اخبار داغ

"حلقات تفسیری"راهی برای مهجوریت زدایی قرآن کریم

"حلقات تفسیری"راهی برای مهجوریت زدایی قرآن کریم
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فامنین گفت: یکی از راه های مهجوریت زدایی قرآن کریم ،برگزاری جلسات قرائت و تفسیر می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید رسولی کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در گفتگو باخبرنگار آوای فامنین، بااشاره به وضعیت  برگزاری حلقه های تفسیری قرآن کریم در شهرستان تلاوت ظاهری قرآن کریم کافی نیست بلکه مهجوریت زدایی از قرآن لازم است. یکی از راه های مهجوریت زدایی قرآن کریم ،برگزاری جلسات قرائت و تفسیر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای فامنین,

وی افزود:قرآن کریم دارای مفاهیم والایی است که درک آیات آن بدون تدبر ممکن نیست .بنا به فرموده معصومین(ع)در روز قیامت یکی از شاکیان قرآن کریم می باشد. امام صادق می فرمایند:قرآنی که گرد و غبار بر آن نشسته و آن را نخوانند، به درگاه خدا شکایت می‌کند.

,

رسولی اظهار داشت:یکی از وظایفی که بر عهده مومنین است این می باشد که باید قرآن را از مهجوریت در بیاورند تا مصداق افرادی نباشند که مورد گله و شکایت پیامبر گرامی اسلام قرارگرفته اند که در آیه 30 سوره مبارکه فرقان از آن سخن به میان آمده و می فرماید :

,

«وَ قالَ الرَّسولُ یا ربِّ اِنَّ قَومی اْتَّخذُوا هذَا القُرانَ مَهجوراً»

,

کارشناس امور قرآنی فامنین ابراز داشت: درسطح شهرستان فامنین علاوه بر برنامه"تلاوت نور"که در مساجد بعد از نماز ،قرآن کریم قرائت و تفسیر می شود جلسات هفتگی قرائت و تفسیر و آموزش تجوید  نیز درحال برگزاری است.

,

جلسه نور هدایت فامنین و جلسه قرائت و تفسیر ماماهان که چهارشنبه شب ها و همچنین جلسه تفسیر قرآن ونهج البلاغه فامنین که جمعه و شنبه شب ها بصورت هفتگی و مستمر برگزار می گردد نمونه هایی از جلسات و حلقات تفسیری قرآن کریم در شهرستان فامنین می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه