اخبار داغ

درمیزگرد سیاسی "9 دی"مطرح شد؛

"فتنه ۸۸" عامل تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان بود/ ابعادحماسه "۹ دی" باید برای نسل جوان تبیین شود

"فتنه ۸۸" عامل تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان بود/ ابعادحماسه "۹ دی" باید برای نسل جوان تبیین شود
در میزگرد سیاسی با محوریت "9 دی"مطرح شد: حماسه 9 دی جراحی غده چرکین معاندین نفوذ کرده در جبهه انقلاب بود و در این سالها طرح موضوع و شعار شکستن حصر سران فتنه یک شعار انتخاباتی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛. حماسه مردمی "۹ دی" روز ماندگاری است که در تاریخ پرشکوه ملت ایران برای همیشه ماندگار خواهد ماند؛ به این دلیل که آتش هشت ماهه فتنه جهانی سال ۸۸ با ضرب شست مردم ایران خاموش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

رهبر معظم انقلاب: 
"نهم دی ۸۸" حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود."

در راستای روشنگری و بازخوانی حوادث سال 88 و در تبیین حماسه جاویدان ۹ دی ماه، میزگرد سیاسی با حضور حجت الاسلام علی قابل رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین، روح الله عباسپور کارشناس سیاسی و نماینده سابق مجلس و حامد کبودوند فعال سیاسی برگزار شد.

گفتنی است؛ هدف برگزاری یک میزگرد سیاسی با حضور دو طیف مخالف سیاسی در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری بود که اساتید مربوط به جریان‌های اصلاح طلب حاضر به شرکت در این جلسه نشدند.

صبح قزوین: چرا با وجود یوم الله ۲۲ بهمن که روز حماسه ساز ملت ایران است باید شکوه بزرگی خیزش ملت در ۹ دی ماه نیز در تاریخ ثبت شود؟ 

حجت الاسلام علی قابل با بیان اینکه معنای خاص یوم الله مربوط به روزهای بزرگ در تاریخ اسلام است، اظهار داشت: معنای عام یوم الله مربوط به روزی که مردم تجلی قدرت خدا را در آن روز به خوبی مشاهده کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که بارها در تاریخ تکرار شده این است که عده ای به دنبال دور کردن برخی از روزهای حماسه ساز از توجه مردم است و این عناوین را پیگیری می‌کنند که چه ضرورتی دارد با داشتن ۲۲ بهمن ما روز ۹ دی ماه را برجسته کنیم؟ یا اینکه این داستان مربوط به دعوای دو حزب سیاسی بود و تمام شد، یا اینکه چرا وقتی در اسلام عفو و گذشت وجود دارد چرا فتنه گران بخشیده نمی شوند؟

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن مسائل مربوط به خود را دارد، ادامه داد: نباید مسائل مختلف را با هم ادغام کرد، در مسائل فردی عفو داریم در حوزه‌های اجتماعی بحث حق الناس مطرح بوده و حق بخشش نداریم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها فتنه سال ۸۸ را دعوای دو حزب و جریان خاص معرفی می‌کنند، ابراز کرد: اگر اختلاف بین دو حزب است چرا معترضین به قانون تمکین نکردند و به زمان تعیین شده برای عرض شکایت توجهی نداشتند؟ چرا عکس مسعود رجوی سرکرده منافقین بر سر درب دانشگاه تهران قرار می‌گیرد؟ چرا چند ماه بعد شعار "نه غزه، نه لبنان" مطرح می‌شود؟
,
, رهبر معظم انقلاب: ,
,
,
,
,
,
,
, صبح قزوین, صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این کارشناس سیاسی پشت پرده فتنه سال ۸۸ را فراتر از اعتراض به نتایج انتخابات دانست و گفت: باید از فتنه گران پرسید شما به سراغ انقلاب آمدید، انقلاب که به سراغ شما نیامده، چرا بدون تمکین به منویات رهبری آشوب به پا کرده و انسان‌های بیگناه را به کشتن دادید بنابراین انقلاب باید از خود دفاع می‌کرد.

با کم کاری در فتنه سال ۷۸، در سال ۸۸ کشور با هجمه جهانی روبرو شد 
وی "۹ دی" را جراحی غده چرکین معاندین نفوذ کرده در جبهه انقلاب دانست و تصریح کرد: دشمن با نفوذ در کشورمان روی عناصر داخلی سرمایه گذاری کرده بود و ۹ دی ماه جراحی این جریان بود؛ اگر امروز ما با رها کردن این جریان به نسل‌های بعدی خیانت کرده ایم.

قابل یادآور شد: اگر مدیران ما در حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ جریان فتنه را پیگیری کرده بودند شاهد جریان فتنه ۸۸ نبودیم، در سال ۷۸ در نصف روز با فرمان رهبری مردم به میدان آمده و طومار فتنه را در هم پیچیدند؛ اما مسئولین به جای شناسایی و برخورد با تشکیلات این جریان غفلت کردند و همین فتنه گران سال ۷۸ با مجهز کردن خود در سال ۸۸ دوباره وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ جریانی به اسم خط امام و انقلاب به زیر سئوال بردن نظام پرداختند، خاطرنشان کرد: فتنه گران در آن دوران با چراغ سبز نشان دادن به دشمن و سلب امنیت و آرامش از جامعه آبروی نظام را در جهان مورد هجمه قرار دادند.

باید ابعاد مختلف شکل گیری حماسه ۹ دی برای نسل جوان تبیین شود 
حامد کبودوند فعال سیاسی استان در ادامه دلیل نامیدن ۲۲ بهمن را به یوم الله، تحقق اراده مردم دانست و گفت: همین تحقق اراده بعد از ۳۳ سال در ۹ دی ماه با حضور و اراده خودجوش مردم برای بار دیگر شکل گرفت.

وی افزود: در ۲۲ بهمن و ۹ دی ماه شاهد حضور اقشار مختلف مردم هستیم زیرا این انقلاب و نظام برای همه ملت است و خود آنها با پشتیبانی از آن مسیر حرکتش را تعیین می‌کنند؛ همچنین از جمله حماسه سازان ۹ دی کسانی بودند که به جریان شکست خورده در انتخابات سال ۸۸ رای داده بودند، اما با مشاهده حرکت خود برخلاف جریان انقلاب، تغییر مسیر دادند چون نظام را متعلق به خود می‌دانستند.

این فعال سیاسی یوم الله "۹ دی" را برای همیشه ثبت شده در تاریخ دانست و عنوان کرد: در این حماسه انقلابی اراده مردم در راستای اراده خدا محقق شد و این رویکرد نشان می‌دهد هر زمانی مردم در پشتیبانی از انقلاب وارد میدان شوند استکبار جهانی شکست خواهد خورد.

وی عنوان کرد: تلاش گسترده ای در حال شکل گیری است که از ارزش و اهمیت و شناخت نسبت به حماسه ۹ دی بکاهد، امروز افرادی علمدار جریان دانشجویی شده اند که از کلیات فتنه کوی دانشگاه سال ۷۸ بیخبرند، زیرا عده ای نمی‌خواهند این معرفت نسبت به اتفاقات سیاسی وجود داشته باشد.

کبودوند ادامه داد: اگر نسل‌های فعلی در معرض شناخت آسیب‌ها، دست اندازی‌ها و تعرضات به جریان انقلاب قرار نگیرند، ممکن است نسبت به جریانات آینده کشور بی اعتنا شده و درک درستی از اتفاقات اطرافشان نداشته باشند؛ رسالت اصحاب رسانه در این راستا بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه باید ابعاد مختلف شکل گیری حماسه ۹ دی برای نسل جوان تبیین شود، اذعان کرد: این موضوع بی خردی و کوته فکری است که فتنه سال ۸۸ را دعوای سیاسی بین دو جریان مخالف در انتخابات تعبیر کنیم؛ باید برای نسل امروز روشنگری کرد که پشت پرده این فتنه چه چیزی بوده که اجماع گروه‌های معاند، متضاد و مخالف نظام را به دنبال داشته است. چرا با مشخص بودن خیانت های سران فتنه عده ای به دنبال رفع حصر این افراد هستند؟
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

رئیس ستاد بازسازی عتبات قزوین عدم شناخت زوایای فتنه زمینه درخواست رفع حصر را فراهم می‌کند، گفت: غفلت در باز کردن ابعاد مختف این تنه و زوایای پیدا و پنهان این جریان زمینه استفاده سوء حامیان آنها را فراهم کرده است.

حصر سران فتنه حداقل مجازات برای آنهاست 
وی افزود: به طور نمونه نقش دولت آمریکا در کودتای ۲۸ مردادماه سال ۱۳۳۲ مشخص است؛ اما در راستای مذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ دسترسی به اطلاعات تاریخی این واقعه در اسناد آرشیو دولت آمریکا متوقف شده است و نه در ایران و نه از داخل کشور آمریکا دسترسی به اقدامات کودتای ۲۸ مرداد را نخواهید داشت، چرا؟ زیرا با زوایای مختلف این تهاجم آشنا می‌شوید.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اگر همین رویکرد برای فتنه سال ۸۸ روی دهد افرادی که با نگاه حق به جانب و طلبکارانه یا بی تفاوت به فتنه سال ۸۸ قرار دارند به عنوان مقصرین و تاثیرگذاران این جریان شناخته می‌شوند؛ بنابراین تلاش برای رفع حصر برای منحرف کردن اذهان عمومی دنبال شده است.

وی یادآور شد: چه کسی این حق را داراست که مطالبه اصلی مردم را از آنها سلب کند؟ اگر دعوای معمولی بین دو حزب بود ادعای بخشش و تمام شدن قضیه مطرح می‌شد؛ اما اتفاقاتی که کل نظام را تحت تاثیر خود قرار داده، رویکرد متفاوت خواهد شد، حکم حداقلی محاربه با نظام در قانون مشخص بوده و حصر سران فتنه حداقل مجازات برای آنهاست.

کبودوند تصریح کرد: اگر مطالبه عمومی برای مجازات عاملین فتنه سال ۸۸ شبیه اقدامی مانند حماسه ۹ دی اتفاق بیفتد شاید ما شاهد اقدامات جدی تر در برخورد با آنها باشیم.

به طور یقین آزادی سران فتنه پیامدهای سنگینی برای کشور دارد 
حجت الاسلام علی قابل در ادامه نظرات حامد کبودوند ابعاد فتنه ۸۸ را برای جامعه و حتی خواص روشن ندانست و به اعتقاد وی زمان زیادی برای تبین زوایای مختلف این هجمه جهانی فرصت لازم است.

وی تقاضای رفع حصر سران فتنه را پوششی برای بسته ماندن پرونده‌های مجرمین دانست و گفت: اگر رفع حصر اتفاق بیفتد بعد از مدتی عده ای طلبکارانه با نظام برخورد می‌کنند که اگر هجمه ای بوده چرا تا به امروز برخوردی صورت نگرفته است؟ ضمن اینکه برخی ها با قرار گرفتن در بن بست بحث محاکمه را مطرح می‌کنند.

این کارشناس سیاسی افزود: شاید مصلحت نظام به این موضوع نباشد که به جریان محاکمه ای دامن بزند که کل نظام را دربرگیرد، از سوی دیگر حصر سران فتنه برای فرافکنی و نجات کشور از فتنه‌هایی که به طور مرتب به انقلاب دمیده می‌شد بهترین راهکار بود؛ و اِلا این فتنه گران با همه امکانات در حال گذران زندگی هستند.

وی جریان حامی رفع حصر سران فتنه را افراد صادقی ندانست و اظهار کرد: این جمعیت به دنبال اهداف سیاسی خود هستند زیرا رفع حصر دو حالت را ایجاد خواهد کرد، این افراد بعد از رها شدن ممکن مدعی شوند چرا در این مدت باید در حصر می‌ماندیم؟ یا در حالت دوم اگر رفع حصر به معنای تشکیل پرونده دادگاه محاکمه باشد باید به دنبال عناصر مهم در این جریان بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: با ایجاد حصر جلوی ادامه استمرار فتنه گرفته شده است به طور یقین آزادی سران فتنه پیامدهای سنگینی برای کشور به دنبال خواهد داشت؛ همچنین عده ای با مطرح کردن رفع حصر به دنبال برنامه های انتخاباتی خود در سال آینده هستند و مسکوت ماندن پشت پرده این فتنه برای عده ای در داخل کشور منافع زیادی دارد.

جرم سران فتنه سنگین تر از حصر خانگی برای آنهاست 
روح الله عباسپور نماینده سابق مجلس در پاسخ به جریان شکل گرفته رفع حصر سران فتنه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین رویداد جهانی بود که دست دشمنان را از منافع کلان آنها کوتاه کرد و در این راستا غربی‌ها 39 سال است با شگردهای مختلف به دنبال براندازی نظام مقدس ما هستند.

وی افزود: فتنه سال ۸۸ یکی از جامع ترین راهکارهای استکبار جهانی برای سرنگونی انقلاب ایران بود که با همراهی عده ای از معاندین داخلی پیش رفت و با الگوبرداری از انقلاب رنگی در کشورهای دیگر زمان انتخابات را بهترین موقع برای ایجاد بلوا و آشوب دانستند هدف آنها ایجاد انشقاق بین رهبری و نظام و ملت بود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه جرم سران فتنه سنگین تر از حصر خانگی برای آنهاست، اذعان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی سابقه انقلابی این افراد را در نظر گرفته است که جریمه آنها را به حصر کاهش داده است، در حال حاضر هم طرح موضوع و شعار شکستن حصر سران فتنه یک شعار انتخاباتی است.
,
,
,
, حصر سران فتنه حداقل مجازات برای آنهاست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی ادامه داد: دکتر روحانی به عنوان رئیس قوه اجرایی کشور تفکیک قوا و مسئولیت‌ها را می‌شناسد و به خوبی مطلع است که رفع حصر در ظرفیت و قابلیت وی نیست، هر حرکتی در راستای آزادی سران فتنه عین بی عدالتی است این افراد برای براندازی نظام با بیگانگان همصدا شدند و تا به امروز توبه و اظهار ندامت نکرده اند آزادی آنها چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

عباسپور با تاکید بر اینکه دستگاه اجرایی کشور باید بداند که افراد منتسب به فتنه مدیران شایسته ای نخواهند بود، گفت: این رویکرد آسیب جدی به کشور است که فتنه گران در سازمان‌های دولتی مشغول به فعالیت شوند دولتی‌ها در حرف ادعای خط قرمز بودن فتنه را مطرح می‌کنند؛ اما در عمل متاسفانه شاهد حضور منتسبین به فتنه در دستگاه اجرایی کشور هستیم.

توطئه براندازی نظام از اهداف اولیه حامیان اصلاحات در جهان است 
حجت الاسلام قابل در در تاکید صحبت‌های عباسپور تصریح کرد: هم اکنون جریان فتنه هنوز دست از انحراف خود برنداشته است، کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا اعتراف کرده بود که اگر دفاع ما از جریان فتنه با هزینه بیشتری بود به پیروزی می‌رسیدیم و نظام ایران سرنگون می شد.

وی افزود: به کرات شاهد توهین افراطی گران جریان اصلاحات به امام راحل و آرمان‌های ایشان هستیم؛ اگر واقعا اصلاح طلبان دوستدار امام و انقلاب هستند چرا به اشتباه دوست و همفکران فراری خود معترف نیستند؟ امروز عناصر فراری این جریان در خارج از کشور به قدری وقیح شده اند که برای براندازی نظام در حال توطئه اند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: آیا فتنه گران از توطئه علیه کشورمان دست برداشته اند که رفع حصر صورت بگیرد؟ حفظ وحدت رویه در برگزاری سالگرد ۹ دی در کل کشور چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

وی گفت: باید اجازه دهیم وحدت رویه در حمایت از 9 دی طبق نظر رهبر معظم انقلاب در کل کشور شکل بگیرد، زیرا در سال ۸۸ در هر استانی این جریان حمایت از نظام در روزهای متفاوتی شکل گرفت؛ اما رهبری ۹دی را در تارخ ثبت شده دانستند.

قابل با بیان اینکه بحث خیزش مردم در ۹ دی قابل توجه است، افزود: نباید به دنبال زنده کردن عناوین مختلف در استان‌های کشور باشیم بلکه ۹ دی روز ماندگاری است که نفرت کل نظام را از فتنه سال ۸۸ نشان داد.

دعوای سیاسی بین مدیران ما زمینه روشنگری فتنه ۸۸ را از بین برده است 
این مسئول با انتقاد از اینکه به اندازه کافی برای ریشه یابی جریان براندزی نظام در سال ۸۸ روشنگری صورت نگرفته است، ابراز کرد: دو نکته در این مسئله قابل توجه است، ابتدا اینکه تاکید رهبری بر تبیین ابعاد محتلف فتنه است یعنی موضع ما روشنگری باشد نه شعاری؛ ولی تا به امروز اگر به خوبی تبیین کرده بودیم جوانان ما دچار شبهه دعوای سیاسی بین دو جریان خاص نمی‌شدند.

وی ادامه داد: ضعف اجرا نشدن تاکید رهبری بر روشنگری جریان فتنه سال ۸۸ مربوط به عملکرد برخی خواص بی بصیرت ماست، ۱۶ آذر امسال در دانشگاه‌ها نشان داد جریان فتنه هنوز ادامه دارد را باید عکس های خاتمی در دست‌هایی با مچ بند سبز دیده شود؟ علت نبود دغدغه به پر رنگ بودن دعوای سیاسی بین مدیران ما برمی‌گردد. 

وجود جلسات روشنگری فتنه ۸۸ برای نسل جوان امروز از ضروریات است 
حامد کبودوند در ادامه به بیانات رهبری در سال ۸۹ اشاره کرد و یادآور شد: یکی از آفت‌های قشر دانشجویی از نگاه رهبری، اکتفا کردن جمع آوری اطلاعات در یک گستره محدود به برخی سایت ها وشنیده های غیر معتبر است.

وی انتقاد کرد: متاسفانه در عصر امروز با روبرو بودن با حجم زیادی از اطلاعات نسل جوان گمان می‌کند با یک استغنای اطلاعاتی کامل مواجه است در این حالت دشمنان با کانالیزه کردن اطلاعات مدنظرخود، جوانان را به سمت اهداف و اخبار توطئه گرایانه خود سوق می‌دهد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه وجود جلسات روشنگری برای نسل جوان امروز از ضروریات است، خاطرنشان کرد: همچنین باید ایجاد مطالبه عمومی در بین جوانان از طریق رسانه‌ها و خواص جامعه صورت گیرد، دانش آموزانی که در سال ۸۸ در دوره راهنمایی بوده اند امروز وارد دانشگاه‌های ما شده اند اگر این روشنگری برای آنها نسبت به حوادث مهم کشور صورت نگیرد در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی اذعان کرد: حماسه ۹ دی بزرگترین رسالت فکری ماست و از سوی دیگر پرونده خیانت سران فتنه به حدی واضح است که با تبیین عملکردها می‌توان به نیازهای فکری نسل جوان امروز پاسخگو بود. 
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وجود جلسات روشنگری فتنه ۸۸ برای نسل جوان امروز از ضروریات است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

روح الله عباسپور در ادامه نظرات کبودوند گفت: مورد اهانت قرار گرفتن جایگاه ولایت فقیه، توهین به مقدسات مردم، به راه انداختن شعار نه غزه نه لبنان، توهین به عزاداری امام حسین(ع)، آیا همه این مسائل را باید دعوای سیاسی بین دو حزب مسلمان برشمرد؟

نماینده سابق مجلس ابراز کرد: فتنه تعاملی بین معاندین داخلی و خارجی و فریب خوردگان اصلاحات بود که با هدف سرنگونی نظام ولایت فقیه پا در میدان گذاشته بودند. 

وی رخ دادن فتنه سال ۸۸ را عامل تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان دانست و ابراز کرد: تحریم از ابتدای انقلاب شکل گرفت یعنی تحریم زاییده فتنه نیست؛ اما دشمن نیز با هر بهانه ای به تشدید تحریم‌ها روی آورده است؛ زیرا با دستاوردهای نظام در کل جهان مشکل دارند پس با تحریم به دنبال ریشه کن کردن نظام هستند. 

دشمن از اصل تحریم‌ها و دشمنی با نظام دست برنخواهد داشت 
حجت الاسلام قابل در تایید صحبت‌های عباسپور با بیان اینکه شکل گیری فتنه ۸۸ در تشدید تحریم‌ها بی تاثیر نبود، اظهار کرد: در سال ۸۸ مذاکرات هسته ای تا حدودی پیش رفته بود اما غربی‌ها منتظر نتایج انتخابات در آن سال ماندند و به دلیل متضاد بودن نتایج انتخابات با نظر استکبار جهانی تحریم‌ها تشدید شد. 

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: اگر ایران از حمایت کشورهای حوزه مقاومت دست بردارد و اسرائیل را به رسمیت بشناسید و یک حلقه به گوش برای آمریکا شود، در این صورت امریکا با ایران دشمنی نخواهد کرد. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه