اخبار داغ

کارشناس طب سنتی:

مناطق با طبع دم توانایی بیشتری برای کنار آمدن با مشکلات دارند/ کسی که قواعد جامعه سردمزاج را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود

مناطق با طبع دم توانایی بیشتری برای کنار آمدن با مشکلات دارند/ کسی که قواعد جامعه سردمزاج را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مناطق با طبع دم توانایی بیشتری برای کنار آمدن با مشکلات دارند، گفت: ایما در جوامع سرد مزاج اگر کسی قواعد این جامعه را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید علی حجازی در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز با اشاره به ویژگی های جوامع گرم مزاج، اظهار کرد: مناطق با طبع دم صبوری و کنار آمدن با مشکلات را بیش از سایر بقیه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز ,

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه این خصیصه یک خوبی و یک بدی دارد، تصریح کرد: بدی این ویژگی اخلاقی این است که قانون شکنان، دزدان، بدطینتان و بدصفتان می توانند در میان آن ها زندگی کنند.

,

افراد دموی به گونه ای زندگی می کنند که انسان های بدطینت را نیز کنار نمی گذارند
وی با بیان اینکه افراد دموی به گونه ای زندگی می کنند که انسان های بدطینت را نیز کنار نمی گذارند، خاطرنشان کرد: جوامع دموی برای انسان های خلاف کار محدوده ای ایجاد می کنند و آن ها را در آن محدوده می پذیرند؛ اگر به شهرها و روستاهای ایران بنگرید یک سری محدودها های مشخصی برای عده ای خاص است و اینگونه با این رفتارها کنار می آیند.
حجازی با بیان اینکه این بدی این مزاج دموی و گرم است، خاطرنشان کرد: این مزاج به دلیل توانایی کنار آمدنی که با این ویژگی ها دارد، دزدی را، دروغ را و خلاف را می بیند، اما اقدامی علیه آن انجام نمی دهد و این ها با این شعار که «حال که ما به خوبی درحال زندگی کردن هستیم، این انسان ها هم برای ما مشکلی ایجاد نکرده اند»، آن ها را در کنار خود قبول می کنند.

,
,
,

مزاج گرم متوجه مسائل بسیار مرموز نمی شود
کارشناس طب سنتی ادامه داد: این تفکر اصلا این را نمی بیند که دزدی یک دزد در جامعه تاثیر مستقیم بر زندگی همه می گذارد، مزاج گرم متوجه مسائل بسیار مرموز نمی شود و لذا اطلاعات یک مملکت نباید به دست انسان های دموی بیافتد، زیرا مطالب مرموزی که دقت خیلی بالایی نیاز دارد را این افراد نمی بینند.
وی ادامه داد: در مثل وقتی گرگ ها به گله ای حمله می کنند یک انسان دموی می گوید که «ان شالله که گربه است».

, مزاج گرم متوجه مسائل بسیار مرموز نمی شود, مزاج گرم متوجه مسائل بسیار مرموز نمی شود,
,
,

حجازی با بیان اینکه مادامی که خورد و خوراک انسان های دموی ولو در شرایط سخت حل شده باشد و رفت و آمد ان ها و تفریح آن ها بر سر جایش باشد، اعتراضی نمی کند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان های دموی در طول نیم روز در طول هفته بتواند سختی های یک هفته خود را تخلیه کند آرام می گیرد.

,

کسی که قواعد جامعه سردمزاج را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه این اخلاق در کشورهای سردنشین وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در کشورهای سردنشین اگر سیگار کشیدن بد شد، اگر کسی سیگار کشید سریع از جامعه طرد می شود وجایگاهی در جامعه نخواهد داشت؛ کسی که قواعد جامعه سردنشین را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود.

, کسی که قواعد جامعه سردمزاج را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود, کسی که قواعد جامعه سردمزاج را رعایت نکند از جامعه بیرون می شود,
,

وی ادامه داد: اما در کشورهای گرم مزاج تا زمانی که بتوانند با او مماشات می کنند.
حجازی در رابطه با خوبی های این نوع ویژگی جوامع گرم مزاج، اظهار کرد: خوبی این جوامع این است که ما می توانیم از صبوری، قدرت، شجاعت و بیخیالی آن ها نسبت به مسائل کمک بگیریم و آن مسائلی که به نفع مردم هست به وسیله این افراد نهادینه کنیم.

,
,

کشورهای غربی الگوهای امتحانی خود را بر روی کشورهای گرم مزاج پیاده می کنند
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه برخی از الگوها نیازمند امتحان و تجربه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای غربی الگوهای امتحانی خود را بر روی کشورهای گرم مزاج پیاده می کنند و این جوامع موش آزمایشگاهی آن ها هستند.

, کشورهای غربی الگوهای امتحانی خود را بر روی کشورهای گرم مزاج پیاده می کنند, کشورهای غربی الگوهای امتحانی خود را بر روی کشورهای گرم مزاج پیاده می کنند,
,

وی اذعان کرد: الگوهای مختلفی که در مکاتب غربی تعریف شده است امروز متاسفانه در جوامع ما در حال تجربه شدن است و آن ها تجربیات و بازخورد آن ها را می گیرند و سپس نتایج آن را در مجامع آکادمیک خود بررسی می کنند.
حجازی تصریح کرد: این اقدام به این دلیل است که کشورهای گرم مزاج صبور هستند و با قانون کنار می آیند و اجازه می دهند این قانون کار خود را انجام دهد، تصریح کرد: کشورهای گرم مزاج وقتی نتیجه یک قانون را دیدند، متوجه مشکلات آن می شوند و کشورهای غربی سود خود را از این قضیه خواهند برد.

,
,

کارشناس طب سنتی با ذکر مثالی از این ویژگی گفت: بحث فرزند کم تر، زندگی بهتر نمونه خوب این نظر است؛ این قانون فرزند کم تر، زندگی بهتر یک تئوری بود که در مجامع غربی مطرح شد و سپس به کشور ما نیز کشیده شد؛ اصل این تئوری بر این اصل استوار بود که آیا می توان با شعارسازی حتی جوامع گرم را از تفکرات آیینی، دینی و قومیتی خود باز کنند و به خوبی جواب گرفتند.

,

وی ادامه داد: خانواده هایی که حداقل 5 فرزند داشتند با شعار فرزند کم تر و زندگی بهتر از سال 68 مواجه شدند تا جلوی افزایش جمعیت گرفته شود و به خوبی این اتفاق افتاد.

,

حجازی با بیان اینکه وقتی بتوانند با این شعار جلوی رشد جمعیت در جوامع گرم مزاج مانند ایران را بگیرند، در مکاتب سرد و دیگر جوامع به خوبی می توانند اجرا کنند، خاطرنشان کرد: غربی ها هر یک از قانون های خود را در یک منطقه اجرا کردند و برای این ادعا شواهد زیادی وجود دارد.

,

جامعه ما ده سال دیگر با رشد جمعیت روبرو نخواهدبود
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه جامعه ما ضررهای این انتخاب را خواهد دید، تصریح کرد: امروز با جامعه ای مواجه هستیم که ده سال دیگر در صورتی که سیر رشد جمعیت به همین منوال باشد، ما دیگر رشد جمعیتی نخواهیم داشت و رشد جوانی در ممکلت ما رو به منفی خواهد رفت.

, جامعه ما ده سال دیگر با رشد جمعیت روبرو نخواهدبود, جامعه ما ده سال دیگر با رشد جمعیت روبرو نخواهدبود,
,

وی با بیان اینکه ما ده سال دیگر با یک جامعه پیر مواجه خواهیم بود، گفت: این یک معضل است، جامعه ای که کلا پیر باشد مجبور است از پیران برای رسیدگی به پیران استفاده کند و دیگر جوانی برای انجام کارها وجود ندارد.

,

حجازی با بیان اینکه انسان های پیر دیگر توانایی دفاع از مرزها را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: انسان های پیر دیگر نمی توانند به امور معیشتی جامعه برسند و ما نیز به سرنوشت برخی از کشورهای پیر دنیا دچار می شویم که مجبور هستند از نقاط مختلف دنیا برای امور جامعه انسان هایی را استخدام کنند.

,

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه ما به آسانی این قانون غربی ها را پذیرفتیم، خاطرنشان کرد: برای ما این مسائل اصلا مهم نیست و ما به دنبال راحتی بیشتر و شادی هستیم و این نکته را مورد توجه قرار نمی دهیم که نکند این فرزند کم تر آینده زندگی خانوادگی و اجتماعی کشور را به خطر بیندازد و لذا مجبور هستیم پس از چند سال اعتراف بکنیم که اشتباه کردیم.

,

وی با بیان اینکه این اشتباه ریشه در عوامل مختلفی دارد که یکی از آن ها مزاج است، خاطرنشان کرد: اگر ما این علم و شناخت را نسبت به این مزاج داشتیم به گونه دیگری برخورد خواهیم کرد که دچار این معضلات و مشکلات نشویم.

,

حجازی تصریح کرد: حکمای ما در قرن های گذشته ایرانیان را می شناختند و لذا بر اساس شناخت خود نسبت به ایرانیان در هر دوره دستورات مناسب نسبت به آن دوره می دادند و اگر ما این شناخت را نسبت به منطقه خود که جزو میراث گذشتگان ما است داشتیم و آن را در زندگی اعمال می کردیم، به راحتی این اجازه را نمی دادیم که این گونه با جامعه ما برخورد کنند و خانواده ایرانی را به تک فرزندی برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه