اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

مؤمن در زمان مرگ برای ملحق شدن به ولایت، مشتاق جان دادن است/ داشتن شوق دیدار اهل‌بیت (س) انسان‌سازی می‌کند

مؤمن در زمان مرگ برای ملحق شدن به ولایت، مشتاق جان دادن است/ داشتن شوق دیدار اهل‌بیت (س) انسان‌سازی می‌کند
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان بندگی و عبادت کردن را خواسته مؤمنان حتی در زمان مرگ عنوان کرد و گفت: مؤمن در زمان موت چهارده معصوم (ع) را مشاهده می‌کند و به همین دلیل مشتاق جان دادن می‌شود تا ملحق به ولایت بشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان؛آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عصر امروز در دومین یادواره سردار شهید علی‌اصغر فولادگر در مسجد شِیش خیابان آیت‌الله زاهد اصفهان اظهار کرد: این‌گونه جلسات یادبودی از رفتگان از این عالم و هم‌درسی برای همه ما زندگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان خدمت، بندگی و عبادت کردن را خواسته مؤمنان حتی در زمان مرگ عنوان کرد و گفت: مؤمن در زمان موت چهارده معصوم (ع) را مشاهده می‌کند و به همین دلیل مشتاق جان دادن می‌شود تا ملحق به ولایت بشود.

,

وی بابیان اینکه شهدای منا دارای دو ویژگی شاخص هستند، اظهار کرد: عاقبت‌به‌خیری و در لباس احرام بودن آن‌ها در زمان جان دادن این دو ویژگی برجسته شهدای منا است.

,

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: در روایات آمده از 40 روز تا چهار ماه نور زیارت بر چهره حاجی باقی می‌ماند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با تصریح اینکه طبق قرآن مرگ برای همه تحقق پیدا می‌کند، گفت: خداوند انسان را دائماً آزمایش به خیر و شر می‌کند، برای همین آدمی باید دقت کند تا آن را با موفقیت سپری کند و رستگار شود.

,

وی بابیان اینکه خداوند در آزمایش‌های خود به دنبال این هست که کدام‌یک از مردم بهتر از آزمایش خود بیرون می‌آید، اظهار کرد:‌ مردم فکر می‌کنند فاصله قیامت با آن‌ها زیاد است ولی خداوند می‌فرمایند آن نزدیک است؛ مولای متقیان می‌فرماید آن چیزی که به سمت شما می‌آید نزدیک است.

,

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه انسان در پیش بودن مرگ را گاها فراموش می‌کند، گفت: آنانی زندگی دنیا را می‌پسندند که لقا خدا را آرزو ندارند و زندگی جاودان در دنیا را متصور هستند و در این حالت غفلت او را فرا می‌گیرد.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان به آثار منفی غفلت اشاره کرد و افزود: انسان غافل خود را برای قیامت آماده نمی‌کند پس باید مراقب باشیم دچار غفلت نشویم.

,

وی تجلی لقا در پروردگار را لقا در حجت‌الله دانست و اظهار کرد: کسانی که خواهان دستیابی به امام (عج) هستند حرکت کرده، خود را آماده دیدار می‌کند و در این مسیر خود را پاک می‌کنند.

,

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه جوانان شوق دیدار امام زمان (عج) را دارند ولی گاهی موفق به این دیدار نمی‌شوند، تأکید کرد: همین شوق انسان را می‌سازد؛ غفلت، مردن روح آدمی است.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: علم لدنی اعطایی است نه تحصیلی فقط کافی است که انسان خود را آماده کند، بغض به حب دنیا، خدمت به صالحان و خود را مهیای مرگ کردن سه راهی است که با رعایت آن‌ها خداوند علم لدنی را به انسان عنایت می‌کند.

,

وی با ابراز تسلیت شهادت شهید سردار علی‌اصغر فولادگر نسبت به خانواده و بستگان آن شهید، اظهار کرد: ما نیاز به تجلیل از آن‌ها داریم و امیدواریم روح آن شهید برای عاقبت به خیری همه ما دعا کند.

,

گفتنی است در این مراسم سرتیپ پاسدار جواد استکی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اصغر صبوری از فرماندهان سپاه، حمیدرضا فولادگر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از مردم مؤمن، متدین و ولایتمدار اصفهان حضور داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه