اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

خاطره کوتاه و جذاب آیت الله کعبی از دو شهید روحانی دفاع مقدس

خاطره کوتاه و جذاب آیت الله کعبی از دو شهید روحانی دفاع مقدس
عضو خبرگان رهبری به بیان دو خاطره کوتاه اما جذاب از شهدای روحانی دوران دفاع مقدس پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به شهدای روحانی، اظهار داشت: شهدای روحانی  در زمان مبارزه با طاغوت، در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس و امروز هم  در دفاع از حرم اهلبیت(ع) نقش آفرینی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: در این میان شهدای روحانیت در کنار همه فضائل شهدا، فضیلت علم ، ایمان، بندگی خدا و تقوا را با هم جمع کردند و در واقع شهدای روحانیت قله های کمال را با پیشتازی طی کردند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: ما در جبهه ها از طلاب در نقش رزمنده ساده، تیربارچی، فرمانده دسته ، فرمانده گروهان، فرمانده تیپ داشته ایم که دوشادوش دیگر فرماندهان در جنگ شرکت کرده و با دشمنان می جنگیدند.

,

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از شهدای روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: یکی از شهدای روحانی که در دوارن دفاع مقدس در خدمت او بودیم شهید میثمی می باشد؛ شهید میثمی بعد از انجام عملیات بدر از خط نبرد(جبهه) سرکشی می کردند.

,

آیت الله کعبی اضافه کرد: این شهید در جاده بدر که حول هویزه کشیده شده بود حرکت می کردند و با شور و اشتیاقی خاص به رزمندگان روحیه می دادند و با معنویت و همت بالایی نقش دفاع مقدس را در پیروزی اسلام و افق های آینده تبیین می کردند.

,

وی افزود: در عملیات بدر وقتی رزمندگان سوار قایق می شدند، یک روحانی به بچه ها عطر می زد و روی آنها را می بوسید، دقت کردیم دیدیم عبدالله میثمی است؛ خیلی آرام و خندان بود.

,

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: وقتی قایق های می خواستند حرکت کنند گفت که مرا هم ببرید ؛ او هم به خط آمد و در خط هم همین کار را انجام می داد و با رزمندگان خوش و بش می کردو به آنها روحیه می داد و آنها را دعا می کرد؛ این کار شهید میثمی در تقویت روحیه رزمندگان اثر زیادی داشت.

,

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از شهید دیگر به نام عبدالحسین سلامات، بیان داشت: شهید عبدالحسین سلامات روحانی بودند که در عملیات کربلای 4 و 5 حضور داشتند و در عملیات رمضان به شهادت رسیدند.

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز داشت: این شهید روحانی آموزش غواصی دیده بود و در جبهه لباس غوصی بر تن داشت تا در عملیاتی که نیاز به غواص بود شرکت کند.

,

وی خاطرنشان کرد: این رزمنده در سال 64 یا 65 در قم زندگی می کرد که دارای همسر و فرزند بود؛ او به تازگی لهوف اصول را به اتمام رسانده بودد که از ایشان پرسیدم اینجا چکار می کنید که پاسخ داد، مگر ما فقه و اصول را نمی خوانیم که به خدا نزدیک شویم، مگر ما به حوزه برای نزدیکی به خدا وارد نشده ایم، این جبهه راه برش و میانبر نزدیکی به خداست و شهادت نزدیکترین راه رسیدن به کمال و خدا می باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه