اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ:

گله مندی مردم از نبودبخش بستری در اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)

گله مندی مردم از نبودبخش بستری در اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)
رئیس شبکه بهداشت کبودراهنگ گفت:ماهیت بیمار مطالبه گری است و با توجه به چند برابر شدن مراجعات نسبت به قبل و محدودیت فضای اورژانس و و نبود بخش اورژانس بستری شاهد گله مندی هایی از برخی مراجعین درساعات شلوغ بیمارستان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دلیل تماس های مکرر مردمی در خصوص ارائه خدمات نامطلوب اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)  شهرستان کبودراهنگ به دنبال ریشه اصلی این مشکلات پیش آمده با رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان  گفتگویی حضوری ترتیب دادیم تا با حضور وی مشکلات موجود را بررسی و ریشه یابی نمائیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دکتر حسن بهرامی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با خبرنگار سایت کورنگ و با توجه به مطالبات و گله مندی مردمی نسبت به خدمات ارائه شده توضیحات کاملی ارائه داده و اظهار داشت:در تقسیم پزشک متخصص، سامانه ای در وزارتخانه تعریف شده که بر اساس جمعیت تحت پوشش هر بیمارستان پزشکان متخصص تقسیم می شوند ولی با وجود تمام مشکلات موجود دانشگاه علوم پزشکی  چارت تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) را تاکمیل نموده است.

, کورنگ,

وی با اشاره به طرح تحول سلامت و توجه ویژه دولت به مناطق محروم در خصوص تجهیزات موجود در بیمارستان امام رضا(ع) افزود:بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست طرح تحول نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و توجه و پیگیری دولت به این موضوع ما درخواست تجهیزات مورد نیاز را ارائه دادیم و امروز بیمارستان ما به برکت این طرح رشد چشمگیری در تجهیزات پزشکی داشته است.

,

دکتر بهرامی در پاسخ به اینکه چرا مردم شهرستان از وضعیت اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) رضایت کافی را ندارند گفت:ماهیت بیمار مطالبه گری است و با توجه به چند برابر شدن مراجعات  نسبت به قبل و محدودیت فضای اورژانس و و نبود بخش اورژانس بستری شاهد گله مندی هایی از برخی مراجعین درساعات شلوغ  بیمارستان هستیم.

,

رئیس شبکه بهداشت کبودراهنگ در خصوص دلایل نبود فضای اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)اضافه کرد:اورژانس بیمارستان کبودراهنگ هم اکنون به صورت میانگین حدود 10الی 12هزار نفر در ماه ویزیت بیمار و بیش از 40هزار نفر مراجعات سرپایی و چهارمین اورژانس پرمراجعه استان محسوب می شود لذا  این میزان مراجعات، نیاز به فضای بزرگ تری نسبت به فضای کنونی دارد و با پیگیری های انجام شده بودجه مورد نظر توسط وزارت بهداشت مشروط به صدور پروانه ساخت از طرف شهرداری کبودراهنگ تخصیص داده شده که  متاسفانه در پنج ماه گذشته موفق به  دریافت پروانه ساخت نشده ایم که امیدواریم شهرداری محترم مساعت لازم را مبذول نمایند.

,

وی با اشاره به ضریب اشغال تخت بیمارستانی  نسبت یه سال های گذشته تاکید کرد:در سال 91 ضریب اشغال تخت بیمارستانی دراین بیمارستان  13درصد بود اما امروز ضریب اشغال به 76درصد افزایش یافته و این میزان مراجعات به فضای بزرگتری نسبت به قبل نیاز دارد.

,

وی با توجه به مراجعات و نیاز عنوان داشت:به دلیل نیاز مبرم به ارتقاء و تعمیر فضای فرسوده بیمارستان ما همزمان با ارائه خدمات مجبور به فعالیت های عمرانی در این بیمارستان هستیم و  با حجم بسیار عظیم فعالیت های عمرانی انجام شده بسیاری از گله مندی بیماران از جایجایی نخاله های ساختمانی،گرد و خاک و مسائل بهداشتی مرتبط است   این فعالیت های عمرانی و مسائل گرد و خاک و بهداشتی آن است.

,

دکتر حسن بهرامی فعالیت های عمرانی را لازمه ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی در بیمارستان ها دانست و خاطر نشان کرد:در جهت کمک به شناسایی و پیشگیری از بیماری سرطان در حال تکمیل غربالگری سرطان شمال استان در  این شهرستان هستیم که این مرکز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600میلیون تومان در حال آماده سازی و با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان به محض اتمام تجهیز خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه