اخبار داغ

چرا نباید جوش شیرین زیاد مصرف کرد؟

چرا نباید جوش شیرین زیاد مصرف کرد؟
پژوهشگر و کارشناس گیاهان دارویی در اردبیل گفت : نباید در استفاده از جوش شیرین زیاده روی کرد چون باعث استفراغ و کم اشتهایی در فرد شده و در دراز مدت مانع جذب ویتامین ها به بدن می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛زلیخا صادقی پژوهشگر و کارشناس گیاهان دارویی در اردبیل در گفتگو با  بانوی کوثر، گفت: امروزه  همه می دانیم برای تهیه یک غذای خوشمزه و مطبوع  لازم است موادی به غذا افزوده شود تا آن را معطر،خوش رنگ و لعاب و لذیذ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

صادقی با اشاره به تاثیرات چاشنی غذایی در سلامت بدن، گفت: باید دقت کرد که از چاشنی ها درست استفاده شود چراکه استفاده نادرست از این مواد می تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد.

,

وی گفت : متاسفانه عدم آگاهی و یا ندانستن چگونگی مصرف بسیاری از مواد، علت به وجود آمدن بیماریها در بدن است از این رو باید مراقب بود.

,

وی با اشاره به خواص و موارد مصرف جوش شیرین، در بین خانواده های ایرانی گفت: جوش شیرین یکی از نمک های سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است که  استفاده زیاده از آن در خانواده ها معمول بوده و است.

,

وی افزود: از جوش شیرین بیشتر در نانوایی ها و شیرینی پزی ها برای ترد و سبک کردن نان و کیک و همچنین در تهیه انواع کوکوها استفاده می شود، البته جوش شیرین دارای طبع گرم بوده و علاوه بر آشپزی خواص دارویی نیز دارد.

,

کارشناس و پژوهشگر گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: نباید در استفاده از جوش شیرین زیاده روی کرد چون باعث استفراغ و کم اشتهایی در فرد شده و استفاده دراز مدت آن مانع جذب ویتامین ها در بدن می شود.

,

وی تصریح کرد: از جوش شیرین در درمان شوره سر،عرق پا، جوش و آفت دهان و خارش های پوستی استفاده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه