اخبار داغ

وقتی زنان نان آور می شوند؛

بانویی که با عشق "چانه" می گیرد

بانویی که با عشق "چانه" می گیرد
کبری معروفی یکی از بانوان کارآفرین سرخه ای است که به همراه 3 بانوی دیگر مشغول به پخت نان محلی شده و توانسته از این ظرفیت برای ارتقاء وضعیت اقتصادی خانواده خود استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کبری معروفی از بانوان کارآفرین سرخه ای در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهارکرد: 30 سال است مشغول به پخت نان محلی معروف به "چپاتین" هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

وی با اشاره به اینکه نان محلی چپاتین قدمت دارد؛ افزود: خانواده و اقوام ما هم از گذشته از طریق شغل نانوایی امرار معاش می کرده اند و بنده هم از 11 سالگی در کنار دست مادرم این شغل را فرا گرفتم و باید بگویم علاقه هم داشتم.

,

معروفی گفت: در قدیم بسیاری از خانواده های سرخه ای در خانه شان تنور داشته اند و این نان را خودشان پخت می کرده اند.

,

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در سال 83 تصمیم گرفتم مستقل شوم و برای خود یک مغازه نانوایی را با سرمایه شخصی خودم راه اندازی کنم، اظهار کرد: وامی در ابتدای امر نگرفتم تا چندی پیش که مبلغ 30 میلیون تومان وام برای تجهیز مغازه نانوایی گرفته ام.

,

معروفی تصریح کرد: کارم را بسیار دوست دارم و از این شغل راضی هستم چراکه توانستم نه تنها برای خود کاری را به صورت مستقل دست و پا کنم؛ بلکه از این طریق برای سه بانوی دیگر هم شغل ایجاد کنم.

,

وی با بیان اینکه تلاشم را کردم تا نانی با کیفیت و مرغوب که رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد؛ پخت کنم، گفت: خوشبختانه نتیجه آن را نیز دیده ام و شاهد آن نیز مشتریان و سفارش های بسیاری است که به من داده می شود.

,

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: برای بهتر شدن مرغوبیت نان علاوه بر استفاده از آردی که از سیلو می گیرم؛ آرد محلی آسیاب شده نیز به آن اضافه می کنم؛ به همین دلیل مشتری پسند شده است و فروش خوبی نسبت به دیگر نانواهایی که فقط از آرد سیلو استفاده می کنند؛ دارم.

,

معروفی افزود: تخته، مرزه، پهن کن، آردخمیرکن، ماشه موته اینها ابزار کار پخت نان محلی سرخه ای هستند و از دجن پزی برای پخت تنبلیک(تافتون) استفاده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در چند نمایشگاه برای برپایی غرفه ای با عنوان پخت نان سرخه ای از بنده دعوت به عما آمد، گفت: هر بار متأسفانه به دلیل مشغله زیاد کاری نتوانستم حضور یابم؛ اما خودم شخصا علاقه دارم که این نان محلی سرخه ای را به بقیه هم استانی هایم معرفی کنم.

,

این بانوی کارآفرین گفت: نان محلی فواید بسیار زیادی دارد؛ دارای ماندگاری بالاست، دو ریز بسیار کمی دارد؛ برای کسانی که از ناراحتی معده رنج می برند و نمی توانند از دیگر نان ها استفاده کنند؛ این نان بسیار مفید است.

,

معروفی با بیان اینکه پخت نان فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی در سرخه ایجاد کرده است، اظهار کرد: تعداد بسیاری از خانواده های سرخه ای از این طریق امرار معاش می کنند.

,

وی تصریح کرد: بنده برخلاف آن دسته از افرادی که شغل و کار بیرون از منزل بانوان را لطمه و صدمه ای به تربیت فرزندان می زند؛ معتقدم که اصلا بدین صورت نیست؛ چون علاوه بر اینکه به کمکی به اقتصاد خانواده ام هستم؛ سه فرزند دارم که به لحاظ تربیتی خوب و به لحاظ تحصیلی نیز از آنها رضایت دارم.

,

این بانوی سرخه ای خطاب به آن قشر از مردم که مدام از بیکاری می نالند و می گویند کار نیست؛ گفت: باید هر فردی استعداد و توانایی خود را ابتدا بشناسد، سپس در همان مسیر قدم بردارد و آن توانایی ها را از قوه به فعل تبدیل کند؛ در کشور ظرفیت و فرصت های شغلی بسیاری وجود دارد؛ فقط باید بخواهیم که کار کنیم و حرکت کنیم تا خداوند نیز برکت آن حرکت را به بنده اش عطا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه