اخبار داغ

استاندار سمنان در جمع ائمه جمعه:

برای تحول اداری در استان مصمم هستم/ کارآمدی نظام با ضعف عملکرد برخی دستگاه ها زیرسوال رفته است

برای تحول اداری در استان مصمم هستم/ کارآمدی نظام با ضعف عملکرد برخی دستگاه ها زیرسوال رفته است
استاندار سمنان با ضروری دانستن ارتقای سطح کارآمدی نظام اداری گفت: برای تحول اداری در استان سمنان مصمم هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان سمنان که صبح امروز در دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای تقرب به پیشگاه خداوند است اظهار کرد: مبانی اعتقادی ما حکم می کند تا در زمان غیبت امام عصر(عج)، سمت و سوی حرکت خود را بر مبنای حرکت ولایت فقیه و روحانیت شیعه قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نظام در معرض آزمون کارآمدی قرار دارد

,

استاندار سمنان به ظرفیت های استان سمنان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: این استان سرشار از فرهیختگان و چهره های بزرگ عرفانی، فقهی و علمی است که در ادوار مختلف منشا خدمات و برکات فراوانی برای کشور بوده اند.

,

چاوشی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در معرض آزمونی بزرگ و جدی با نام آزمون کارآمدی قرار دارد.

,

وی با یادآوری تلاش های شهید مطهری و شهید بهشتی برای کادرسازی در انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی شهید مطهری در سالهای پیش از انقلاب این بود که اگر انقلاب اشلامی به پیروزی برسد کشور با کدام کادر و نیروی انسانی مدیریت خواهد شد.

,

نماینده دولت در استان ادامه داد: کوردلان و منافقان در سالهای نخست انقلاب برای آسیب زدن به حرکت انقلاب اسلامی، مغزهای متفکر انقلاب نظیر شهید مطهری را هدف قرار دهند.

,

می توان حکومت دینی را روسفید کرد

,

چاوشی با بیان اینکه نیروهای کارآمد بسیاری نیز در طول هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند گفت: قطعا اگر امروز امثال شهید باکری و همت در بین ما بودند کار به جایی نمی رسید که امثال من عهده دار مدیریت استان سمنان شوند.

,

وی در بخش دیگری از این سخنان به نحوه انتخاب خود از سوی هیات دولت برای تصدی مسئولیت استانداری سمنان اشاره کرد و گفت: وزیر محترم کشور در روزهایی که قرار بود به سمت استانداری سمنان منصوب شوم به بنده گفتند بر روی شما در بین نیروهای استان اجماع وجود دارد و لازم است این مسئولیت را بپذیرید.

,

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه افرادی که اینگونه مسئولیت ها را می پذیرند باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند اظهار کرد: من نیز مانند علما و روحانیون دغدغه کارآمدی نظام دینی را دارم و معتقدم با تلاش و جدیت می توان حکومت دینی را روسفید کرد.

,

برای تحول اداری در استان مصمم هستم

,

چاوشی افزود: در شرایط فعلی یکی از مهمترین مشکلات کشور، موضوع کارآمدی است و هیچ کس در اینکه منابع غنی و متنوعی در کشور موجود است تردید ندارد.

,

وی با بی سابقه دانستن حجم قوانین و مقررات فعلی در کشور گفت: تحول اداری در استان نیازمند مساعدت همه قوا بویژه مجلس شورای اسلامی است و بنده برای دستیابی به این هدف مصمم هستم.

,

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: امروز غالب مدیران کشور و استان مذهبی هستند، نماز می خوانند و حتی نماز جمعه هم می روند اما از بسیاری از پیچیدگی ها و ساز و کارها مطلع نیستند تا از قوانین موجود برداشت مثبت کنند.

,

چاوشی ادامه داد: مدیران باید بتوانند قانون را به نفع عموم مردم تفسیر کنند چراکه در حال حاضر برخی ها با یک قانون کار فردی را راه می اندازند و با همان قانون از اقدامی دیگر جلوگیری می کنند!

,

وی با بیان اینکه امروز کارآمدی نظام جمهوری اسلامی با ضعف عملکرد برخی از مسئولان زیرسوال رفته است گفت: معتقدم امروز هر کمکی برای رونق تولید و اشتغال نوعی مجاهدت جدی و شمشیر زدن در راه خدا محسوب می شود.

,

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

,

آیندگان در مورد کارآمدی جمهوری اسلامی قضاوت خواهند کرد

,

چاوشی استان سمنان را یکی از بهترین نقاط برای ارتقای سطح کارآمدی نظام دانست و گفت: این استان باتوجه به اینکه زادگاه رئیس جمهور محترم است مورد توجه و عنایت وزرا و اعضای کابینه قرار خواهد گرفت و از سویی دیگر چنانچه نقصی نیز در آن وجود داشته باشد زودتر آشکار خواهد شد.

,

وی با دستور به فرمانداران و مدیران استان برای ارتباط بیشتر با ائمه جمعه تاکید کرد: همه مدیران استان را موظف خواهم کرد تا در برنامه ریزی های خود با ائمه جمعه استان که دلسوز واقعی مردم هستند هماهنگ باشند.

,

نماینده دولت در استان به وجود مشکل آب در استان سمنان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم مشکل آب استان را به گونه ای حل کنیم و در این میان اگر لازم باشد از خلیج فارس هم آب بیاوریم برای پادویی آن آمادگی داریم.

,

چاوشی خاطرنشان کرد: آیندگان قطعا همانطور که در مورد حکومت های مختلف نظیر صفویان، قاجاریه و پهلوی قضاوت می کنند در خصوص عملکرد نظام جمهوری اسلامی نیز قضاوت خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه