اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

نباید مدیران مشمول قانون بازنشستگی در ادارات به فعالیت‌‌شان ادامه دهند/ از رئیس‌‌جمهور انتظار اجرای قانون را داریم

نباید مدیران مشمول قانون بازنشستگی در ادارات به فعالیت‌‌شان ادامه دهند/ از رئیس‌‌جمهور انتظار اجرای قانون را داریم
نماینده بستان آباد گفت: اگر قانون مصوب مجلس اجرا و مدیران بازنشسته کنار بروند، فضا برای جوانان و ایجاد اشتغال بازتر می‌‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحدتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با بیان اینکه خواسته‌‌ی ملت از دولت رفع بیکاری، جلوگیری از رانت و فساد و ممانعت از به کارگیری بازنشسته‌‌هاست، ابراز داشت: از نظر بنده موارد فوق‌‌الذکر در اولویت هستند و باید به همه‌‌ی این مسائل هرچه سریع‌‌تر رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: مشکل معیشت مردم در بودجه سال ۹۷ مورد برسی قرار گرفته و تصمیم گرفتیم که در جهت حل مشکلات معیشت مردم کمک‌‌هایی بکنیم و اقداماتی را انجام دهیم اما در مورد بازنشستگان قطعا باید رئیس جمهور دستور اکید بدهند تا هیچ بازنشسته‌‌ای در هیچ اداره‌‌ای مشغول به کار نشود.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قانون مصوب مجلس مبنی بر منع به‌‌کارگیری اشخاص بازنشسته در ادارات دولتی به‌‌جز در پست‌‌های رده‌‌ بالا، تصریح کرد: ما هفته بعد در صحن مجلس حتما از آقای رئیس جمهور خواهان اجرای این قانون خواهیم بود.

,

وی یادآور شد: در مورد بیکاری هم در بودجه ۹۷ بخش‌‌هایی را اختصاص دادیم تا به جوانان و بیکاران کمکی بکنیم که این مورد سرلوحه کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

,

نماینده مردم بستان‌‌آباد در پاسخ به این سوال که یکی از مولفه‌‌های اقتصاد مقاومتی مبارزه با رانت و قاچاق هست و آیا این موضوع  به طور جدی پیگیری شده است یا خیر، توضیح داد: این موضوع از طرف مجلس پیگیری می‌شود چنانچه از گزارش‌‌هایی که در سال گذشته به دست ما رسید، این نتیجه به دست آمد که قاچاق ۴۰ یا ۵۰ درصد کم شده و ما این را خوب می‌دانیم که هرچه قدر قاچاق کم شود اشتغال زایی برای جوانان بیشتر خواهد شد.

,

وی خاطرنشان ساخت: در رابطه با اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۶ قسمت‌‌هایی که مربوط به اقتصاد مقاومتی بود همه نمایندگان به آن قسمت‌‌ها رای مثبت دادند و در جهت این امر در لایحه بودجه ۹۷ هم تصمیماتی داریم تا با انجام آنها شاهد برطرف شدن مشکلات مردم در این زمینه باشیم.

,

وحدتی در خصوص این که آیا تابحال دولت درمورد اقتصاد مقامتی گزارشی داده یا خیر تصریح کرد: دولت زود به زود گزارش‌‌هایی به مجلس می‌دهد که این گزارش‌‌ها خوب هستند ولی ما نسبت به تعدادی از آن‌ها انتقادهایی داریم و تمام تلاشمان این است که همه‌‌ قوانین تصویب شده به اجرا در بیاید.

,

عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که علت عدم وجود شفافیت لازم در عملکرد دولت‌‌ها چیست و چرا در مورد آرای نمایندگان در تصویب لوایح و طرح‌‌ها شفاف سازی نمی‌‌شود، اظهار داشت: شفاف سازی صورت می‌گیرد، ما در هرنقطه‌‌ای که احساس کنیم قانون اجرا نشده و نقطه گنگی وجود دارد، آن‌ها را بررسی می‌کنیم ولی در هر صورت اجرای همه این‌‌ها در دست دولت است.

,

وی در پایان عنوان کرد: نمایندگان مجلس همیشه درصورت نیاز تذکرات لازم را چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی به دولت ابراز کرده‌‌اند ولی این به این معنی نیست که همه قوانین به درستی انجام می‌شود منتهی ما درصدد این هستیم که این موارد تحقق پیدا کند تا بلکه شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات مردم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه