اخبار داغ

خواننده موسیقی کشورمان در گفتگو با دانا:

جشنواره موسیقی فجر با 3 سال گذشته تفاوتی نداشت/ می خواستم در جشنواره شرکت کنم اما نگذاشتند!/ من گله مندم

جشنواره موسیقی فجر با 3 سال گذشته تفاوتی نداشت/ می خواستم در جشنواره شرکت کنم اما نگذاشتند!/ من گله مندم
سعید خوانساری خواننده در پی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گفت: من همین الان از آقای نوربخش به شدت گلایه کردم.متاسفانه هنوز آن بحث شایسته سالاری هایی که هست در اینجا حاکم است.ما امسال خواستیم در جشنواره شرکت کنیم،علیرغم این که آقای مرادخانی (معاونت پیشین هنری وزارت ارشاد) خیلی اصرار داشتند که بنده در این دوره از جشنواره شرکت کنم ولی متاسفانه به بنده اجازه نداند.
[

سعید خوانساری خواننده موسیقی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی و هنری شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: یک آلبوم به نام بی قرارم ای یار منتشر کرده ایم.یک گروه تلفیقی سنتی،ایرانی و محلی است.الان هم عازم دمشق هستیم و بعد از عید نوروز هم در کشورهای نروژ،سوئد و دانمارک کنسرت هایی داریم.من همین الان از آقای نوربخش به شدت گلایه کردم.متاسفانه هنوز آن بحث شایسته سالاری هایی که هست در اینجا حاکم است.ما امسال خواستیم در جشنواره شرکت کنیم،علیرغم این که آقای مرادخانی (معاونت پیشین هنری وزارت ارشاد) خیلی اصرار داشتند که بنده در این دوره از جشنواره شرکت کنم ولی متاسفانه به بنده اجازه نداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: من گله مندم نه برای اینکه خودم شرکت نکرده ام. شرکت کننده ها و اجراهای تکراری را می بینیم،خیلی هم تکراری باشد وافعا خوب نیست. شما هر شب اگر سعید خوانساری را جلوی دوربین ببینید خسته می شوید.من تا به حال 400 تا کار برای رسانه ملی انجام داده ام.بعضی وقت ها که تلویزیون من را دعوت می کند به آنها می گویم  من که دیشب بوده ام دعوت نکنید.مردم از دیدن چهره تکراری خسته می شوند. اما همین جشنواره را اگر نگاه کنید خواهید دید که 90 درصد از شرکت کننده ها تکرار جشنواره های 2 یا 3 سال گذشته اند.

,

 در ادامه گفت: من به عنوان کسی که در حوزه موسیقی 40 سال است فعالیت دارم نمی خواهم بگویم این هایی که در جشنواره حضور دارند خوب نیستند.اما بالاخره خوب است که یک تغییر ذائقه ای را برای مخاطبین ایجاد کرد با دعوت از کسانی که حتی گمنام هستند.من که 30 سال است در رسانه ملی می خوانم تا به حال در این جشنواره شرکت نکرده ام.باید یک تغییراتی در جشنواره به وجود بیاید.

,

خوانساری خاطر نشان کرد: متاسفانه باز یک اعمال نفوذهایی هست.به آقای حسینی(معاونت هنری وزارت ارشاد) هم به محض ورودشان به معاونت هنری ارشاد،گفتم من به گردن این مملکت حق دارم.آقای حسینی گفت من کار های شما را دیده ام و شما را خوب می شناسم.من متاسفم که شما انتخاب نشده اید اما من الان آمده ام و این لیست 20 الی 25 روز دیگر در جشنواره است.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعمدی در کار است،گفت: بله قطعا هست و در آن شک نکنید.وقتی که شما می بیند داورهای جشنواره از زمان ناصرالدین شاه تا به کنون تغییر نکرده اند همین می شود.وقتی داوری که شنوایی اش هم به خاطر کهولت سن مشکل دارد می آورند فقط به خاطر قدیمی بودنشان آنها را می آورند.از جوان های نخبه و موزیسین هم بیاورید.جوان های با لیاقت و صلاحیت را برای داوری بیاورید.من به آقای نوربخش هم گفتم شما اگر از جنس خود ما نبودی ناراحت نمی شدم.اما چرا شمایی که از جنس خود ما (موسیقی) هستی و خواننده ای اینطور حق کشی می کنی؟البته آنهایی که پشت سرشان هستند را به ایشان خط می دهند.من تعارف ندارم.همه کسانی که در وزارت ارشاد چهل سال است کار می کنند را بروید ببیند می فهمید چه کسانی هستند.

,

این خواننده قدیمی کشورمان در پایان  گفت: من فقط حرفم این است امیدوارم که در سال های آینده تغییر و تحولات شورایی که برای انتخاب افراد تشکیل می دهند،از آنهایی در جشنواره استفاده کنند که فکر می کنند می توانند طرحی نو در اندازند.مردم دنبال این هستند که کار نو بشنوند.مثلا اگر آهنگی را از بنده که 100 بار خوانده ام بشنوند خسته می شوند و حتی دستگاه پخششان را هم خاموش می کنند.چرا موسیقی ایرانی ما زمین می خورد؟چون خواننده ای می آید و می گویدمن 180 کنسرت را در 6 ماه اجرا کرده ام.امیدوارم که سر عقل بیایند و خدا را در نظر بگیرند و در انتخاباتشان اصلح ها را انتخاب کنند.نگویند این شخص چون که پارسال بوده،امسال هم باشد.یا چون زمان ناصرالدین شاه بوده،الان هم باشد.این اصلا درست نیست

,

 

,

گفتگو از احسان رستمیان

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه