اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز؛

اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کارهمه مسئولین باشد

اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کارهمه مسئولین باشد
حجت الاسلام لرستانی گفت: همه مسئولین باید اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع که شیوه ومورد تاکید آیات قرآن ،اولیاء وائمه اطهار (ع) در محیط اجتماعی وفردی سرلوحه کاری خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار  ،حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرزدر جلسه  اخلاق نور المبین که در برگزار شد  گفت: خوش رفتاری با مردم یکی از ویژگی ها وصفات ارزشمندی است که انسانها باید در برخورد با دیگران از خود بروز دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجا,

وی ادامه داد: گشاده رویی ، فروتنی ، خوش زبانی ، گره گشایی ودستگیری از مردم و..... از مصادیق خوش رفتاری  به شمار می رود  که همه مسئولین نظام باید اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع را در سرلوحه  کاری خود قرار داده و به خوبی به آن پایبند باشند.

,

حجت الاسلام لرستانی اضافه کرد :رعایت این خصوصیات چه در محیط فردی وچه در محیط اجتماعی یکی از رمز های موفقیت افراد در حکومت اسلامی  است چرا که آنچه از آیات و روایات بیان شد تاکید بر اهمیت دادن به این خصوصیت اخلاقی است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز اظهار داشت: خداوند متعال در خطابی که به پیامبربزگوار اسلام داشته اند می فرمایند : فَبِما رَحْمَة مِنَ اللّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ ... یعنی از پرتو رحمت الهى در برابر آنان (مردم) نرم شدى و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراکنده مى شدند. پس آنها را ببخش و براى آنها آمرزش بطلب.... در این آیه به یکى از مزایاى فوق العاده اخلاقى پیامبر(ص) مثل نرم خویی ، گذشت و دوری از سنگدلی اشاره شده است .

,

وی به آیات دیگر  قرآن در خصوص خوش زبانی اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در سوره بقره می فرمایند"قولوا للناس حسنا "یعنی با مردم به زبان خوش تکلم کنید و رعایت این خصوصیت در محیط کاری از ویژگی ها مهم یک کارمند اسلامی است.

,

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه هیچ زندگانی ای گواراتر از خوش اخلاقی نیست اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی بیان داشتند که اخلاق وآداب اسلامی باید  درست مراعات شود همانطوری که شیوه ائمه ما واولیاء خدا وانبیا خدا همین امر بوده که خودشان را خدمتگزار مردم می دیدند ورهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز به رابطه اخلاقی  مسئولین با مردم تاکید فراوان داشته اند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: نوع نگاه انسان به کار ومسئولیت از امور مهم اخلاق مطلوب اداری است  و اخلاق اداری به چگونه کار کردن در اداره می پردازد  ویک کارمند مسلمان باید متخلق به اخلاق اسلامی وانسانی در محیط کاری وخدمت گزار خلق خدا باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه