اخبار داغ

رییس اداره ثبت احوال شهرستان سراب مطرح کرد:

کاهش موالید و ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان یک خطرجدی است/ کاهش ۲۸ درصدی ازدواج در مقابل افزایش ۱۵ درصدی طلاق در سراب

کاهش موالید و ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان یک خطرجدی است/ کاهش ۲۸ درصدی ازدواج در مقابل افزایش ۱۵ درصدی طلاق در سراب
رییس اداره ثبت و احوال شهرستان سراب با ابرازتاسف از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان خاطرنشان کرد: در 9 ماهه اول سال 95 به تعداد 1082 مورد ازدواج ثبت شده بود که متاسفانه امسال در 9 ماهه اول سال این امار با کاهش 304 فقره ای به 778 فقره رسیده است و در مقابل آن طلاق از 112 فقره به 132مورد رسیده و زنگ خطری جدی برای شهرستان هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  حسین امیدوار رئیس اداره ثبت احوال  سرابدر گفتگو با صدای سراب, با ابراز تاسف از عدم همکاری دهیاران و شوراها با ثبت احوال درصد وقایع حیاتی شهرستان سراب اظهار داشت متاسفانه پزشکان نیز دست به علت فوق از عبارات تخصصی لاتین استفاده می کنند که مشکلاتی را برای ثبت احوال به وجود می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی با تاکید بر نصب بیلبوردهای تبلیغاتی برای فرهنگ سازی جهت تعویض شناسنامه و دریافت کارت ملی هوشمند اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن انقضا کارت های ملی برای افرادی که اقدام به تعویض کارت نکرده باشند ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

,

امیدوار ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان سراب اقدام به هوشمند سازی کارت ملی کرده اند.

,

این مقام مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از وقایع چهراگانه فوت,ولادت و طلاق و ازدواج در شهرستان سراب در ۹ ماهه سالجاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل ابراز داشت: در ۹ ماهه سالجاری ۱۲۸۴ تولد در بخش مرکزی سراب ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳ مورد کاهش را نشان می دهد.

,

رییس اداره ثبت احوال شهرستان سراب از ثبت ۴۵۷ فوتی و کاهش ۲۷ نفری فوت نسبت به سال گذشته خبر داد.

,

وی در ادامه با ابرازتاسف از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در شهرستان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اول سال ۹۵ به تعداد ۱۰۸۲ مورد ازدواج ثبت شده بود که متاسفانه امسال در ۹ ماهه اول سال این امار با کاهش ۳۰۴ فقره ای به ۷۷۸ فقره رسیده است و در مقابل آن طلاق از ۱۱۲ فقره به ۱۳۲مورد رسیده و زنگ خطری جدی برای شهرستان هست.

,

امیدوار در پایان از صدور ۳۱۴۶ شناسنامه مکانیزه در این شهرستان خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه