اخبار داغ

ثبت ۳۰۰ بازی بومی و محلی در استان مرکزی

ثبت ۳۰۰ بازی بومی و محلی در استان مرکزی
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی گفت: کتاب بازی بومی محلی استان مرکزی که مشتمل بر ۳۰۰ عنوان بازی بومی و محلی است در دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عشوری رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی  استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

عشوری برگزاری مسابقات بازی های بومی محلی، همایش‌های پیاده‌روی، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و تجلیل از اعضای هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دلیجان را از مهمترین برنامه های ورزشی در دهه فجر عنوان کرد.

,

وی اظهار کرد: این برنامه ها با همکاری دستگاه های اجرایی استان و اداره کل ورزش و جوانان در استان مرکزی برگزار می‌شود.

,

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی  استان مرکزی رونمایی از کتاب بازی های بومی و محلی استان مرکزی را یکی از برنامه های مشخص این ایام عنوان کرد و افزود: کتاب بازی بومی محلی استان مرکزی با ثبت ۳۰۰ عنوان بازی از جمله طناب‌کشی، یک قل دو قل، گندم گل گندم، هفت‌سنگ، دال پلان، لی‌لی و بیل گردانی و ... از سال ۹۰ تا  ۹۳ به همت اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزشی روستایی و عشایری استان جمع آوری و امسال به چاپ رسیده است.

,

وی با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه ورزش‌های بومی و محلی جزو آداب و رسوم مردم ایران است که باید احیا شود، بیان کرد: بر همین مبنا شناسایی و احیای ورزش های بومی و محلی در دستور کار هیات قرار دارد.

,

عشوری با تاکید بر ضرورت زنده نگه‎داشتن ارزش‎های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بین نسل کنونی و نسل‎های آینده، خاطرنشان کرد: علاوه بر اهتمام خانواده‎ها در تبیین ارزش‎های انقلاب به نسل جوان امروزی، مسئولان نیز در حوزه کاری خود باید در این باره اهتمام بیشتری داشته باشند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه