اخبار داغ

یادداشت/

فتنه ۸۸ ملاک سنجش افرادی بود که خود را داعیه دار انقلاب می دانستند

فتنه ۸۸ ملاک سنجش افرادی بود که خود را داعیه دار انقلاب می دانستند
ظهور و بروز فتنه ۸۸ چهره واقعی بسیاری از دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را آشکار کرد و ملاکی برای سنجش انقلابی بودن و انقلابی ماندن کسانی بود که سالها بر سر سفره این نظام نشسته و خود را داعیه دار انقلاب می دانستند هر چند امروزه نیز هستند عده ای که از حماسه ۹ دی عبرت نگرفته و پا در رکاب دشمن گذاشته اند اما وظیفه آحاد مردم در این فضا بصیرت گرایی و درک درست از مسائل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم،تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان همواره بستر حوادثی بوده است که برخی از این رویدادها مسیر حرکت ملتها را تغییر داده و به چراغ راهی برای آیندگان این مرز و بوم تبدیل شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

واقعه ای همچون انقلاب اسلامی در اوج تاریخ و شکوه این مرز و بوم، جریان ساز بهاری انقلابی در سایر ملتهای آزادی خواه جهان شده  و جریان سازی، فریاد آزادی خواهی و عدالت ملت ایران انعکاس و بازتابی جهانی داشته و نبض حیات  آن حتی در حیات خلوت آمریکا و در کشورهای آمریکای جنوبی نیز به تپش در آمده است.

,

اگر امروزه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای تاثیر گذار جهانی شناخته می شود ثمره آرمانهای انقلابی است که بذرهای آن توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) کاشته شد و با گذشت ۴ دهه از آن هم اکنون در مقابله با گروه تروریستی و تکفری داعش در کشورهای مسلمان منطقه صلابت و اقتدار خود را نشان می دهد.

,

جریان سازی و به خطر افتادن منافع کشورهای استعمارگر سبب شده است که این کشورها در مقابله با ایران از هیچ اقدامی فرو گذار نبوده و کارشکنی های متعددی را از  جانب دشمنان بویژه  آمریکا و اسرائیل علیه ایران شاهد بوده ایم.

,

از مهمترین اهداف دشمنی ها علیه ملت و کشور جمهوری اسلامی ایران براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است که در سال ۸۸ با فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی اوج فتنه‌ای در کشور رقم زده شد که هدفش گمراه کردن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام اسلامی بود.

,

اینکه حوادث سال ۸۸ که پس از انتخابات به‌وقوع پیوست را تنها یک اعتراض مردمی به فرآیند انتخابات بدانیم نگاهی ساده انگارانه است چرا که اقدامات از قبل برنامه‌ریزی شده و دارای ماهیت براندازانه و در راستای سرنگونی نظام بود.

,

ادعای انجام تقلب در انتخابات و پس از آن انقلاب مخملین خواسته اصلی دشمنان ایران اسلامی بود که به شدت با همراهی شبکه های معاند نظام دنبال می شد که حماسه ۹ دی سد راه آن شد و حضور اقشار مختلف مردم مانع از ادامه آشوبها و مهر تاییدی در افشای چهره واقعی و  آشکار شدن دست های بیگانگان شد.

,

اما مردم با خلق حماسه ۹ دی در سال ۸۸ آتش این فتنه را خاموش کردند و با حضور گسترده و میلیونی مردم در سراسر کشور  براساس احساس تکلیف دینی، بصیرت و دشمن‌شناسی و در راستای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به صورت خودجوش پدید آمد .

,

فتنه ۸۸ با وجود خسارتهایی که به کشور وارد کرد ثمراتی را نیز به همراه داشت که یکی از این دستاوردها پایبندی مردم به ارزش های انقلاب اسلامی بود که بدون شک هیچ تاییدی بر انقلاب بدون حضور انقلابی مردم نمی توانست محقق شود.

,

از دیگر دستاوردهای حماسه ۹ دی  افزایش آگاهی های عموم مردم نسبت به مسائل کشور و نیز آشنایی مردم با جریانهای پشت پرده و اعتراض مردمی و اغراض برخی سیاستمداران بود چرا که پیش از فتنه ۸۸ فضای سیاسی کشور مه گرفته و غبار آلود بوده و نیتهای شخصی افراد برای بسیاری از مردم نمایان نبود فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی مردم بویژه جوانان را نسبت به مسائل انقلاب، توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آشنا ساخت.

,

۸ سال از حماسه مردمی ۹ دی می گذرد اما آنچیزی که مسلم است هوشیاری و عبرت آموزی مردم در مقابل حوادث اتفاق افتاده و در حال اتفاق  در جامعه امروزی ماست که همین مهم لزوم پرداختن به ابعاد مختلف این حماسه مردمی و جریانات شکل گیری آن را ضروری می سازد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه