اخبار داغ

هزینه اجباری برای چند لحظه توقف در خیابان/نارضایتی شهروندان از طرح پارکبان در بروجرد

هزینه اجباری برای چند لحظه توقف در خیابان/نارضایتی شهروندان از طرح پارکبان در بروجرد
تدام فعالیت پارکبانها در بروجرد و نارضایتی مردم همچنان ادامه دارد، رانندگانی که برای چند لحظه توقف باید به اجبار هزینه هایی را پرداخت کنند که در این راستا شورای شهر برای رفع مشکلات این طرح تشکیل جلسه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد  یکی از مشکلات و معضلات در شهر بروجرد کمبود پارکینگ خصوصا در خیابان های پر رفت و آمد شهر است، خیابان هایی که روزانه شاهد تردد هزاران خودرو در آنها هستیم و ترافیک و نبود جای پارک بسیاری از رانندگان را کلافه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

 

,

بیش از یک سال است که طرح پارکبان در برخی از خیابان های پر تردد بروجرد آغاز شده تا بتواند حداقل بخشی از گره ترافیک را در این مسیرها باز کند اما این کار تنها سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده تا جایی که امروز در صحن علنی شورا موضوع لغو قرارداد این شرکت در بروجرد به میان آمد.

,

 

,

اجاره خیابانها تخلف است

, اجاره خیابانها تخلف است,

ابتدا "فریبرز محسنی" عضو شورای شهر بروجرد گفت: شورای شهر به لغو قرارداد این شرکت رای داده چرا که در این مدت موارد نقض قرارداد زیادی وجود داشته و این حرکت موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

,

 

,

وی اضافه کرد: طبق قرارداد این شرکت موظف است از محل درآمد پارکبانها ماهانه 30 درصد را به شهرداری پرداخت کند اما این شرکت 10 میلیون تومان پرداخت کرده است.

,

Image result for ‫پارکبانها در خیابان‬‎

, Image result for ‫پارکبانها در خیابان‬‎,

محسنی با اشاره به اجاره خیابانها افزود: طبق قانون کشوری هر گونه اجاره خیابان برای پارک ممنوع است چرا که خیابان جزء اموال عمومی مردم محسوب می شود و این اقدام خلاف است.

,

 

,

به گفته وی تهیه لوازم اجرای این طرح به عهده خود پیمانکار است اما در اجرای این طرح بابت برچسب روی خودروها هزینه هایی سنگین دریافت می شود و برای چند لحظه توقف هزینه هایی گرفته می شود که وقتی مسافری وارد این شهر شود و چند لحظه توقف کند باید هزینه زیادی پرداخت کند.

,

 

,

عضو شورای شهر بروجرد تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب شد این قرارداد لغو شود این است که در جاهایی که نباید پول و هزینه ای از خودروها گرفته شود متاسفانه پارکبانها اقدام به دریافت هزینه می کنند که به نظر می رسد لغو آن به صلاح شهر است.

,

 

,

محسنی اظهار داشت: به نظر می رسد فعلا فعالیت پارکبانها در بروجرد متوقف شود تا بعد از مشخص و روشن شدن موضوع می توان برای لغو قرارداد و یا ادامه کار این شرکت تصمیم گرفت.

,

 

,

برخی از پارکبانها غیر بومی بوده و آموزش لازم را ندیده اند

, برخی از پارکبانها غیر بومی بوده و آموزش لازم را ندیده اند,

"علی روزبهانی" عضو دیگر شورای شهر بروجرد عدم ارائه آموزش های لازم را به پارکبانها یک مشکل برشمرد و افزود: برخی از نیروهای پارکبان غیر بومی بوده که ما مخالف این اقدام هستیم و آموزش لازم به این افراد داده نشده و به درستی نمی توانند با مردم برخورد کنند.

,

Image result for ‫پارکبانها در خیابان‬‎

, Image result for ‫پارکبانها در خیابان‬‎,

وی اضافه کرد: به نظر می رسد شرکت پیمانکار این طرح در بروجرد ضعیف عمل کرده  و یکی از مطالبات مردم حذف پارکبانها از خیابان است.

,

 

,

بسیاری از مردم و کاسبان از پارکبانها شاکی هستند

, بسیاری از مردم و کاسبان از پارکبانها شاکی هستند,

"ابراهیم بیاتی" رئیس شورای شهر بروجرد افزود: تمام مشکلاات امروز پارکبان ها به دلیل عدم دقت لازم است که در ابتدا مواردی که در قرارداد بوده را پذیرفته اما امروز برای انجام آنها با مشکل مواجه شده است.

,

 

,

وی با اشاره به زمان طولانی این قرارداد گفت: این قرارداد به مدت چهار ساله منعقد شده اما نیاز بود این چنین قرادادهایی در مدت زمان کمتری بسته شود تا در صورت بروز مشکل، لغو آن راحت تر باشد.

,

 

,

به گفته وی موضوع پارکبانها تا کنون چند بار مظرح شده که بسیاری از مردم و کاسبان از اجرای این طرح ناراضی بوده و متاسفانه قسمت هایی از خیابان هم اجاره داده شده که نیاز است جلساتی دیگر برگزار گردد تا این موضوع بررسی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه