اخبار داغ

جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران:

اوضاع بیکاری در کشور وحشتناک است/ تا قانون مداری جایگزین روابط مداری نشود کشور مترقی نمی شود

اوضاع بیکاری در کشور وحشتناک است/ تا قانون مداری جایگزین روابط مداری نشود کشور مترقی نمی شود
امان الله قرایی گفت: قانون مداری باید جایگزین روابط مداری در جامعه شود تا کشور مترقی شود وگرنه با حرافی های بی فایده آب از آب تکان نمی خورد و روز به زور بر بیکاری و معضلات اجتماعی افزوده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امان الله قرایی کارشناس مسائل اجتماعی درباره معضلات اجتماعی حاکم بر جامعه به انقلاب نیوز گفت: بیکاری اُم الفساد است و هنوز تا جایی که تعالی جامعه نامیده می شود فاصله زیادی داریم و دلیلی ندارد جز اینکه همه در این مسئله به نحوی تقصیر کار هستند. جامعه با کمک دولت و با تولید اشتغال باید به سمت اصلاح گرایی برود تا معضلات جامعه بر طرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ,

 

,

وی گفت: متاسفانه امروز اختلافات طبقاتی و هراس اجتماعی ناشی از تبعیض در جامعه بیداد می کند. بیکاری و فحشا در جامعه امروز اوضاع وحشتناکی دارد و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بعد از اینکه از دانشگاه فارغ می شوند بعضا تا 3 الی 4 سال به دنبال کار می گردند.

,

این جامعه شناس افزود: تا معضل بیکاری حل نشود با معضلات اجتماعی اعم از طلاق، فحشا، اعتیاد و ... نمی توان مبارزه کرد. بیکاری ازدواج را کاهش و طلاق و اعتیاد را افزایش می دهد، رفع بیکاری، اصل در مبارزه با معضلات اجتماعی است و همه مسئولین باید در این زمینه تلاش کنند.

,

عدم توجه به فرامین رهبری بیکاری را افزایش داده است

, عدم توجه به فرامین رهبری بیکاری را افزایش داده است, عدم توجه به فرامین رهبری بیکاری را افزایش داده است,

قرایی در ادامه اظهار داشت: عدم توجه به فرمان رهبری هم عاملی است که بیکاری را افزایش داده است. جای سوال است که مسئولین چرا به جای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مدام به دنبال واردات 5 میلیارد دلاری قاچاق هستند؟! قاچاق کالا کارخانه را از رونق می اندازد و این اتفاق باعث می شود تا صاحبان کارخانه کارگران را تعدیل کنند و به همین ترتیب بیکاری افزایش پیدا کند.

,

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی از قاچاق کالا نفع می برند اظهار داشت: کسانی که با روابط و نه با ضوابط به رده های بالای مسئولیتی کشور وصل هستند عامل اصلی قاچاق به کشور می باشند. قاچاق کالا زیر دست دُم کلفتهایی است که در همه قوا نیز وجود دارند.

,

قرایی با انتقاد از عدم برخود قاطع با این افراد افزود: اگر جای قوه قضاییه بودم به جای محکومیت از آنها جاده سازی و خدمات عمرانی اجباری طلب می کردم نه اینکه آقایان با میلیارد ها دلار قاچاق کالا در کشور راست، راست به زندگی عادی می پردازند! در سیستمی که فساد حاکم باشد  جامعه را به انحطاط و نارضایتی حاد می کشاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه