اخبار داغ

محسن رضایی عنوان کرد:

جزئیات جلسات محرمانه منافقین و عربستان برای ایجاد اغتشاش در ایران/ زمان پاسخ دادن به دخالت های آمریکا رسیده است

جزئیات جلسات محرمانه منافقین و عربستان برای ایجاد اغتشاش در ایران/ زمان پاسخ دادن به دخالت های آمریکا رسیده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دو تا سه سال پیش که مسئولین امنیتی عربستان در پاریس در گردهمایی منافقین حاضر شدند، مقدمات این سناریو چیده شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی در نشست دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز خود با اشاره به حوادث اخیر تهران و اغتشاشات در برخی شهرهای کشور اظهارداشت: این اتفاقات سناریویی بود که توسط منافقین، سلطنت طلبان، آمریکا و عربستان کلید خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون سیاسی، دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص به همراه کمیسیون اقتصادی آن جلساتی را داشته باشند و هم موضوع نارضایتی های اخیر و هم سواستفاده دشمنان از آن را مورد بررسی قرار دهند و پیشنهادات خود را به مجمع ارائه کنند.

رضایی با بیان اینکه در وهله نخست مسئولیت رسیدگی به حوادث اخیر بر عهده قوای سه گانه است بیان داشت: نخستین بار نیست که دشمنان ما از اعتراضات سواستفاده می کنند و از زمان تأسیس جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته همواره امریکایی ها و وابستگان آن ها مترصد ضربه زدن به نظام ما به هرشکلی بوده اند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمره صد سال مبارزات ملت ایران است، گفت: دست هایی که مردم ما از نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و واقعه ۱۵ خرداد گرفتند، آن ها را به این نتیجه رساند که ما نظام جمهوری اسلامی را می خواهیم نه نظام سلطنتی را؛ مردم ما به این نتیجه رسیدند که ما استقلال و آزادی را می خواهیم، نه وابستگی و استبداد را؛ باید اشاره کرد که این شعار های ملت ما شعار هایی است احساساتی و یک شبه نبود بلکه حاصل صد سال مبارزه و درس و تجربه بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول ۴۰ سال اخیر همواره سیلی خوردگان از انقلاب درصدد ضربه وارد کردن به ملت ما بوده اند، گفت: منافقین، صدامیان، امریکایی ها و صهیونیست ها و همچنین سلطنت طلبان در طول ۴۰ سال اخیر توطئه های زیادی را برای ضربه زدن به نظام و انقلاب ما به کار بستند و در دوران جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم که با اطلاعاتی که منافقین به رژیم صدام می دادند مناطق کشور توسط ارتش بعثی بمباران می شد و همچنین بعضاً سلطنت طلبان نیز در این توطئه مشارکت می کردند.

رضایی با اشاره به نمونه ای از توطئه دشمنان ملت ایران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در مردادماه سال ۵۹ جلسه ای تشکیل شد که در آن جلسه اویسی از سران رژیم شاه نیز شرکت داشت؛ در آن جلسه چنین بحث شد که جنگ درگیرد یا کودتا؛ سرانجام چنین نتیجه گیری شد که سران رژیم شاه ابتدا کودتایی را انجام دهند و در صورت شکست، جنگ صورت گیرد؛ در عمل نیز ما مشاهده کردیم که در همان مردادماه سال ۵۹ کودتا شکست خورد و حدود دو ماه بعد از آن بلافاصله جنگی را علیه ملت ایران تحمیل کردند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های ادامه دار امریکا و وابستگانش علیه ملت ایران پس از جنگ تحمیلی گفت: پس از جنگ نیز امریکایی ها به تحریم ملت ایران روی آوردند، سرانجام مسئولان ما با بردباری به مذاکره روی آوردند و توافق برجام حاصل شد؛ در برجام نیز حرف و حدیث هایی نیز وجود داشت، اما نظام چارچوب آن را پذیرفت؛ اما در همین برجام نیز امریکایی ها به نقض عهد روی آوردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی با بیان اینکه اتاق عملیات این اتفاقات چند ماه پیش تشکیل شده بود عنوان کرد: چند ماه پیش در اربیل عراق جلسه ای بین رئیس میز عملیات ویژه CIA که مسئول میز عملیات ایران است، قصی رئیس دفتر پسر صدام و هانی تلفا برادر زن صدام، نماینده بارزانی ها، نمایندگان منافقین و نماینده عربستان تشکیل شد؛ البته بحث‌هایی نیز در مورد حضور داشتن نماینده امارات هم در این اتاق عملیات مطرح است که در حال بررسی آن هستیم.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این جلسه، تاریخ عملیات در ایران مشخص شد؛ آنها مشخص کردند که اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی کار را شروع کرده و در دی ماه و بهمن هدف براندازی را دنبال کنند. این عملیات «استراتژی همگرایی نتیجه بخش» نام داشت.

,

رضایی گفت: تصور می کردند با این کار، کنترل تمام شهرها از دست مسئولین خارج شده، در گام بعدی اسلحه وارد کشور می کنند که به این واسطه تعداد زیادی از مردم کشته شده و در نهایت آمریکا از شورای حقوق بشر مصوبه ای علیه ایران درخواست کرده و در نهایت تحریم های جدیدی را اعمال کنند و پس از آن منافقین وارد فاز بعدی شوند.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تمام این سناریو در اربیل طراحی شده است، گفت: از دو تا سه سال پیش که مسئولین امنیتی عربستان در پاریس در گردهمایی منافقین حاضر شدند، مقدمات این سناریو چیده شد.

,

وی تصریح کرد: تمام کسانی که در ۴۰ سال گذشته از انقلاب سیلی خوردند در این حادثه نقش آفرینی کردند.

,


وی با اشاره 8 سال جنگ تحمیلی گفت: سال 59 قبل از اینکه جنگ اتفاق بیفتد مردادماه همان سال جلسه‌ای در بغداد شکل گرفت و افسران رژیم شاه نیز شرکت کرده بودند و تاکید داشتند که نخست جنگ صورت بگیرد یا کودتا و پس از اینکه کودتا خنثی شد 2 ماه بعد جنگ آغاز شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جنگ از سویی تیم سلطنت طلب، منافقین، آمریکا و اسرائیل شروع و بعد از جنگ نیز اینها آرام ننشستند و دوباره توطئه‌هایی را شروع کردند چرا که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را آغاز کردند و ما در تحریم‌ها نیز با حداکثر بردباری برجام را شکل دادیم و هرچند که امروز خود آمریکایی‌ها آن را نقض می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در ایران گفت: چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای توسط رئیس تیم عملیاتی ویژه CIA درباره ایران و با حضور مایکل دی‌اندریا، رئیس دفتر صدام و هانی‌طلفاح برادر زن صدام با نماینده‌ای از بارزانی‌ها و عربستانی‌ها تشکیل شده بود. نحوه عملیات در این جلسه تدوین شد که در اواخر آذرماه با استفاده از فضای مجازی شروع و در طول دی‌ماه و بهمن‌ماه ادامه یابد.

,
,
,
,
,
,

رضایی خاطرنشان کرد: اسم پروژه‌ای که دشمنان ایران در اربیل عراق طراحی کرده بودند، «همگرایی نتیجه‌بخش» بود و این چیزی که در کشور اتفاق افتاد مرحله نخست این پروژه محسوب می‌شد و فکر می‌کردند پیروز می‌شوند. آن‌ها در مراحل بعد می‌خواستند اسلحه وارد ایران کنند و به‌تبع آن عده‌ای از مردم کشته شوند و آمریکا از شورای امنیت تقاضای مصوبه حقوق بشری علیه ایران کرده و قطعنامه و تحریم‌های جدیدی وضع کنند.

,

وی تأکید کرد:‌البته این پروژه از دو سال پیش زمانی که مسئول امنیت عربستان در همایش منافقین در پاریس شرکت کرد، شروع‌شده بود و تعبیر آن‌ها این بود که مردم از نظام خسته شده‌اند و محوریت باید به دست سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آمریکا باشد که در حادثه‌ای که صورت گرفت خوشبختانه یک اجماع سیاسی در کشور حاکم شد چراکه برنامه‌ریزی دشمنان این بود که این مصائب را به گردن جناح‌های سیاسی بیندازند و به تعبیر خودبین جناح‌ها جنگ صورت گیرد و بدین ترتیب اداره کشور را ضعیف کنند که این راهکار نگرفت.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌دومین برنامه دشمنان این بود که اگر به مردم دل و جرات بدهیم مردم به صحنه می‌آیند. بنابراین مردم در اعتراضات اخیر مطالبات به حقی داشتند اما وقتی دیدند یک عده مطالبات آن‌ها را منحرف کردند مسیر خود را از آن‌ها جدا کردند.

,

رضایی بابیان اینکه در این پروژه اختلاف بین سلطنت‌طلبان و منافقین به وجود آمد، گفت: منافقین از 7 دی‌ماه دیدند سلطنت‌طلبان شعارشان بیشتر از منافقین غالب شده است. بنابراین اعلام کردند که 9 دی اوج خشونت خواهد بود و سعی کردند از طریق فضای مجازی و ورود نیروهای بیشتر میدان را به دست بیاورند که البته بسیاری از این سرشاخه‌ها امروز مشخص شدند.

,

وی با اشاره به مصوبات امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه مجمع تشخیص بر وحدت مسئولان بر لزوم حل مشکلات مردم به‌صورت عملی تأکید شد و باید صف مردم از ضدانقلاب جدا شوند که امروز این صف‌بندی نیز مشخص‌شده است.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش رسانه‌ها در عصر حاضر اظهار داشت: رسانه‌ها امروز بازوی توانمند ملت ایران هستند و باید درصحنه حضورداشته و نباید منفعل باشند و همه باید از همه ابزارها در این جنگ رسانه‌ای استفاده کنیم.

,

رضایی تأکید کرد: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که هدف نهایی آمریکا درباره ایران این است که جمهوری اسلامی را نمی‌توانند ساقط کنند بلکه با کشته سازی از مردم بنا دارند تحریم‌های جدید اقتصادی را وضع کنند.

,

وی در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی دانا مبنی برنشست شورای امنیت به درخواست آمریکا درباره ایران گفت: معتقدم دولت محترم باید یک شکایت جدی همراه با تمام اسناد و مدارک در این رابطه علیه آمریکا و کشورهایی که در امور داخلی ایران دخالت کردند، آماده و بابت تخریب‌ها و خسارت‌ها اعلام خسارت کنند.

, وی در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی دانا مبنی برنشست شورای امنیت به درخواست آمریکا درباره ایران گفت: معتقدم دولت محترم باید یک شکایت جدی همراه با تمام اسناد و مدارک در این رابطه علیه آمریکا و کشورهایی که در امور داخلی ایران دخالت کردند، آماده و بابت تخریب‌ها و خسارت‌ها اعلام خسارت کنند.,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه رفتار ایران ازاین‌پس با آمریکا تغییر خواهد کرد، بیان داشت: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا ازاین‌پس در امور داخلی ایران دخالت کند چراکه مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. ما به آمریکایی‌ها ثابت می‌کنیم که باید دست از دخالت در امور داخلی ایران بکشد.

, دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه رفتار ایران ازاین‌پس با آمریکا تغییر خواهد کرد، بیان داشت: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکا ازاین‌پس در امور داخلی ایران دخالت کند چراکه مقابله‌به‌مثل خواهیم کرد. ما به آمریکایی‌ها ثابت می‌کنیم که باید دست از دخالت در امور داخلی ایران بکشد.,

رضایی همچنین گفت: آمریکا 40 سال است که جلوی پیشرفت ایران را گرفته و دخالت می‌کند و ما همه خسارت مداخله ایران را خواهیم گرفت؛ اگر آمریکایی‌ها عقب نکشند عواقب بسیار بدی را خواهند چشید و خودشان هم می‌دانند ما این توانایی راداریم.

, رضایی همچنین گفت: آمریکا 40 سال است که جلوی پیشرفت ایران را گرفته و دخالت می‌کند و ما همه خسارت مداخله ایران را خواهیم گرفت؛ اگر آمریکایی‌ها عقب نکشند عواقب بسیار بدی را خواهند چشید و خودشان هم می‌دانند ما این توانایی راداریم.,

وی درباره ضرورت ارتباط بیشتر مسئولین با مردم نیز بابیان اینکه مسئولان باید مشکلات را به مردم بگویند، گفت: ارتباط مسئولان با مردم باید بیش از گذشته باشد.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر مجمع تشخیص در خصوص بودجه سال 97،‌ اظهار کرد: کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام فعال‌شده و همزمان که بحث‌ها در مجلس  دنبال می‌شود به‌محض اینکه مصوبه نهایی بودجه بیرون آمده و به شورای نگهبان فرستاده شود ما نظر خود و مغایرت‌ها را به شورای نگهبان اعلام خواهیم کرد چراکه بودجه باید در راستای سیاست‌های کلی نظام باشد.

,

رضایی با تأکید بر اینکه در بودجه 97 تولید، اشتغال، تأمین اجتماعی، بانک‌ها و نظام پولی برای ما مهم است،‌گفت: باید سیاست‌ها به سمت تولید و اشتغال باشد چراکه شعار امسال نیز همین است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه