اخبار داغ

کارشناس فرهنگی مطرح کرد

خودنمایی و پیروی از هوس های نفسانی از دلایل بی حجابی

خودنمایی و پیروی از هوس های نفسانی از دلایل بی حجابی
علل و عوامل مختلفی در بی حجابی نقش دارند که به مواردی چون پیروی از هوی و هوس های نفسانی، جلب توجه و کسب جایگاه، خودنمایی، بی حیایی و بی عفتی، تهاجم فرهنگی، زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران، بی غیرتی مرد در اشاعه ی فحشاء، عملکرد بد دستگاه های ذیربط، بی توجهی خانواده ها و دوستی های نامطمئن می توان اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سپهرآیین ، وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان می‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , سپهرآیین , سپهرآیین , ، وقتی به فلسفه و ریشه ی بی حجابی می نگریم، می بینیم، حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی روحی و روانی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بدحجابی، سقوط و انحطاط معنوی و فکری و پیامدهای شوم بیماری روانی و در نهایت جسمی را به ارمغان می‌آورد.,

حجت الاسلام پیروی از کارشناسان فرهنگی و مذهبی شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با دلایل بد حجابی گفت: حضرت علی (ع) در یک گفتاری عوامل و دلایل بی حجابی را در چند چیز می دانند که یکی از ان ها تبعیت از هوای نفسانی است یعنی وقتی کسی هوای نفسانی آن حکم ران آن شد و اختیارش را به هوای نفسانی خود داد طبیعتا یکی از دلایل این می شود و چون یکسری  غرایض و امیالی در انسان هست،این ها سرچشمه غفلت می شود و آدمی که غافل شود ارزش خود را فراموش می کنند و یکی از نتایج فراموشی این ارزش ها جلوه گری و خودنمایی است.

,

اعتماد به نفس پایین

, اعتماد به نفس پایین, اعتماد به نفس پایین,

وی یکی دیگر از دلایل بی حجابی را اعتماد به نفس پایین می داند و می گوید: خانمی که اعتماد به نفس پایینی دارد برای جلب توجه و کسب جایگاه می خواهد خودش را به دید عموم بزارد و چون انسان موقعیت طلب هست و همیشه به دنبال یک جایگاه است که بعضی ها این جایگاه را با علم و  تقوا بدست می اورندو بعضی ها نیز با پول و کسی که اعتماد به نفس پایینی دارد با بی حجابی به دنبال جایگاه است.

,

خودنمایی

, خودنمایی, خودنمایی,

این کارشناس فرهنگی خودنمایی را یکی دیگر از دلایل بی حجابی در جامعه می داند و می گوید: زن مظهر زیبایی و لطافت است و وقتی  یک زن از قوه تقوا برخوردار نباشد باعث می شود با آرایش و لباس های دلپذیر و حرکات مهیج  خود را در معرض دید نامحرمان قرار دهد.

,

بی حیایی

, بی حیایی, بی حیایی,

حجت الاسلام پیروی با  اشاره به سخن حضر ت علی (ع) می گوید: بی حیایی یکی دیگر از عوامل بی حجابی است که این بی حیایی باعث می شود ایمان فرد هم از بین رود.

,

بی غیرتی مرد

, بی غیرتی مرد, بی غیرتی مرد,

وی در رابطه با تاثیر بی غیرتی مرد  در افزایش بی حجابی می گوید: یکی از غرایض اصلی در انسان بخصوص در مردان حس مالکیت است و وقتی یک مردم زنش را از خودش بداند به راحتی به وی اجازه نخواهد داد که با بی حجابی و آرایش در جامعه حضور یابد.

,

این کارشناس فرهنگی همچنین با انتقاد از کم کاری در موضوع  حجاب در سطح شهرستان می گوید: مظاهر شهر ما حاکی از بی حجابی در شهر است و گاها تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر  و یا ویترین برخی مغازه ها تبلیغ بی حجابی می کنند  و از پیامد های اصلی بی حجابی سست شدن بنیان خانواده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه