اخبار داغ

به بهانه سالروز حجاب/

حجاب ارزش دهنده به شخصیت والای زن است/حجاب راه نفوذ دشمن را می بندد

حجاب ارزش دهنده به شخصیت والای زن است/حجاب راه نفوذ دشمن را می بندد
بانوی قیداری گفت: حجاب نماد عفاف،تواضع و ارزش دهنده به شخصیت والای زن است و در جامعه ای که در آن حجاب به‌عنوان یک گوهر ارزشمند شناخته شود،دیگر آن جامعه آسیب پذیر به لحاظ فرهنگی نیست و ضد فرهنگهای غربی نمی توانند در آن نفوذ پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز۱۷دیماه سالروز کشف حجاب به فرمان رضا شاه در ایران با الگوگیری از آتاتورک در سال ۱۳۱۴ است به همین مناسبت خبرنگار اشراق۲۴ گفتگویی را با یک بانوی محجبه قیداری انجام داده است که نظرتان را به آن جلب می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

-لطفا خودتان را معرفی کنید؟

,

-کبری قربانی فرمانده حوزه های مقاومت دانش آموزی حضرت رقیه(س)قیدار و شهید زین الدین سجاس هستم و ۱۲سال است که در بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه خدابنده فعالیت می کنم.

,

-نظرتان را درباره حجاب بفرمایید؟

,

-حجاب تنها خاص دین مبین اسلام نیست بلکه میراث انبیای الهی و ملل مختلف است و حجاب در حقیقت ازخصیصه های انسانی و مثل نماز ازضروریات دین است و رعایت آن برای مسلمانان جهان اعم از زن و مرد واجب است و حجاب جزء قانون اساسی تدوین شده است و توجه و رعایت آن بویژه توسط زنان جامعه ازهردین و آئینی لازم الاجرا است و نباید از این فریضه الهی غفلت شود.

,

-دیدگاهتان درباره حجاب در جامعه را بیان کنید؟

,

-حجاب نماد عفاف،تواضع و ارزش دهنده به شخصیت والای زن است و در جامعه ای که در آن حجاب به‌عنوان یک گوهر ارزشمند شناخته شود،دیگر آن جامعه آسیب پذیر به لحاظ فرهنگی نیست و ضد فرهنگهای غربی نمی توانند در آن نفوذ پیدا کنند و نکته مهم در این باره این است که تحقق عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزم همگانی است و جاب قانونی است و مطابق فطرت پاک انسانی که به دور از هیاهوهای تبلیغاتی رسانه های غربی در همه انسان های پاک فطرتی که طالب آرامش و امنیت و به دنیال زندگی سالم هستند، وجود دارد و اگر حجاب در جامعه رعایت شود جوانان نیز تمایل بیشتری به ازدواج پیدا می‌کنند و خانواده های تشکیل شده نیز ثبات بیشتری خواهند گرفت.

,

-نظرتان را درباره مشکل بی حجاب بفرمایید؟

,

-متاسفانه با مشکل بی حجابی در جامعه مواجه هستیم و  افرادی که قانون اساسی را زیر پا می گذارند انسان های مثبتی نیستند و در رفتار اجتماعی و عقائد دچار نقص هستند اما حق ندارند مقدسات کشور را به بازی بگیرند و البته به لطف خداوند شهرستان خدابنده و شهر قیدار جزء پنج شهر برتر کشور در زمینه حجاب است و ما به این امر می بالیم.

,

-دیدگاهتان را درباره نقش رسانه ها در تبیین حجاب و ارزش و جایگاه آن بفرمایید؟

,

- انسان هایی که نسبت به ترویج حجاب و پوشش های اسلامی با روش های نوین موفقیت به دست آوردند معرفی شوند تا طبع جامعه نسبت به این مسئله جذب شده و افرادی که به قانون احترام می گذارندعزیز و افرادی که تخطی می کنند ذلیل باشند.

,

-نظرتان درباره نقش حمایتی از حجاب توسط مسئولان چیست؟

,

- حمایت دولت از طراحان مد و لباس داخلی ضروری است و افراد زیادی به صورت خودجوش لباس های اسلامی و متناسب با جامعه طراحی می کنند، نیازمند حمایت هستند تا بتوانند محصولات خود را به بازار ارائه دهند و همچنین یکی از مؤثرترین و مهمترین عوامل شیوع بدحجابی ها در جامعه میزان تعهد و پایبندی مسؤولان به انجام صحیح و کامل وظایفشان است چرا که آنها علاوه بر اینکه با نوع پوشش خود و خانواده شان می توانند بر برداشت مثبت یا منفی مردم از حجاب نقش آفرین باشند، انجام وظایف مسؤولیتی انها نیز می تواند مردم را به دینداری و حجاب که یکی از نمادهای دینداری است ترغیب کنند.

,

-فواید حجاب را توضیح دهید؟

,

-یکى از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردى، ایجاد آرامش روانى در افراد جامعه است که یکى از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسى است و یکى از فواید مهم دیگرحجاب در بُعد خانوادگى، اختصاص یافتن التذاذهاى جنسى به محیط خانواده و در کادر ازدواج مشروع است و اختصاص مذکور، باعث پیوند و اتصال قوى‏ تر زن و شوهر و در نتیجه، استحکام بیش‏تر کانون خانواده و برعکس، فقدان حجاب باعث انهدام نهاد خانواده می شود و یکى از فواید مهم حجاب در بُعد اجتماعى نیز حفظ و استیفاى نیروى کار در سطح جامعه است و در مقابل، بى‏ حجابى و بدحجابى باعث کشاندن لذت‏هاى جنسى از محیط و کادر خانواده به اجتماع و در نتیجه، تضعیف نیروى کار افراد جامعه مى‏ شود.

,

- و اما سخن آخر...

,

-عفاف باطنى و فطرى زن، زینت گوهر روح و دژ محکم امنیتى اوست و عامل حجاب کامل و عدم اختلاط با مردان ضامن کنترل غریزه‏ ها و میل‏ هاى او و حافظ بهداشت و سلامت روانى، اخلاقى و غریزى افراد جامعه و بالاخره باعث تأمین امنیت اجتماعى زن است‏.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه