اخبار داغ

نسل دوم نوکیا 6 رسماً رونمایی شد +عکس

نسل دوم نوکیا 6 رسماً رونمایی شد +عکس
کمپانی فنلاندی HMD Global به صورت رسمی از جدیدترین گوشی هوشمند اندرویدی برند نوکیا پرده برداری کرد. این گوشی که در واقع نسخه بهبود یافته ای از نوکیا 6 فعلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیجی رو، بر خلاف مدل پیشین نوکیا 6 که دارای تراشه پردازشی هشت هسته ای اسنپدراگون 430 کوالکام بود، نسل دوم این گوشی به پردازنده هشت هسته ای 2.2 گیگاهرتزی اسنپدراگون 630 مجهز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نوکیا 6 جدید در دو مدل معرفی شده است: مدل 32 گیگابایتی و مدل 64 گیگابایتی. البته هر دو مدل شامل 4 گیگابایت حافظه رم هستند واز این لحاظ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اولین مدل قیمتی معادل 230 دلار دارد، در حالی که قیمتی که برای مدل 64 گیگابابتی تعیین شده معادل 245 دلار می باشد. هر دو این مدل ها در حال حاضر در کشور چین قابل سفارش می باشند، اما تاریخ ورود آن ها به بازار، روز 10 ژانویه (20 دی) اعلام شده است.

,

, ,

یکی دیگر از تفاوت هایی که بین مدل نسل دوم و مدل قبلی نوکیا 6 وجود دارد، قابلیت ضبط صدا موسوم به OZO Audio است. این تکنولوژی صوتی جدید امکان ضبط و پخش سه بعدی صدا را با کیفیتی به مراتب بهتر مهیا می کند.

,

در زمینه قابلیت ها و ویژگی های مرتبط با دوربین و عکس برداری، تغییر خاصی به چشم نمی خورد و همچنان شاهد استفاده از یک لنز 16 مگاپیکسلی در پشت بدنه و یک لنز 8 مگاپیکسلی در جلوی آن هستیم. البته در نسل دوم نوکیا 6 حالتی به نام Bothie که پیش از این تنها در گوشی های نوکیا 7 و نوکیا 8 وجود داشت نیز به گوشی اضافه شده است.

,

, ,

از آنجا که نوکیا 6 نسل دوم هم مانند مدل قبلی فاقد دکمه فیزیکی هوم در جلوی بدنه می باشد، اسکنر اثر انگشت آن به پشت بدنه منتقل شده است. صفحه نمایشی هم که برای این محصول جدید در نظر گرفته شده، اندازه ای 5.5 داشته و وضوح تصویری آن نیز 1080p و یا به عبارتی دیگر فول اچ دی است.

,

, ,

متأسفانه HMD از لحاظ نرم افزاری هیچ تغییری در این مدل جدید اعمال نکرده و این گوشی نیز قرار نیست به صورت پیش فرض به اندروید اوریو مجهز باشد. البته با اینکه سیستم عامل اندروید 7.1.1 به صورت پیش فرض بر روی نسل دوم نوکیا 6 نصب شده است، اما HMD قول داده که به‌روزرسانی اندروید اوریو را به زودی برای این گوشی هوشمند جدید عرضه کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه