اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف لاهیجان و سیاهکل:

حقوق موقوفات توسط برخی مستأجران در لاهیجان و سیاهکل پرداخت نمی شود/ از سال آینده با موقوفه خواران و مسامحه گران برخورد قضایی می شود

حقوق موقوفات توسط برخی مستأجران در لاهیجان و سیاهکل پرداخت نمی شود/ از سال آینده با موقوفه خواران و مسامحه گران برخورد قضایی می شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل گفت: متأسفانه برخی مستأجرین موقوفات بدون توجه به حقوق موقوفات از پرداخت حق موقوفه استنکاف می‌کنند و یا بی‌توجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید حامد میر حسینی اشکوری در گفتگو با درسیاهکل، یکی از مأموریت‌های سازمان اوقاف را احیا و احقاق حقوق موقوفات و در مرحله بعد اجرای امینانه نیات واقفان اعلام کرد و اظهار کرد: متأسفانه برخی مستأجرین موقوفات بدون توجه به حقوق موقوفات از پرداخت حق موقوفه استنکاف می‌کنند و یا بی‌توجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درسیاهکل,

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد زیادی نیازمند و مستمند دست‌خالی از این اداره خارج می‌شوند، گفت: مستاجرین محترم بدانند به خاطر عدم پرداخت اجاره‌بها و یا تأخیر در پرداخت آن روزانه تعداد زیادی نیازمند و مستمند دست‌خالی از این اداره خارج می‌شوند و از دست ما جز شرمندگی کار دیگری برنمی‌آید، درحالی‌که اگر مردم مانند پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن نسبت به پرداخت حق موقوفات در تصرف خود حساسیت داشتند؛ آن مادر مبتلا به سرطان یا کودک نیازمند به داروهای گران‌قیمت یا آن پیرمرد محتاج به نان شب دست‌خالی و با چشم گریان از این اداره خارج نمی‌شدند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل با تأکید بر اینکه به‌یقین این آه و ناله‌ها عوارضی جبران‌ناپذیر در زندگی موقوفه خواران و مسامحه گران در امر حقوق موقوفات خواهد داشت، تصریح کرد: از همه مستاجرین موقوفات و بقاع درخواست می‌کنم تا قبل از سال جدید نسبت به پرداخت معوقات و به‌روزرسانی اسناد اجاره خود اقدام کنند و دست ما را در خدمت‌رسانی و اجرای نیات واقفان خیراندیش باز بگذارند و به اخطاریه‌های ارسالی از طرف این اداره توجه کنند که در غیر این صورت مجبوریم از طریق قضایی اقدام‌ کنیم.
اشکوری، یکی دیگر از مأموریت‌های سازمان اوقاف را انتصاب و نظارت بر هیئت‌امنای بقاع متبرکه برشمرد و گفت: ابتدا از زحمات همه هیئت‌امنای محترم امام زادگان و بقاع شهرستان لاهیجان و سیاهکل تشکر می‌کنم که بدون هیچ چشم‌داشتی برای اعتلای بقاع منطقه خود از جان و مال خود مایه می‌گذارند.
وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند بقاع متبرکه لاهیجان و سیاهکل از هیئت‌امنای امین، محترم و زحمت کشی تشکیل‌شده که سال‌های سال عمر خود را در این بقاع صرف کرده‌اند و باعث رشد و بالندگی فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه گردیده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه برخی قلیل از هیئت‌امناها به‌صورت خودمختار عمل می‌کنند و نسبت به دستورالعمل‌های سازمانی و شفافیت مالی و درآمدهای پیرامون بقعه ازجمله حق الدفن و قبوض بی‌تفاوت هستند، گفت: ضرب العجلی به این هیئت‌امناها داده‌شده که در صورت ادامه روند خلاف قانون خود نسبت به عزل آن‌ها بعد از تصویب کمیسیون تأیید صلاحیت شهرستان اقدام خواهد شد و با احدی در این رابطه تعارف نخواهیم داشت.
اشکوری ابراز کرد: هیئت‌امنا محترم باید بدانند که نماینده این اداره در امورات بقعه متبرکه هستند و به‌هیچ‌عنوان نباید به اجتهاد خود عمل کنند و هر برنامه‌ای در بقعه چه عمرانی و چه فرهنگی باید بعد از اخذ مجوز از اداره مربوطه اجرایی شود.
وی در مورد حضور هیئت‌های مذهبی در بقاع متبرکه و شبهاتی که پیش‌آمده، خاطرنشان کرد: تنها گروهی که در بقاع متبرکه از طرف سازمان اوقاف به‌عنوان متولی کلیه بقاع متبرکه امام زادگان و اماکن مذهبی کشور قانونی و به رسمیت شناخته‌شده است هیئت‌امنا با حکم ادارات اوقاف محل می‌باشند و تمامی گروه‌های دیگر ازجمله کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی در صورت موافقت هیئت‌امنا و اداره اوقاف امکان فعالیت در بقاع متبرکه را خواهند داشت، در غیر این صورت حضور آن‌ها غیرقانونی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل از اقدام برای رفع تصرف مکان‌های اشغال‌شده برخی از هیئت‌های مذهبی و تحویل این فضا به هیئت‌امناهای رسمی خبر داد و گفت: اداره اوقاف از حضور هیئت‌های مذهبی به‌خصوص جوانان هیئتی و ولایی در بقاع استقبال می‌کند اما باید در چارچوب مقررات عمل کنند.
اشکوری در ارتباط با توافق‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سپاه پاسداران، تصریح کرد: حضور بسیجیان و پایگاه بسیج در بقاع متبرکه هیچ مشکلی نداریم و برابر تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه‌داریم اقدام خواهیم نمود.
وی ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ ۹ دی، خاطرنشان کرد: حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی ملت قهرمان ایران را که یک‌بار دیگر بصیرت و ولایت مداری و وفاداری خود را به نظام اسلامی به اثبات رساندند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل، ۹ دی را بزرگ‌ترین آزمون بعد از گذشت بیش از ۳۸ سال انقلاب دانست و گفت: در آن مقطع در جهت اثبات وفاداری به نظام، انقلاب، ولایت مداری و انقلابی گری بود که برخی در این آزمون مردود شدند که عمدتاً از خواص بودند، برخی با تبصره قبول شدند اما ملت ایران مثل همیشه شاگرداول این آزمون بودند.
اشکوری ابراز کرد: مردم مثل فتنه‌های اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سربلند از این امتحان بیرون آمدند و ثابت کردند علی‌رغم همه کمبودها لحظه‌ای انقلاب و رهبری عظیم الشان آن را تنها نخواهند گذاشت و هرگونه فتنه‌گری و ایجاد دودستگی در بین آحاد مردم مردود و محکوم بشکست می‌باشد و کسانی که در سال ۸۸ باعث فتنه و تحمیل عوارض بعدازآن شدند؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری گناهشان غیرقابل‌اغماض و گذشت است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه