اخبار داغ

فیلمساز البرزی شرکت کننده در جشنواره عمار:

رسانه جای مطالبه کاستی‌هاست نه توجیه‌ ضعف‌ها

رسانه جای مطالبه کاستی‌هاست نه توجیه‌ ضعف‌ها
خدابین گفت: شبکه اکران کننده ها هم مردم هستند و مردم هستند که بدون هیچ چشم داشتی فیلم ها را اکران میکنند. دوباره مردم هستند که آثار را می بینند.پس می توان گفت جشنواره عمار جشنواره ای از مردم،برای مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛ جواد خدابین برگزیده بخش پاورپوینت با اثر فتح خرمشهر در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار شد ،وی یکی از اکران کنندگان فیلم های جشنواره عمار در البرز نیز می باشد خبرنگار ما گفتگویی با این فیلمساز البرزی انجام داده است که در ذیل شرح مصاحبه با وی را می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

ابتدا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق کاری تان بفرمایید؟

, ابتدا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق کاری تان بفرمایید؟,

جواد خدابین ،کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های  اقتصادی هستم. در حوزه مقاله و یادداشت نویسی اقتصاد مقاومتی فعالیت کردم و مدرس اقتصاد مقاومتی هستم. در حوزه هنری هم از دوره راهنمایی و دبیرستان با طراحی و عکاسی آغاز کردم و امروز در زمینه فیلمنامه و تدوین فعالیت میکنم.

,

در خصوص آثاری که به جشنواره عمار فرستادید توضیح دهید؟ سال گذشته نماهنگ شما در جشنواره عمار پذیرفته شد؛ میشه درخصوص این نماهنگ توضیح دهید؟

, در خصوص آثاری که به جشنواره عمار فرستادید توضیح دهید؟ سال گذشته نماهنگ شما در جشنواره عمار پذیرفته شد؛ میشه درخصوص این نماهنگ توضیح دهید؟,

 در دوره چهارم جشنواره با ۳ اثر و دوره هفتم هم با ۲ اثر در جشنواره فیلم مردمی عمار شرکت کردم و در دوره هفتم جشنواره اثر فتح خرمشهر ها در بخش لوح نگار کاندید و  برگزیده جشنواره در این بخش شد.

,

فتح خرمشهر ها اثری است که ضمن تحلیل آزادسازی خرمشهر و نقاط قوت و  ضعف عملیات الی بیت المقدس نکاتی کاربردی را برای پیروزی در فتح خرمشهر ها استخراج می کند که در حوزه اقتصاد مقاومتی هم راهگشا است و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خرداد سال گذشته در دانشگاه امام حسین (ع) به این موضوع پرداختند.

,

چند سال است در این جشنواره شرکت می کنید؟

, چند سال است در این جشنواره شرکت می کنید؟,

در سال ۱۳۹۲  با ۳ اثر و سال ۱۳۹۵ با ۲ اثر در جشنواره مردمی عمار شرکت کردم.

,

ایده کارهایتان از کجا آمد؟

, ایده کارهایتان از کجا آمد؟,

معمولا برای شروع کار ابتدا محیط جامعه را بررسی می کنم و همیشه این سوال را از خودم می پرسم که آیا انجام این کار نیاز است یا خیر؟ اگر بدانم کسی در آن حوزه فعالیت نمی کند وارد آن موضوع می شوم و اما اگر ببینم در آن حوزه فعالیت جدی صورت می گیرد وارد نمیشوم.

,

موضوعات آثار ارسالی شما به جشنواره چیست؟

, موضوعات آثار ارسالی شما به جشنواره چیست؟,

حوزه اقتصاد وفرهنگ به صورت خاص اقتصاد مقاومتی و کار خود جوش فرهنگی بسیار مظلوم است و کار در این حوزه بسیار کم است. من سعی می کنم  ایده هایی که برای اثار خود استفاده می کنم در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد‌.

,

  دو اثر با موضوع تحلیل آثار سینمای امریکا و سه اثر با موضوع اقتصاد مقاومتی داشتم.

,

بازخوردهای کار چه طور بود؟

, بازخوردهای کار چه طور بود؟,

اثر فتح خرمشهر ها که برگزیده دوره قبل شد نزدیک به ۱۵  بار  در محافل مذهبی مثل مساجد مدارس و پایگاه ها ارائه گردید.

,

اثار نویسندگی جشنواره چون قابلیت اکران مردمی ندارند،به سختی قابل ارائه می شوند و بازخورد گیری بسیار سختی دارند اما این اثر به دلیل استفاده از تصاویر متناسب با موضوع  قابلیت ارائه پیدا کرد.

,

جشنواره عمار را چگونه ارزیابی می‌کند؟

, جشنواره عمار را چگونه ارزیابی می‌کند؟,

جشنواره مردمی فیلم عمار تنها جشنواره ای است که واقعا مردمی است.تولیدکنندگان آثار این جشنواره که از مردم ،روستایی، شهری ، تهرانی و هم شهرستانی هستند. با یک گوشی ساده می توانند فیلم برداری کنند  و در جشنواره شرکت کنند.با یک دوربین حرفه ای هم می توانند فیلم بگیرند و مستند بسازند.هرکسی اگر ایده ای داشته باشد می تواند شرکت کند و این یعنی مردمی بودن.

,

شبکه اکران کننده ها هم مردم هستند و مردم هستند که بدون هیچ چشم داشتی فیلم ها را اکران میکنند. دوباره مردم هستند که آثار را می بینند.پس می توان گفت جشنواره عمار جشنواره ای از مردم،برای مردم است.اگر آثار برگزیده دوره چهارم را با دوره هفتم مقایسه نماییم متوجه می شویم که کیفیت آثار بهتر شده و روز به روز در حال افزایش است.

,

با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد ضعف محتوایی تولیدات صدا و سیما هستیم به نظر شما چقدر جشنواره عمار می تواند در تولید محتوای باارزش موثر باشد؟

, با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد ضعف محتوایی تولیدات صدا و سیما هستیم به نظر شما چقدر جشنواره عمار می تواند در تولید محتوای باارزش موثر باشد؟,

خوشبختانه هم اکنون آثار جشنواره عمار از شبکه افق و بعضی اوقات از شبکه خبر پخش می گردد که این خیلی خوب است و جای تقدیر دارد‌. اما این پخش در برخی از آثار خلاصه می شود و خیلی از مستند ها پخش نمی شود. به طور مثال مستند داد یکی از مستند هایی است که در حوزه نقد درون گفتمانی ساخته و  واقعا جای این نوع مستند ها در صدا و سیما خالی است. همچنین موضوع بسیار مهم سرمایه گذاری روی آثار است. اگر این ساز و کار فراهم گردد تا تولیدکنندگان آثار خود را با سرمایه رسانه ملی بسازند هم کیفیت محتوایی رسانه ملی  و هم کیفیت تکنیکی تولیدکنندگان آثار افزایش می یابد.

,

جشنواره عمار جشنواره مردمی است به نظر شما این جشنواره چقدر توانسته در بین مردم عمومی و مردمی شود؟

, جشنواره عمار جشنواره مردمی است به نظر شما این جشنواره چقدر توانسته در بین مردم عمومی و مردمی شود؟,

با توجه به این که خودم یکی از اکران کنندگان آثار در کرج هستم با مردم دائما در تعامل هستم.در شهر های پرجمعیت و شبه مدرنی مثل کرج طبیعتا هم مردم با عمار ارتباط نمیگیرند.علت هم بمباران رسانه ای دشمنان جمهوری اسلامی است. اما ارتباط بین جامعه مذهبی کرج با عمار  وجود دارد و مذهبی ها مخاطب این جشنواره هستند و در مساجد،مدارس،دانشگاه ها،حسینیه ها و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد آثار این جشنواره اکران می شود.

,

در پایان نکته ای باقی مانده بفرمایید؟

, در پایان نکته ای باقی مانده بفرمایید؟,

به صورت کلی می توان گفت هر کسی که با اشرافیت مشکل دارد و ضدیت با نظام ندارد میتواند مخاطب جشنواره عمار باشد‌.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه