانزا نیز به این استان ارسال شده است.

,

 

,

*رییس  گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی:معدوم سازی بیش از 1 هزار مواد غذایی در ایام اربعین

, *رییس  گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی:معدوم سازی بیش از 1 هزار مواد غذایی در ایام اربعین,

رییس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی  21 جلسه آموزشی، توجیحی با متولیان موکب ها برگزار شده است گفت: در این راستا 9 جلسه آموزشی با متولیان و کارکنان محل های اسکان در رابطه  با مسائل بهداشتی  نیز برگزار شده است.

,

 

,

حسینعلی نوروزی از شناسایی 94 مرکز عرضه مواد غذایی در سطح استان در ایام راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و اذعان داشت: 109 نفر از متولیان عرضه مواد غذایی کارت تندرستی دریافت کردند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه 207 مورد کنترل و بازرسی  از مواد غذایی طی مدت یاد شده صورت گرفته است خاطر نشان کرد:31 مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و به آزمایشگاه  ارسال شده است که نتیجه بازرسی ها معدوم کردن 1 هزارو 728 کیلو گرم مواد غذایی مشکوک و غیر قابل مصرف بوده است.

,

 

,

رییس  گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از گزارش 18 مورد شکایت به سامانه 190 خبر داد و گفت: در بحث آموزشی  574 مورد آموزش کارکنان ومتولیان مواد غذایی آموزشی صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه