اخبار داغ

کارآفرینی که جان دوباره به روستا بخشید؛

صنعت کفش در فراهان پا می‌گیرد/اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر

صنعت کفش در فراهان پا می‌گیرد/اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر
«محمود امیرآبادی‌فراهانی» یکی از تولید کنندگان کفش کشور است که توانسته با کوله باری از موفقیت و تجربه در زادگاه خود با استفاده از حداقل فضا و امکانات موجود کارگاه تولید کفش را راه‌اندازی و برای ۲۰ نفر از جوانان فراهانی ایجاد شغل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ این روزها نبود اشتغال پایدار در روستاها، معضلات کم آبی، خشکسالی و بیماری‌های دامی به مشکلات اقتصادی روستائیان دامن زده است و در حالیکه  روستاها می‌توانند پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی باشند، خشکسالی و بیکاری روستائیان را وادار به مهاجرت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

در همین شرایط یکی از کارآفرینان فراهانی با کوله‌باری از موفقیت و تجربه به زادگاه خود برگشته است تا با استفاده از حداقل فضا و امکانات، و با راه اندازی کارگاه تولید کفش برای کارجویان، شغلی مناسب ایجاد کند.

,

البته امروز نگاه این فعال اقتصادی به حمایت مسئولان دوخته شده تا حذف قوانین و مقررات اداری دست و پا گیر، فراهم کردن زیرساخت‌‌های مناسب و بهبود فضای کسب و کار حیاتی دوباره به اقتصاد روستا ببخشد.

,

, ,

راه‌اندازی کارگاه تولید کفش در روستای «مجد‌آباد» فراهان

, راه‌اندازی کارگاه تولید کفش در روستای «مجد‌آباد» فراهان,

«محمود امیر‌آبادی فراهانی» از تولید‌کنندگان کفش در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: پس از کار در کارگاه‌‌های تولید کفش و یادگیری کامل این حرفه، اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولیدی کوچکی در قم کرده و گامی به سمت خوداتکایی برداشتم.

, فراهان خبر,

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم و در قم کارگاه تولید کفش دارم. با رونق کسب و کار، تصمیم گرفتم برای توسعه اقتصادی فراهان به عنوان زادگاهم یک گارگاه تولیدی را در این شهرستان راه‌اندازی کنم.

,

امیرآبادی اظهار کرد: با موافقت مسئولان شهرستان ساختمان بلااستفاده بهزیستی از سوی فرماندار در اختیارم قرار گرفت تا کار را شروع کنم.

,

اشتغالزایی برای ۲۰ نفر در کارگاه تولید کفش

, اشتغالزایی برای ۲۰ نفر در کارگاه تولید کفش ,

این کارآفرین فراهانی بیان کرد: با سرمایه ۲۰۰ میلیون تومانی این کارگاه را در روستای مجدآباد فراهان راه‌اندازی کردم و در حال حاضر ۱۲ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند و ۸ نفر دیگر نیز با آموزش قسمتی از این کار را در منزل انجام می‌دهند.

,

, ,

اشتغال با اولویت معلولان فراهانی در کارگاه تولید کفش

, اشتغال با اولویت معلولان فراهانی در کارگاه تولید کفش,

وی بیان کرد: با توجه به تعاملات انجام شده با بهزیستی شهرستان، اولویت برای کار در این کارگاه با معلولان بومی است تا ضمن کمک به رشد اقتصادی گامی هم در راستای توانمندی مددجویان بهزیستی برداشته شود.

,

این کارآفرین فراهانی افزود: با توجه به اینکه تصمیم گرفته شده تا فراهان به قطب تولید انواع کفش در کشور تبدیل شود، در صورت حمایت مسئولان، ظرفیت‌ تولید در این کارگاه‌ها افزایش می‌یابد.

,

, ,

جوانان منتظرِ کار پشت میزنشینی نباشند

, جوانان منتظرِ کار پشت میزنشینی نباشند,

امیرآبادی گفت: این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته است نباید منتظر کار‌های دولتی ماند، بلکه خود جوانان باید دست به کار شوند و با برنامه‌‌ریزی مناسب و بر اساس توانمندی‌‌های خود، به عرصه‌‌های کارآفرینی وارد شوند تا ضمن موفقیت در مسیر خودکفایی شخصی، سبب کاهش روند مهاجرت نیز شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امروزه بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی نیاز است و مسئولان با حمایت‌های آموزشی و مالی در قالب تسهیلاتی با سود پایین، تضمین خرید محصولات و یافتن بازار فروش، می‌توانند به کارآفرینان کمک شایانی کنند و در راه اقتصاد مقاومتی گام‌‌های موثری بردارند، زیرا زمانی که تولید بیشتر شود، بنیه اقتصادی و سطح اشتغال نیز بالا می‌رود و این نشان از به گردش درآمدن چرخ اقتصاد با دستان جوانان ایرانی دارد. 

,

, ,

فراهان قطب تولید کفش می‌شود

, فراهان قطب تولید کفش می‌شود,

محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: اقداماتی برای بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان صورت گرفته اما شرایطِ اقتصادی فعلی و وجود برخی مشکلات، سبب شده تا به نقطه مطلوب در حوزه اقتصاد دست نیابیم که این عدم توفیق دلیل بر کم کاری نیست. 

, فراهان خبر,

وی با اشاره به بحث صنعت اظهار کرد: رکود حاکم بر صنعت کشور را نمی‌توان کتمان کرد، در این زمینه تلاش هایی برای فعال شدن کارگاه‌های غیرفعال شهرک صنعتی فراهان صورت گرفته است که ایجاد یک کارگاه تولیدی کفش در روستای مجدآباد با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر از همشهریان، یکی از اقدامات موثر در این بخش است.

,

حسینی خاطر‌نشان کرد: با همکاری مسئولان شهرستان فراهان در نظر داریم تا این شهرستان را به قطب تولید کفش تبدیل کنیم و  امیدواریم که با حمایت‌های مردم و دولت، کفش فراهان به یک برند در کشور تبدیل شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه