اخبار داغ

هندوانه‌ دربسته‌ زندگیِ مشترک به‌ شرط چاقوی «یلدا»

هندوانه‌ دربسته‌ زندگیِ مشترک به‌ شرط چاقوی «یلدا»
طولانی‌ترین شب سال برای تهرانی‌ها دیشب بود و برای سایرین امشب خواهد بود‌‌، زمین لرزه‌هایی که در حال رفتن به سفرهای استانی هستند هشدار می دهند که زندگی ارزش لحظه‌ای کدورت و ناراحتی را ندارد و به قول شاعر《تا توانی دلی به دست آور》
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس‌نیوز، طولانی‌ترین شب سال برای تهرانی‌ها دیشب بود و برای سایرین امشب خواهد بود‌‌، زمین لرزه‌هایی که در حال رفتن به سفرهای استانی هستند هشدار می دهند که زندگی ارزش لحظه‌ای کدورت و ناراحتی را ندارد و به قول شاعر《تا توانی دلی به دست آور》.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس‌نیوز,

شب یلدا یا شب چله با اختلاف چند ثانیه بلندترین شب سال محسوب میشود و به همین بهانه و بر اساس سنتی قدیمی، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا دقایقی را به یکدیگر اختصاص دهند.

,

رسم دیگری که در این شب اجرا می‌شود بردن شب چلگی برای عروس خانم‌هاست که در همان جلسه آقا داماد نیز هدایایی را از طرف خانواده عروس دریافت می‌کند.

,

اما سوال اینجاست که این رسم تا چه حد درست است؟ و آیا با اوضاع و احوال اقتصادی این روزها و چشم و هم چشمی‌هایی که بوجود آمده است این برنامه باز هم یک رسم زیبا و دلنشین محسوب می‌شود یا شب مصیبت عظما و خون دل خوردن خانواده هاست؟

,

با توجه به این که سطح توقعات به شدت بالا رفته است و در نتیجه آمار ازدواج رو به کاهش و آمار طلاق رو به افزایش است، بنظر شما پافشاری به رسمی که ممکن است رنج و زحمتی را بر دو خانواده متحمل کند کار صحیحی است؟

,

نکته ای که به کرات پس از مشاهده زندگی زوجین مشاهده شده این است که وقتی دختر و پسری کنار هم احساس خوشی و آرامش نکنند هزاران بار هم اگر از این دست هدایا به سمت هم روانه کنند تاثیری بر شرایطشان نخواهد داشت و اگر هم احساس خوبی را کنار هم دارند قطعا آنقدر عزت نفس و منش و بزرگی در وجودشان هست که برای حفظ آن از یکدیگر درخواست های این چنینی نکنند.

,

بارها و بارها دیده‌ایم خانواده‌هایی را که در مجالس و مراسماتشان سنگ تمام گذاشتند و مهمانان را حیرت زده و انگشت به دهان؛ اما متاسفانه آن زندگی دوامی نداشته و خیلی زود به جدایی منجر شده است.

,

و نکته آخر اینکه : دختر خانم های عزیز، نوعروسان گرامی، برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید، وقتی برای اینطور مسائل اعتراضتان به گوش همسرتان و خانواده اش برسد در حقیقت از شان و بزرگواری خودتان کم خواهد شد. پس بذارید اگه قرار است هدیه ای به شما تقدیم شود با عزت و احترام و میل قلبی باشد؛ نه از روی ناراحتی و نگاه حقیرانه.

,

تعریف هدیه در دنیای کنونی برخی دختر خانم ها و تازه عروس ها تغییر کرده است و نمی توان تاثیر فضای مجازی در این مسئله را نادیده انگاشت اما بد نیست گاهی خود را در موقعیت دیگران تصور کنیم و کمی از سطح توقعات خود بکاهیم.

,

زندگی زمانی شیرین و ماندگار است که توانایی تحمل تفاوت ها و برخی کم و کاستی ها را در خود پرورش دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه