اخبار داغ

70 درصد کودکان خیابانی در یزد غیربومی هستند

70 درصد کودکان خیابانی در یزد غیربومی هستند
کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: متاسفانه با افزایش آسیب‌های اجتماعی شاهد افزایش کودکان کار و خیابانی نیز هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدندا، کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدندا، با بیان اینکه نیروی انتظامی و شهرداری متولی اصلی جمع‌آوری کودکان خیابانی و متکدی از سطح شهر هستند گفت: پس از پذیرش کودکان عمده کار اجرایی برعهده بهزیستی است که مسئولیت آموزش، توانمند سازی و نگهداری را برعهده دارد و همچنین برای حفظ روحیه کودکان هنگام جمع‌آوری قرار است با انجام تعاملات مددکار بهزیستی نیز همراه ماموران شهرداری و نیروی انتظامی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدندا, یزدندا,

محبوبه داورانی اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی بعد از جمع‌آوری و پذیرش در دو مرکز شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی نگهداری و حمایت می‌شوند.

,

وی افزود: در مراکز روزانه، آموزش کودک و خانواده و حمایت تحصیلی و آموزشی است، همچنین زمانی‌که مراحل پیدا کردن خانواده کودک و مددکاری تمام شد کودکان مراکز روزانه معرفی می‌شوند.

,

داورانی خاطر نشان کرد: عمده کار مرکز روزانه کودکان خیابانی اداره کل بهزیستی استان که جنبه اقامتی نیز ندارد، ایجاد ارتباط با خانواده‌های این کودکان برای فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به خانواده‌هاست ولی در صورت عدم موفقیت، کودک را به مرکز شبانه‌روزی ارجاع می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه 70 درصد کودکان خیابانی غیربومی هستند گفت: غالباً کودکان جمع‌آوری شده از سطح خیابان‌ها به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شوند و حتی اگر خانواده از لحاظ مالی مشکل داشته باشد، کمک هزینه‌ای نیز از سوی بهزیستی به صورت ماهیانه به خانواده آنها پرداخت می‌شود ولی برخی از این کودکان نیز بدسرپرست و خانواده‌های آنها از صلاحیت لازم برای نگهداری از این کودکان محروم هستند.

,

داورانی به پذیرش این کودکان با صدور مجوز قضایی اشاره و در مورد خدمات ارائه شده به این کودکان در مراکز ساماندهی یاد شده، تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، خدمات درمانی، انتقال کودک به خانواده یا یکی از مراکز شبه خانواده بهزیستی و پیگیری وضعیت کودک پس از ترخیص از جمله اقداماتی است که توسط این دو مرکز برای این کودکان انجام می‌شود .

,

وی عنوان کرد: در قالب طرح مهرانه، برای 100 کودک که در مراکز روزانه تحت مراقبت هستند وسایل مدرسه از قبیل کیف، کفش و غیره تهیه و بین آنها توزیع شد.

,

کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی از دغدغه‌های مسئولین استان و اعضای شورای شهر است گفت: در جلسات استانداری تصمیم بر آن شد که شهرداری زمینی تهیه و برای ساختن بنایی به منظور نگهداری کودکان کار و خیابانی با همکاری بهزیستی اقدام کند تا انشالله شاهد کار کودکان به دلیل مشکلات زندگی خانواده‌ها و هچنین تکدی‌گری آنها نباشیم.

,

داورانی اذعان کرد: متاسفانه با افزایش آسیب‌های اجتماعی شاهد افزایش کودکان کار و خیابانی نیز هستیم که عمده دلیل اینکه این کودکان و آینده‌سازان به معضل تبدیل می‌شوند اعتیاد و بد سرپرستی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه