اخبار داغ

دست‌های پنهان صدور روادید اربعین

دست‌های پنهان صدور روادید اربعین
صدور روادید اربعین در سال‌های اخیر به موضوع جدی سیاسی، امنیتی، اجتماعی تبدیل شده است و با توجه به وجود برخی دست‌های داخلی و خارجی به نظر می‌رسد دود این بی‌نظمی در چشم زائران اهل بیت می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سالجاری بیش از 2 میلیون و 330 هزار ویزای اربعین صادر شد که در سال 96 تعداد ویزاهای صادر شده فقط 2 میلیون و 50 هزار ویزا بود. این در حالی است که در سال گذشته بین 300 تا 500 هزار زائر اربعین هم بدون دریافت ویزا وارد عراق شده و موجب بروز برخی مشکلات در مرزها و در این کشور شده بودند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ,

با توجه به جدیت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بر لزوم کنترل مرزها و عدم تردد بدون ویزا اما چند سالی است که مسئولان سیاسی، امنیتی فقط نظاره‌گر بی‌نظمی‌های خاص و البته تعمدی در صدور ویزا که برخی اوقات هم این ویزاها تقلبی است هستند.

,

به نظر می‌رسد راهکار اصلی این روند موضوع اصلاح شیوه‌های صدور ویزا برای زوار اربعین است که باید از هم اکنون به فکر سال آینده بود چرا که برخی افراد داخلی و خارجی توانسته‌اند برای سود بیشتر چالش‌هایی را در این زمینه بوجود آورده و موجب شوند که فقط نزدیک به یک میلیون ویزا از طریق سامانه سماح (سامانه مد نظر ستاد مرکزی اربعین) صادر شود.

,

اقدامات برخی افراد از داخل کشور عراق و صدور ویزا برای زائران خارج از سامانه «سماح» به معنی بهم ریختن نظم زیارت اربعین است. با این شیوه فعلی و صدور ویزا خارج از سامانه سماح و بدون اطلاع ستاد مرکزی اربعی بیمه حجاج کامل و جامع نیست و امنیت و آرامش حجاج نیز در آنجا تضمین نمی‌شود.

,

متاسفانه عمده مبادی صدور ویزای خارج از سمانه سماح برخی اتباع عراق در ایران و یا دفاتر که مستقیما و یا با واسطه با کارمندان سفارت عراق در ایران مرتبط هستند که می‌تواند شیوه بسیار خطرناکی در صدور ویزا به حساب آید و منجر به آن شده که منافعی ویژه برخی افراد و سودهای کلانی نصیب دلالان شود. 

,

در این بین عدم بروز اقدام و برخورد جدی وزارت امور خارجه و دیگر متولیان و مسئولان نیز بر شائبه‌های موجود افزوده است در حالی که می‌تواند مورد اعتراض رسمی و یا غیر رسمی تهران شود.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه