اخبار داغ

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان؛

غفلت از فرایض دینی، علت آسیب های اجتماعی موجود است

غفلت از فرایض دینی، علت آسیب های اجتماعی موجود است
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های استان در جمع ائمه جماعت دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه تبلیغ دین از جمله وظایف ذاتی روحانیون است،گفت: آسیب های اجتماعی موجود در جامعه حاصل غفلت مردم از انجام فرایض دینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر عصر امروز حجت الاسلام  عبداله حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در همایش توجیهی ائمه جماعت دانشگاه های استان که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به بیان اهمیت امر تبلیغ دین در میان جوانان پرداخت و گفت: در واقع این یاد خداوند متعال است که دل های مردم را آرام می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , ابصارخبر , ابصارخبر ,

وی در ادامه سخنان خود به بیان آسیب های موجود در جامعه پرداخت و گفت: غفلت از فرایض دینی علت آسیب های اجتماعی موجود در جوامع است.

,

حسنی با بیان اینکه در محیط های دانشگاهی بستر برای تبلیغ دین فراهم است، گفت: همه جوانان در بهترین دوران زندگی خود قرار دارند و اگر مسئله دین در ذهن آنها به درستی تبیین شود، سعادت دنیا و آخرت را بدست خواهند آورد.

,

وی شیوه های تبلیغ پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) در صدر اسلام را یاداور شد و گفت: حضرت با سعه صدر خود عرب جاهل را آدم کرد.

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اخلاق بد افراد را از اطراف آدم دور می کند،گفت: به همان میزان نیز اخلاق نیکو افراد را دور انسان مومن جمع می کند.

,

حسنی در پایان سخنان خود از اقدامات پیامبر اسلام در خصوص تبلیغ دین بعنوان بهترین الگو و نمونه برای مبلغین دینی نام برد و با بیان اینکه طبق روایات برجای مانده در تاریخ خود پیامبر به سراغ افراد مختلف جهت تبلیغ دین خدا می رفت، از ائمه جماعت در دانشگاه های استان نیز خواست تا قدر فرصت های ایجاد شده برای امر تبلیغ دین در محیط های علمی را مغتنم شمرده و با حاضر شدن در محیط های دانشگاهی و خوابگاه های دانشجویی نسبت به انجام رسالت خود همت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه