اخبار داغ

گفتگو با کاتب 82ساله قرآن؛

پیش از انقلاب در میناب علیه نظام شاهنشاهی فعالیت داشتم/ کتابت قرآن به زندگیم برکت داد

پیش از انقلاب در میناب علیه نظام شاهنشاهی فعالیت داشتم/ کتابت قرآن به زندگیم برکت داد
حاج حسین پور امینی، یکی از مبارزان انقلابی در زمان طاغوت و اهل میناب است در سال 90 یک کتاب قرآن را با خط خودش به تحریر در آورده و در حالی که فقط سواد خواندن و نوشتن دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ حاج حسین پور امینی، یکی از مبارزان انقلابی در زمان طاغوت و اهل میناب است که در روستای دمشهر سراغش را از هرکسی بگیری خیلی زود تو را به منزلش هدایت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

حاج حسین پور امینی متولد سال 1314 است که در روستای دمشهر میناب به دنیا آمده و 10 سال است که به علت سکته قلبی بیشتر وقت خود را در منزل سپری می کند.

,

سیمای حاج حسین به قدری آدم را جذب خود می کند که واژه ها و جملات پرسشیم را فراموش می کنم او در سال 90 یک کتاب قرآن را با خط خودش به تحریر در آورده و در حالی که فقط سواد خواندن و نوشتن دارد.

,

, ,

به برکت قرآن زندگی راحتی دارم

, به برکت قرآن زندگی راحتی دارم, به برکت قرآن زندگی راحتی دارم,

حاج حسین پور امینی، پیرغلام اهال بیت (ع)  با اشاره به اوضاع و احوال زندگی اش، اظهار کرد: شکر خدا با وجود این که حقوق بگیر و بازنشسته نیستم و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم قرار ندارم ولی به برکت قرآن زندگی راحتی دارم.

,

این پیرمرد مینابی بیان کرد: در زمان پیش از انقلاب فعالیت های ضد شاهنشاهی داشتم که از جمله شرکت در راهپیمایی ها و اعلامیه های امام (ره) را پخش می کردم.

,

پور امینی افزود: پیش از این که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد اکثر روحانیون و مبارزان انقلابی به جهت اقدامات ضد طاغوتی و مخفی ماندن از چشم ماموران رژیم سفاک پهلوی، در منزل من جای داشتند.

,

, ,

به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم

, به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم, به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم,

وی در ادامه گفت: بیشتر فعالان و مبارزان انقلابی استان از دوستان من هستند و از سال 55 تا سال 56 نیز به خاطر حمایت از روحانیت بازداشت شدم.

,

این پیرغلام اهل بیت (ع) اضافه کرد: هر روحانی که در روستای ما بیاید اکنون هم جایش در منزل من است و تا زنده هستم به این کار خود افتخار می کنم.

,

پور امینی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای از روحانیون و مبارزان انقلابی مثل حاج علی داودی، محمدهادی غفوری امام جمعه سابق میناب و داود غفوری، روزها به عنوان کارگر بلوک زنی در منزل من مشغول به کار بودند و شب ها به تبلیغ، فعالیت علیه نظام شاهنشاهی و پخش اعلامیه های امام می پرداختند.

,

, ,

وی بیان کرد: در آن زمان فعالیت های قبل از انقلاب دو پسرانم که به ترتیب 6 و 8 سال داشتند همراه من در راهپیمایی ها شرکت می کردند و همچنین همسرم همیشه در فعالیت های انقلابی و فرهنگی ام همراهم بود.

,

کتابت قرآنی توسط یک پیرمرد مینابی

, کتابت قرآنی توسط یک پیرمرد مینابی, کتابت قرآنی توسط یک پیرمرد مینابی,

این فعال قرآنی با اشاره به آغاز نوشتاری کتاب قرآنی خود، افزود: در دهم مهر سال 89 نوشتن قرآن را آغاز کردم و دوازده مرداد ماه سال 90 نوشتن کتاب قرآن به پایان رسید.

,

پور امینی با بیان اینکه کتابت قرآنی بدون معنی و با خودکار نوشتم، تصریح کرد: از کودکی با قرآن کریم و معارف الهی مانوس بودم و دوست دارم دومین کتاب قرآنی خود را بنویسم.

,

, ,

ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم

, ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم, ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم,

وی با اشاره به اینکه ثواب نوشتن کتاب قرآن به روح پدر و مادرم هدیه کردم، اظهار کرد: مادرم کلثوم پور امینی تنها زنی در آن زمان قبل از انقلاب بود که سواد خواندن و نوشتن داشت و به زنان قرآن خواندن را یاد می داد.

,

این پیرغلام اهل بیت (ع) ضمن توصیه به جوانان، خاطر نشان کرد: جوانان ولایت مدار و مذهبی و همیشه با قرآن انس داشته باشید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه