اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای عرضه محصولات فرهنگی/ حضور رهبر انقلاب در آستان امامزاده آقاعلی عباس (ع) یک راهبرد بود

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای عرضه محصولات فرهنگی/ حضور رهبر انقلاب در آستان امامزاده آقاعلی عباس (ع) یک راهبرد بود
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به سفر سال گذشته رهبر معظم انقلاب به آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد (ع) اشاره کرد و گفت: این سفر برای مسئولان اوقاف یک راهبرد است و همه وظیفه داریم تا در راه توسعه این مکان مقدس و معرفی آن در سطح جهان اسلام بکوشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛حجت الاسلام احمد شرفخانی  در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام از آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدام های بسیار خوبی که در دو سال اخیر در حوزه اعتاب مقدس جهان اسلام اتفاق افتاد راه اندازی اجلاسیه تولیت های اعتاب مقدس بود که در کشورهای ایران و عراق برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: تولیت ها در این نشست نسبت به بحث های فرهنگی، عمرانی، مدیریت، تکریم زائر، مباحث حقوقی زائر و همچنین در مورد موضوعاتی مثل تسهیل امور زائران و توسعه امر زیارت به بحث و تبادل نظر می پردازند.

,

وی با بیان این که جمهوری اسلامی میزبان پنجمین نشست نمایندگان بقاع متبرکه در جهان اسلام بود، تصریح کرد: موضوع اصلی این اجلاس که ششم دی ماه در تهران برگزار شد بحث لزوم استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان برای عرضه محصولات فرهنگی و ارائه برنامه های متنوع معرفتی به زائر بود.

,

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در اماکن متبرکه نسبت به آن توجه ویژه داشت، بحث خانواده است و در این اجلاس مصوب شد تا در تمام اعتاب مقدس در کشورهای ایران و عراق یک مرکز مشاوره خانواده راه اندازی شود.

,

وی بیان کرد: برنامه های آموزشی مهارت های زندگی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از موضوعاتی است که در راه اندازی این مراکز مشاوره مد نظر مسئولان قرار گرفته است.

,

معاون فرهنگی اوقاف کشور به سفر نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام به شهرهای مختلف کشور برای بازدید از آستان های مقدس اشاره کرد و افزود: این سفرها به خاطر تبادل تجربیات و اقدام مشترک انجام گرفته است و از آن جا که امامزاده آقاعلی عباس (ع) در دل منطقه کویری میزبان بسیاری از زائران خارجی نیز هست، سفر به این آستان نیز یکی از اولویت ها بود.

,

وی ارتباط بین شهرها در ایران و عراق با هم را یکی دیگر از سیاست های سازمان اوقاف برای تبادل تجربیات بین شهرهای میزبان امامزادگان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حضور نمایندگان آستان های مقدس کشور عراق در ایران بحث پیوند این شهر ها نیز آغاز شود.

,

حجت الاسلام شرفخانی به سفر سال گذشته رهبر معظم انقلاب به آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد (ع) نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این سفر برای مسئولان اوقاف یک راهبرد است و همه وظیفه داریم تا در راه توسعه این مکان مقدس و معرفی آن در سطح جهان اسلام بکوشیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه