اخبار داغ

آیت الله ممدوحی:

وضع پوشش و حجاب برخی بانوان در شأن جامعه اسلامی نیست

وضع پوشش و حجاب برخی بانوان در شأن جامعه اسلامی نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه وضعیت پوشش و حجاب برخی زنان و دختران ایرانی به هیچ وجه در شأن جامعه اسلامی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد حسن ممدوحی در گفتگو  قم فردا، با اشاره به فرارسیدن 17 دی ماه سالروز اعلام کشف حجاب از سوی رضاخان ابراز داشت: حدود شش ماه پس از واقعه خونین مسجد گوهر شاد، رضاخان با بی اعتنایی مطلق نسبت به مخالفت علما و مردم مسلمان ایران، در روز 17 دی سال 1314، قانون کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمی اعلام کرد و خودش نیز به همراه زن و دخترانش که بدون حجاب بودند، در جشن فارغ التحصیلی دانشسرای مقدماتی شرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: امروز هم دشمن و عمال و وابستگان به آن به دنبال ترویج بی عفتی و بی حجابی در جامعه ما هستند و لذا غیرتمندان و دغدغه مندان به نظام اسلامی و ارزش های دینی نباید بگذارند که دشمن به هدف شوم خود دست یابد.

,

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه باید گفت که وضعیت پوشش و حجاب برخی از زنان و دختران در شأن نظام جمهوری اسلامی و مردم شیعه ما نیست و برای این که در این خصوص شاهد تحولی باشیم لازم است که همه مردم و به خصوص متولیان در این باره احساس مسئولیت و دغدغه دینی داشته باشند.

,

وی گفت هر چند در برخورد با بدحجابی و بی عفتی در جامعه، گاهی اوقات انجام برخوردهای قهری و پلیسی اجتناب ناپذیر است اما این مساله نباید ما را از لزوم توجه به بُعد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی غافل کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه