اخبار داغ

با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛

اولین پرواز تهران - پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی در فرودگاه پارس آباد به زمین نشست

اولین پرواز تهران - پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی در فرودگاه پارس آباد به زمین نشست
با ورود یک فروند هواپیمای مسافربری ATR72-600 شرکت هما در فرودگاه پارس آباد مغان، فعالیت پروازی این فرودگاه در مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس، بعد از 6 سال تعطیلی آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از آران مغان، صبح امروز با ورود یک فروند هواپیمای مسافربری ATR72-600 شرکت هما در فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان، فعالیت پروازی این فرودگاه در مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس، بعد از 6 سال تعطیلی، آغاز و این فرودگاه فعال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز, آران مغان,

///

, ///,

در آیین افتتاح این فرودگاه مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان اردیبیل، نمایندگان مردم گرمی، پارس آباد و بیله سوار در مجلس، مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل، ائمه جمعه پارس آباد و اصلاندوز، فرماندار و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد در آیین افتتاح فرودگاه و از سرگیری پروازهای این شهرستان گفت: فرودگاه پارس آباد بعد از 6 سال تعطیلی به طور کامل بازسازی و امروز رسما به بهره برداری رسید.

,

///

, ///,

اکبر صمدی با بیان اینکه بازسازی فرودگاه پارس آباد در سالهای اخیر با کمک دولت شتاب بیشتری گرفته بود، افزود: برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه سازی، فنس کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه بیش از 170 میلیارد ریال هزینه شده است.

,

وی اظهار داشت: فرودگاه شهرستان پارس آباد از سه ماه گذشته آماده بهره برداری بود و تاکنون نیز سه پرواز به صورت آزمایشی از این فرودگاه صورت گرفته، اما امروز با اولین پرواز توسط شرکت هواپیمایی هما به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه فرودگاه پارس آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت، تصریح کرد: با توسعه زیر ساختها، تجهیزات و ارتقای این فرودگاه، امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر 100 و ایرباس 320 فراهم شده است.

,

///

, ///,

صمدی با اعلام اینکه پس از پیگیرهای مداوم در سطوح ملی و استانی پروازهای فرودگاه پارس آباد از سر گرفته شد، گفت: در صورت پایداری پروازهای این فرودگاه و استقبال مردم پروازهایی از این فرودگاه به سایر نقاط کشور از جمله مشهد در آینده ای نزدیک انجام شود.

,

هواپیمای ATR72-600 شرکت هما ساعت 08:30 با شماره پرواز هما 201 و هدایت کاپیتان رنجبر و کاپیتان شاه حسینی فرودگاه تهران را ترک و ساعت 10:30 در فرودگاه شهرستان پارس آباد بر زمین نشست.

,

///

, ///,

این هواپیما همچنین با شماره پرواز همای 200 ساعت 13:30 فرودگاه پارس آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

,

فرودگاه شهرستان پارس آباد با قدمت 44 ساله جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور محسوب می شود که در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه