اخبار داغ

یادداشت/

موذن جامعه از گفتار تا عمل

موذن جامعه از گفتار تا عمل
با کمال تاسف شاهد اقداماتی از سوی برخی مسئولین هستیم که نه تنها کمکی به پرورش روحیه تلاشگری،نظم،فداکاری یا روحیه مطالبه گری در دانشجو نمیکند بلکه سعی در سرکوب آن دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دانشجوپرس، در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تغییر معاونت فرهنگی دانشگاه و عدم توجه مسئولین به این اعتراضات، یکی از دانشجویان برای این پایگاه خبری یادداشتی به شرح زیر ارسال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوپرس,

 

,

این جمله معروف شهید بهشتی را در مناسبت های مختلف زیاد شنیده ایم که دانشجو موذن جامعه است،اگرخواب بماند نماز امت قضا می شود.همچنین بارها در کلام مقام معظم رهبری شنیده ایم که مطالبه گری از ویژگی های لازم دانشجو است.شاید بتوانیم از حیث وجود سلایق مختلف و نظرات گوناگون دانشگاه را ماکت جامعه در نظر بگیریم .

,

 

,

در حال حاضر که اکثریت نسل جوان دوران دانشجویی را تجربه میکنند، می توان گفت که روحیات حاکم بر جامعه در دهه آینده روحیات فعلی دانشجویان خواهد بود و حال اگر روحیه تلاشگری،نظم،فداکاری یا روحیه مطالبه گری در دانشجو زنده باشد می توان برای آینده جامعه امیدوار بود که این روحیات در غالب جامعه زنده باشد.

,

 

,

ولی با کمال تاسف شاهد اقداماتی از سوی برخی مسئولین هستیم که نه تنها کمکی به این پرورش این گونه روحیات نمیکند بلکه سعی در سرکوب آن دارد.برای نمونه مشاهده میکنیم علی رغم مخالفت جدی و صریح عموم دانشجویان دانشگاهی در شرق کشور با تغییر معاون فرهنگی دانشگاه و پافشاری برآن،آقایان حتی حاضر به اندکی انعطاف در نظر خود نیستند!چه برسد که از دانشجو نظر خواهی کنند!

,

 

,

اینگونه رفتارها فارغ از این که از کدام طیف سیاسی سر بزند رفتارهایی نادرست و مخالف سیره عملی رهبری معظم است.با اندکی دوراندیشی به راحتی می توان دریافت که این گونه برخوردهای خلاف شان دانشجو دارای تاثیرات عمیق فرهنگی در آینده خواهد بود!چرا که مسئولین آینده نظام از دل همین جریانات دانشجویی برخواهندخواست و پرواضح است که الناس علی دین ملوکهم!

,

 

,

به امید زنده شدن بیش از پیش روحیه مطالبه گری در دانشجویان

,

 

,

یادداشتی از دانشجوی فعال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امیرحسین سرویها
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «دانشجوپرس» نیست و این رسانه صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه