اخبار داغ

یادداشت/

اصلاح طلبان باید عادت کنند!

اصلاح طلبان باید عادت کنند!
این سروصداها ، ناجی این روزهای اصلاح طلبان نخواهد بود . واقعیت است که اصلاح طلبان تا وقتی که حقیقتشان را برای مردم روشن نکنند و مرز خود را با مردم و انقلاب مشخص نکنند ، باید به این شرایط عادت کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دانشجوپرس، یکی از دانشجویان فعال دانشگاه بیرجند در خصوص اظهارات اخیر عده ای از اصلاح طلبان یادداشتی به شرح زیر ارسال کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوپرس،,

 
اخیراً آقای محمود صادقی گفتند : « مجلس ما عصاره ملت نیست و عصاره شورای نگهبان است . » پاسخ دادن در همین سطح ، بازی در زمین اغواگرایانه ای است که سازنده آن ، آقایان صادقی و مطهری هستند .
میتوان گفت این سخن به خودزنی شباهت دارد . اگر دقیقتر شویم ، روی دیگر سخن آقای صادقی چنین است : ما اشتباهی هستیم و نماینده ملت نیستیم و اگر شورای نگهبان نبود ، امثال ما فرصتی برای انتخاب شدن نداشتیم . البته طبیعی است که مخالفان هم حرف آقای صادقی را درست بدانند و بگویند اگر شورای نگهبان به وظیفه اش عمل می کرد ، امثال شما نباید در معرض انتخاب مردم قرار می گرفتید ؛ نشانه اش ادبیات شما در توئیتر و اتهامات کذب و افتراهای لئیمانه به رئیس قوه قضائیه و مراجع تقلید و سپاه پاسداران و غیره است .
 
اما باید به مطلب مهمتری هم توجه کرد و آن هم اینکه چه چیز آقای صادقی و دوستانش را تحریک کرده است ؟ چه خطری را احساس کرده اند که چنین حرفی را میزنند؟
 
پاسخ چندان مبهم نیست . این روزها عملکرد دولت و مجلس و شهرداری پیش روی مردم است و قضاوت می کنند  . سوال جدی مردم این است که کارنامه تان را ارائه کنید . کار به جایی رسیده است که صدای حامیان نیز درآمده و نهضت " ما پشیمانیم " راه افتاده است . شعار ما پشیمانیم توسط سلبریتی ها را نباید دست کم گرفت . سلبریتی ممکن است به تعبیر عباس عبدی تحلیل سیاسی نداشته باشد ، اما شاخص صدای مردم است . چون حیات او وابسته به دیده شدن است . پس مقابل دیده طرفدارانش قرار نمی گیرد .
 
اما این سروصداها ، ناجی این روزهای اصلاح طلبان نخواهد بود . واقعیت است که اصلاح طلبان تا وقتی که حقیقتشان را برای مردم روشن نکنند و مرز خود را با مردم و انقلاب مشخص نکنند ، باید به این شرایط عادت کنند .
 
به چه شرایطی ؟
اصلاح طلبان باید به سه واقعه عادت کنند .
 
یکم اینکه اصلاح طلبان در هر انتخاباتی فراتر از سکو و نردبان تکنوکرات ها ( مثل کارگزاران ) نخواهند بود . باید به این حداقلی بودن و مصرفی شدن در سیاست عادت کنند .
دوم اینکه ناچارند با آدم های دست چندم و ساده اندیش و سطحی نگر سیاسی بازی کنند . بنابراین باید به لیست افراد کم تجربه و کم توان و اما سفید عادت کنند .
 
سوم اینکه بعد از هر انتخاباتی شاهد موج " ما پریشانیم " خواهند بود .
 
اما این ما پریشانیم از کجاست ؟
کافیست مرور ساده ای از مدیریت چندسال اخیر اصلاح طلبان داشته باشیم . کارنامه قابل دفاعی ندارند . اساساً کارنامه ای ندارند که بگوییم اشتباه است یا درست . چرا ؟
 
دو دلیل واضح دارد :
اول اینکه اصلاح طلبان سالها از قدرت دور بودند . افراد با تجربه شان الان پیر و خسته هستند . جوان های آنها نیز از قدرت بودند و البته کم تجربه هستند . پس طبیعی است که چندان کارآمد نباشند .
 
دوم اینکه چون حداقلی اند و از سر ناچاری انتخاب شدند ، طرفدار متعصبی ندارند که انگیزه حمایت از آنها داشته باشد . حامیان آنها تا پای صندوق تهییج می شوند نه بیشتر ؛ درنتیجه روز به روز نحیف تر می شوند .
 
والسلام علی من التبع الهدی
 
یادداشتی از دانشجوی فعال دانشگاه بیرجند سید احسان حسینی
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «دانشجوپرس» نیست و این رسانه صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه