اخبار داغ

یادداشت

اغتشاش و ناآرامی؛ هدیه تلگرام صهیونیستی به ملت ایران

اغتشاش و ناآرامی؛ هدیه تلگرام صهیونیستی به ملت ایران
فتنه ۸۸ بر اساس مهندسی اجتماعی حاصل از کاربران فیسبوک و توئیتر در آن زمان شکل گرفت. باید بدانیم در آن مقطع، قشر عظیمی از جامعه عضو این شبکه ها نبودند، برای همین دشمن حساب ملتی که ۹ دی به خیابان ها آمدند و بصیرت را جلوه گر نمودند، نکرده بود. ولی در حال حاضر قشر مذهبی و غیر مذهبی در این شبکه های صهیونیستی حضور دارند و با همان مکالمات عادی و روزمره، پاشنه آشیل خود را در اختیار دشمنان قرار داده اند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تحلیل اغتشاشات و وقایع اخیر، نکته مهمی وجود دارد که نباید به سادگی از آن گذشت؛ تاثیر پیام رسان ها و شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی صهیونیستی در شکل دهی، کنترل و هدایت آشوب های خیابانی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در زمانه ای که مردم، تمام فضای مجازی را در تلگرام و اینستاگرام و _برخی خود فرهیخته پندارها در_ توئیتر خلاصه می کنند و تمام فعالیتهای خانوادگی، کاری، تحصیلی، تفریحی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسیِ خود را در این معدود نرم افزارهای صهیونیستی انجام می دهند، و حتی سیاستمداران و خواص جامعه، واکنش های سیاسی و اجتماعی مهم خود را تنها در دو خط توئیت خلاصه می کنند، مشخص است که چه رخ خواهد داد؛ زندگی ملت ایران در یدِ دشمنان اسلام و مسلمین قرار می گیرد.
تلگرام، اینستاگرام و توئیتر محصول دشمنان اسلام و مسلمین بوده و هر کدام به شیوه ای در حال تقویت دشمنان اسلام و همچنین ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ایران هستند. تلگرام صهیونیستی در ورای شعار دروغین امنیت و آزادی کاربران، به رصد محتوای رد و بدل شده در میان کاربران _حتی در چت به اصطلاح امن_ می پردازد و صداهای مخالف خود را به عناوین مختلف خاموش می کند. اینستاگرام صهیونیستی اندکی واضح تر از کاربران جاسوسی می کند و به راحتی صفحات کاربران موثر و مخالف هژمونی غرب را مسدود می نماید. اما توئیتر صهیونیستی _که سابقه ی فعالیت در فتنه ۸۸ را در کارنامه خود دارد_ در جاسوسی از کاربران پرده حیا را دریده و به طور علنی، مشخصات، مکان ها، پست ها، اطلاعات شخصی و به طور کلی تمام اطلاعات کاربران که به ظاهر در این نرم افزار مخفی است را در اختیار سرویس های جاسوسی قرار می دهد.

,
,

نکته مهمی که همه ی کاربران این شبکه ها باید به آن توجه کنند آنست که این اطلاعات و داده های کاربران، بسیار مورد توجه و استفاده سرویس های جاسوسی_تروریستی قرار می گیرد.
شرکت ها و موسساتی هستند که علت وجودیِ آنان، پردازش داده های شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی است. هدف این موسسات، تحلیل داده ها و به دست آوردن روانشناسی اجتماعی، روانشناسی اقتصادی، روانشناسی خانوادگی و... از جامعه ی هدف است. محصول نهایی این موسسات در تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی، "مهندسی اجتماعی" نام دارد.

,
,


این مهندسی اجتماعی به دشمن کمک می کند که تصویری واضح از جامعه ی هدف داشته باشد؛ یعنی بداند مردم جامعه ی هدف از لحاظ تفکر اجتماعی چند دسته و چند تیپ شخصیتی هستند؛ هر تیپ در چه زمانی چه دوست دارد، چه می گوید، چه می کند، در مواجهه با مشکل "الف" هر تیپ شخصیتی چه عکس العملی نشان می دهند، در مواجهه با مشکل "ب" چگونه رفتار می کنند و قص علی هذا.
سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی از این اطلاعات مهندسی اجتماعی نهایت سوءاستفاده را می برند؛ داشتن این اطلاعات مهم و کلیدی به صاحبان این اطلاعات اجازه می دهد تا بتوانند با عملیات های روانی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، مردمِ ما را کنترل کرده و به راحتی در افکار و رفتارهایِ عملیِ مردم نفوذ کنند. یعنی دشمن به قدری از جامعه ی هدف (یعنی ایران) اطلاعات دقیق دارد که به راحتی می تواند نقشه های خود در ابعاد مختلف را عملی نماید. به این مثال عینی توجه کنید: مردم اطلاعات و سوالات پزشکی خود را به راحتی در تلگرام مطرح کرده و یا پرونده ها، آزمایشات، عکس های رادیولوژی، ام آر آی و... را برای پزشک خود و یا برای کانالها و گروههای پزشکی ارسال می کنند؛ دشمن با پردازش این داده های پزشکی، می داند مردم دچار چه بیماری هایی هستند؛ در مورد بیماری خود چگونه فکر می کنند، برای درمان آن از چه راهکارهایی استفاده می کنند، چقدر در درمان موفق هستند و یا اصولا چه عوامل بیماری زایی در اطراف مردم وجود دارد. کاربران پیام رسانی مثل تلگرام صهیونیستی، عملا اطلاعاتی کامل از سلامت، بیماری ها و درمان های موجود جامعه را _خواسته یا ناخواسته_ در اختیار دشمن قرار می دهند. و اینگونه است که دشمن برای مبارزه با رشد نظام اسلامی، محصولات بیماری زا، عقیم کننده، سرطان زا، افسرده کننده و... را در قالب محصولات شیک، لاکچری و مدرن تحت نام های تراریخته و دستکاری ژنتیکی شده به جامعه تزریق کرده و حتی بازخورد محصولات خود را باز هم از طریق همین مهندسی اجتماعی دریافت می کند.
این "دریافت بازخورد" بسیار بااهمیت است؛ دشمن اینگونه عکس العمل ها، افکار و رفتارهای مردم را در مسائل به ظاهر بی اهمیت یا کم اهمیت آزمایش می کند تا در موقع لزوم بتواند "مدیریت در سایه" را اجرا نماید. به عنوان مثال یکی از این مسائل به ظاهر کم اهمیت که اتفاقا پیام های زیادی برای سرویس های جاسوسی داشت، در زمان فوت یکی از خوانندگان کشور اتفاق افتاد؛ انتشار یک مطلب دو خطی در تلگرام مبنی بر تجمع در مکانی مشخص برای روشن کردن شمع به یاد خواننده ی فقید، چند پیام مهم به دشمن داد؛ بُرد تبلیغاتی تلگرام، تنوع مخاطبان موسیقی پاپ، تاثیر خوانندگان بر مردم عادی و لزوم سرمایه گذاری بر خوانندگان، اشعار و سبک های موسیقی.
این تنها یک "تست" بود تا دشمن بازخورد فعالیتهای خود در پیام رسان صهیونیستی تلگرام را مشاهده کند. این موضوع برای همه ی نرم افزارهای صهیونیستی ازقبیل اینستاگرام، توئیتر، واتس اپ و... صادق است؛ در زمان فتنه ۸۸ توئیتر رسما به شکل دهی، مدیریت و تداوم اغتشاشات کمک می کرد. فتنه ۸۸ بر اساس مهندسی اجتماعی حاصل از کاربران فیسبوک و توئیتر در آن زمان شکل گرفت. باید بدانیم در آن مقطع، قشر عظیمی از جامعه عضو این شبکه ها نبودند، برای همین دشمن حساب ملتی که ۹ دی به خیابان ها آمدند و بصیرت را جلوه گر نمودند، نکرده بود. ولی در حال حاضر قشر مذهبی و غیر مذهبی در این شبکه های صهیونیستی حضور دارند و با همان مکالمات عادی و روزمره، پاشنه آشیل خود را در اختیار دشمنان قرار داده اند...
باید بدانیم که فتنه های جدید _که اغتشاشات اخیر یکی از آنهاست_ خیلی حساب شده ایجاد شده اند؛ با آزمون و خطاهای بسیاری که دشمن در سالهای ۷۸ و ۸۸ انجام داده است. دشمن که مدیر، ناظر و کنترل کننده شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی صهیونیستی می باشد با رصد دقیق روند اعتراضات بحقِ مردمی درباره معیشت و مشکلات حاد اقتصادی، زمان مناسب سوار شدن بر موج را، به اوج رسیدن این اعتراضات دانست و بر اساس یک طرح و برنامه ی از پیش تعیین شده ی مدون و جامع به عناصر و عوامل میدانی خود دستور مداخله موثر در اوضاع، جهت امنیتی کردن فضای کشور را صادر کرد. برنامه ریزی برای چنین فتنه انگیزی هایی، کاری است که قطعا دشمن برای چینش آن تلاش های زیادی کرده که البته پیام رسان ها و شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی کار دشمن را بیش از آنچه متصور باشد، سهل نموده است.

, ,
,
,
,
,
,


پر واضح است اشراف اطلاعاتی سرویس های جاسوسی-تروریستی رژیم های صهیونیستی و جمع آوری و تخلیه اطلاعاتی که متاسفانه با رضایت تام مردم و با بسترسازی برخی مسئولین داخلی فراهم آمده است را می توان در جهل مردم و خیانت بعضی از مسئولین دنبال نمود. و همچنان جای این سوال باقیست که چگونه و با چه مجوزی شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی صهیونیستی مثل تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ و...تمامی اطلاعات شهروندان ایرانی من جمله مسئولین را در اختیار و به صورت لحظه ای و آنی رصد می نمایند؟
دستگاههای نظارتی و حافظ امنیت ملی و امنیت مردم در هر سه قوه و ارگان های دیگر من جمله شورای عالی فضای مجازی، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات، اطلاعات سپاه پاسداران، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی پلیس فتا و... می بایست خیلی پیش تر، این نشتی اطلاعاتی را مسدود می کردند؛ اما با مسامحه گری و تغافل این دستگاهها، عملا فرش قرمزی برای سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی در زمین تلگرام و اینستاگرام پهن شد.
بایسته است که فیلترینگ موقت تلگرام صهیونیستی و اینستاگرام صهیونیستی، دائمی گردد و دستگاههای نظارتی با زمزمه کنندگان رفع فیلتر توئیتر صهیونیستی که سابقه ای سیاه در جاسوسی از کاربران دارد، برخورد بدون مماشات داشته باشند.
مسئولان باید به یاد داشته باشند که تغافل آنها در مقابل فعالیت شبکه های جاسوسی صهیونیستی در کشور، ممکن است ضربات جبران ناپذیری به کیان نظام و ملت وارد نماید و اگر _خدای ناکرده_ اینگونه شود، همه ی مسئولان ذی ربط در دنیا و آخرت بازخواست خواهند شد.

, ,
,
,
,
,

حرف آخر اینکه باور کنیم دشمنان اسلام و مسلمین، پیام رسان ها و شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی را برای رضای خدا در اختیار ما قرار نمی دهند و مطمئنا سودی که از حضور کاربران ایرانی به آنان می رسد، به مراتب بیشتر از ضرری هست که احیانا با فعالیت های ضد صهیونیستی کاربران متوجه دشمن می شود.
پس اندیشه کنید...

,
,

 

,

حمیده خوئی

,

با تشکر از کارشناس ارشد فضای مجازی جناب آقای سید مقداد صادقی

, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه