اخبار داغ

اعتراض کسبه رجایی شهر کرج به اغتشاشات اخیر؛

کسادی بازار کرج ناشی از اغتشاشات بیداد می کند/ با انحراف تجمعات خیابانی مطالبات اصلی مردم فراموش شد

کسادی بازار کرج ناشی از اغتشاشات بیداد می کند/ با انحراف تجمعات خیابانی مطالبات اصلی مردم فراموش شد
طی روزهای اخیر گوهردشت کرج دستخوش حوادث شده و علاوه بر خسارت به مغازه ها و اموال عمومی موجب اختلال در روند فعالیت تاکسی ها، کسبه و مغازه داران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، همه چیز از تورم شروع شد، معضلی که مشکلات مردم را از تهیه مایحتاج روزانه بر سر سفر خانواده ها سوق داد و اقتصاد جامعه را در تنگنا گذاشت به گونه ای که مردم سراسر کشور نسبت به وضعیت به وجود آمده معترض شده و بعضا با اعتراضات خیابانی مشکلات خود را بر سر مسئولین دولت فریاد زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, «تیتریک», تیتریک,

علاوه بر سو استفاده هایی که در تحرکات و تجمعات اخیر توسط رسانه های بیگانه و دشمنان نظام شاهد آن بودیم بعضا اعتراضاتی که به انحراف کشیده شد بازار بسیاری از کاسبان کرج را به مخاطره انداخت و کساد کرد.  

,
یکی از مناطقی که طی روزهای اخیر دستخوش حوادث شده و علاوه بر خسارت به مغازه ها و اموال عمومی موجب اختلال در روند فعالیت تاکسی ها، کسبه و مغازه داران شد گوهر دشت کرج است. 
,
 
,
حسینی یکی از رانندگان تاکسی فلکه اول رجایی شهر کرج با اشاره به اینکه تورم امروز به عنوان یک دغدغه اصلی در زندگی مردم احساس می شود به خبرنگار تیتریک گفت: اعتراض به عملکرد دولت باید صورت گرفته و در راستای اصلاح امور باشد اما نباید با تجمع خیابانی همراه شود. 
, تیتریک,
 
,
  
, ,
 
,
وی افزود: می توان با مجوز و پلاکارد مانند بسیاری از کشورهای اروپایی اعتراض خود را به گوش دولت رساند و با توجه به اینکه 90 درصد مردم قشر متوسط هستند دولت به خواسته آنها توجه کند اما متاسفانه هر دولتی که بر راس کار خواهد آمد به مردم وعده اقتصادی می دهد درحالیکه در عمل چیزی دیده نمی شود. 
,
 
,
حسینی اظهار داشت: اغلب افرادی که در تجمع ها حضور دارند ارازل و اوباش بوده و اعتراض مردم عادی گم شد و مطالبه اصلی اقشار جامعه به فراموشی سپرده شد چرا که متاسفانه عده ای به ناموس مردم توهین کرده و شیشه مغازه ها را می شکنند و دادگاه را می سوزانند و خواسته های اصلی تحصیل کرده های بیکار و بازنشستگان به دست فراموشی سپرده شد.  
,
 
,
وی تصریح کرد: ایستگاه ما اوج شلوغی های رجایی شهر کرج است و طی 4 شب اخیر مردم به منازل خود باز می گردند و بعضا بانوان در تردد دچار مشکل شده اند و ارازل و اوباش حتی به مردم رحم نمی کنند چرا که عده ای همانند سال 88 بین مردم نفوذ کرده اند. 
,
 
,
حسینی گفت: دولت باید ضرب العجل اقدامی در راستای تحرکات اخیر انجام دهد و اقتصاد مقاومتی رهبری را دنبال کند اما متاسفانه قریب به 5 سال از فعالیت دولت کنونی می گذرد و به فرموده های رهبر معظم انقلاب در راستای نگاه به داخل کشور توجهی نمی شود.  
,
 
,
وی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم مورد توجه مسئولین باشد مردم با اعتراض خیابانی فریاد خود را به گوش مسئولین نمی رسانند و زمینه ای برای به خطر افتادن امنیت شهر و سو استفاده عده ای فراهم نخواهد شد.  
,
 
,
, ,
 
,
رضا صفایی که صاحب یک مغازه کفش فروشی است با اشاره به اینکه در تجمعات اخیر رجایی شهر کرج مطالبات مردم نادیده گرفته شد گفت: عده ای از این وضعیت پیش آمده استفاده کرده و  با ایجاد آشوب شهر را شلوغ کردند.  
,
 
,
وی مطالبه مردم را بیکاری، سطح پایین حقوق، معیشت و ... عنوان کرد و افزود: مطالبات مردم با وضعیت پیش آمده تا مدت ها فراموش خواهد شد و البته پیش از این نیز قدرت خرید مردم به نوعی زیر صفر بود و نمی توان برای آن عددی انتخاب کرد.  
,
 
,
صفایی اظهار داشت: دولت باید واردات را کنترل کند تا تولیدکننده های داخلی بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند.  
,
 
,
و اما برادران بهزادپور که در فلکه اول گوهردشت کرج البسه فروشی دارند نیز از وضعیت پیش آمده و ناآرامی شهر گله مند هستند.  
,
 
,
داود بهزاد پور با اشاره به اینکه ما به اجبار مغازه خود را ساعت 5 غروب تعطیل می کنیم گفت: راهی که عده ای برای اعتراض به وضعیت تورم و مشکلات جامعه در پیش گرفته اند صحیح نیست چرا که با آتش زدن بانک، شکستن شیشه ها و خسارت به مغازه های مردم به بیت المال آسیب وارد می شود و کاری از پیش نخواهد رفت.
,
 
وی افزود: اعتراضات خیابانی آبروی ایران را در جهان به خطر می اندازد لذا دولت باید با سیاستمداران و اقتصاددانان نشست هایی برگزار کرده و مشکل مردم را با راه های اصولی حل کند.  
,
,
 
,
, ,
 
,
برادر دیگر این کاسب با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و این وضعیت اقتصاد کاسب ها را نیز با مشکل مواجه کرده است گفت: طی 4 روز اخیر به کاسب های رجایی شهر لطمه وارد شده و چک های من نیز برگشت خورده است چرا که دغدغه اجازه مغازه و ... زندگی مرا به هم ریخته است.   
,

بهزاد پور افزود: مردم در راستای معیشت خود تحت فشار هستند لذا دولت باید فساد اداری را ریشه کن کند چرا که اگر مسئولین به مردم خدمت کنند مردم با دست خالی مقابل دنیا خواهند ایستاد و در دفاع مقدس نیز آن را اثبات کرده اند.  
,
,
 
,
وی اظهار داشت: ما خانواده شهدا هستیم و جبهه رفته ایم لذا مسئولین نیز بدون توجه به اصول گرا و اصلاح طلب باید در راستای اهداف نظام گام بردارند و در خدمت مردمی باشند که همه چیز خود را پای نظام گذاشته اند.
,
 
آنچه مسلم است مسئولین نباید با بی‌ اعتنایی از کنار این تجمعات عبور کنند و لازم است به دردها و فریادهای تجمع‌کنندگانی که مطالبات به حق دارند پاسخی درخور بدهند و مجلس نیز باید به ‌عنوان رکن رکین این نظام موضوع را پیگیری کند چرا که پیگیری مطالبات مردم از دولت در این تجمعات وظیفه نمایندگان مجلس است.
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه