اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای:

پیروزی در حلب روند فتوحات مقاومت در منطقه را شدت بخشید/ شباهت آزادی حلب با آزادسازی خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی

پیروزی در حلب روند فتوحات مقاومت در منطقه را شدت بخشید/ شباهت آزادی حلب با آزادسازی خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی
کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای، گفت: پس از پیروزی در حلب، مناطق و شهرهای دیالزور، رقه، هتاکه و امثالهم یک به یک آزاد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز،حمید باقری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در رابطه با سالروز آزادی حلب در منطقه و چرایی اهمیت آزادی این شهر برای جبهه مقاومت و پیروزی علیه داعش، اظهار کرد: پس از سقوط حلب برخی از کل سوریه ناامید شدند و معقتد بودند با توجه به این که حلب قطب اقتصادی سوریه بود و پس از شهر دمشق مهم ترین شهر و به عبارتی پایتخت اقتصادی سوریه به شمار می رفت، کار سوریه تمام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سید حسن نصرالله معتقد بود گرفتن حلب در شرایط به وجود آمده برای محور مقاومت سخت خواهد بود.

,

تلاش داعش و تکفیری ها برای حفظ حلب

, تلاش داعش و تکفیری ها برای حفظ حلب, تلاش داعش و تکفیری ها برای حفظ حلب,

وی با بیان اینکه داعش و تکفیری ها می دانستند که چه نقطه مهمی را تسخیر کرده اند، عنوان کرد: به همین دلیل نیروهای تکفیری با شدت و با کارگیری همه توان و قدرت از این نقطه محافظت می کردند و به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن این شهر نبودند

,

باقری با اشاره به تشکیل جیش الوطنی در کشور سوریه، خاطرنشان کرد: با تشکیل این نیروهای مردمی، تکفیری ها ابتدا از دمشق و سپس از از شهرهای اطراف آن جداشدندن برای آزادسازی حلب برنامه ریزی شد.

,

تشکیل جیش الوطنی زمینه ای برای آزادسازی حلب

, تشکیل جیش الوطنی زمینه ای برای آزادسازی حلب, تشکیل جیش الوطنی زمینه ای برای آزادسازی حلب,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیاری معتقد بود آزادی حلب به عنوان بزرگ ترین شهر اقتصادی و دومین شهر بزرگ سوریه دومینویی برای آزاد کردن بقیه قسمت های سوریه خواهد بود، خاطرنشان کرد: محور مقاومت به برکت خون شهدا و به ویژه خون شهید حاج حسین همدانی با  یک برنامه کاملا حساب شده در عین ناباوری غربی ها خصوصا آمریکا را حلب آزاد کردند.

,

آزادی حلب روند پیروزهای محور مقاومت در منطقه را شدت بخشید

, آزادی حلب روند پیروزهای محور مقاومت در منطقه را شدت بخشید, آزادی حلب روند پیروزهای محور مقاومت در منطقه را شدت بخشید,

وی با بیان اینکه با آزادسازی حلب روند پیروزی های محور مقاومت در سوریه نیز شدت گرفت، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی در حلب، مناطق و شهرهای دیالزور، رقه ، هتاکه و امثالهم یک به یک آزاد شدند.

,

باقری با بیان اینکه این پیروزی ها نشان دهنده موقعیت ژئوپلیتیک شهر حلب در کنار موقعیت های اقتصادی و جمعیتی آن بود، اظهار کرد: همین موقعیت موجب شده بود که تکفیری ها به شدت با چنگ و دندان از این منطقه مراقبت کنند اما در نهایت شکسات خوردند.

,

پس از پیروزی در حلب یک به یک شهرهای سوریه آزادشد

, پس از پیروزی در حلب یک به یک شهرهای سوریه آزادشد, پس از پیروزی در حلب یک به یک شهرهای سوریه آزادشد,

کارشناس مسائل سیاسیف با بیان اینکه پس از پیروزی در حلب یک به یک شهرهای سوریه آزادشد، تصریح کرد: این پیروزها روز به روز حلقه محاصره داعش در منطقه را تنگ تر می کرد و به همین سبب است که امروز پیروزی حلب را در مناطق مختلف جشن می گیرند؛ آزادی حلب نقطه عطفی در آزادسازی سوریه بود.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا می توان پیروزی محور مقاومت در حلب را همانند پیروزی رزمندگان اسلام در خرمشهر و آزادی این شهر دانست، گفت: می توان چنین گفت؛ تا پیش از آزادی خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی ما به عراقی ها زمین و سرزمین واگذار می کردیم اما پس از زمانی که انسان های مزدور و خائنی در مملکت کنار گذاشته شدند و جبهه مقاومت خودش را نشان داد، ما نتیجه گرفتیم.

,

برگزاری سه علمیات مهم  طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس با کنار رفتن بنی صدر

, برگزاری سه علمیات مهم  طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس با کنار رفتن بنی صدر, برگزاری سه علمیات مهم  طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس با کنار رفتن بنی صدر,

باقری با بیان اینکه در ایران این موضوع با کنار رفتن بنی صدر به وجود آمد، خاطرنشان کرد: زمانی که بنی صدر در ایران کنار رفت، سه عملیات مهم طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس به وقوع پیوست.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در یکی از این عملیات ها حصر آبادان شکسته شد، در یکی از آن ها  زمینه آزادسازی خرمشهر فراهم شد و این به دلیل این بود که انسان های موممن بر سر کار آمدند و انسان های مزدور کنار رفتند.

,

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن انسان های مومن تمام ناشدنی هایی که غرب آن را نشدنی می داند، ممکن می شود، عنوان کرد: نمونه بارز این ناشدنی ها فتح خرمشهر بود؛ صدام در قضیه خرمشهر گفته بود که اگر ایرانی ها خرمشهر را آزاد کردند من کلید بصره را به آن ها خواهم داد و رزمندگان اسلام به خوبی در این زمینه عمل کردند.

,

باقری با بیان اینکه در حلب هم همین اتفاق افتاده بود؛ تاکیذ کرد: غرب و دشمنان و تکفیری ها معتقد بودند که حلب دیگر قابل بازستانی توسط سوریه و محور مقاومت نیست و حتی بسیاری از افراد در داخل کشور نیز معتقد بودند که شرایط بسیار سخت است و نمی توان این موضوع را حل کرد.

,

ایران پس از آزادسازی خرمشهر تا خاک عراق پیش رفت

, ایران پس از آزادسازی خرمشهر تا خاک عراق پیش رفت, ایران پس از آزادسازی خرمشهر تا خاک عراق پیش رفت,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اما همه مشاهده کردند که به لطف خداوند و به لطف استفامت این اتفاق می افتد؛ آزادسازی حلب اتفاق می افتد همان طوری که آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد.

,

وی تاکید کرد: در قضیه آزادسازی خرمشهر نیز ما نه تنها پس از ازادی عراقی را از خاک کشورمان پس زدیم بلکه فاو را نیز گرفتیم؛ در سوریه نیز زمانی که نیروهای مقاومت خود را پیدا کردند و ابتدا جیش الوطنی و سپس بسیجیان جهان اسلام که امام (ره) به آن ها اشاره کرده بود در منطقه به وجود آمدند؛ یک به یک شهرها آزاد شد و دنیا نظاره گر آزادسازی کل سوریه از دست تکفیری ها شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه