اخبار داغ

پیست استاندارد، مهمترین کمبود هیات موتورسواری بستک / ورزشکاران رغبتی به خرید موتور سنگین ندارند

پیست استاندارد، مهمترین کمبود هیات موتورسواری بستک / ورزشکاران رغبتی به خرید موتور سنگین ندارند
هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک با توجه به استعداد فراوان ورزش موتورسواری، فاقد پیست استاندارد است و پرداخت هزینه سنگین برای دریافت مدارک قانونی موتورها از توان ورزشکاران خارج است که البته در هیج جای کشور نیز متداول نیست و امکان واردات قانونی موتور نیز در عمل وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه؛ یوسف برلس، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بستک گفت: جهت دهی به شور و انرژی جوانان از وظایف ذاتی اداره ورزش است که ورزش موتور سواری به سبب هیجان بالای آن، همواره یکی از ورزش های مورد توجه جوانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانگیریه,

قهرمانی اولین بانوی موتورسوار هرمزگانی در مسابقات کشوری

, قهرمانی اولین بانوی موتورسوار هرمزگانی در مسابقات کشوری, قهرمانی اولین بانوی موتورسوار هرمزگانی در مسابقات کشوری,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بستک هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک را یکی از هیات های برتر استان دانست که در کنار دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان این رشته ورزشی، همواره برای شهرستان و استان افتخارآفرینی می کنند و اولین بانوی موتورسوار استان هرمزگان از شهرستان بستک است در سال گذشته قهرمان کشور نیز شده است.

,

, ,

برلس افزود: شهرستان بستک دارای دو پیست موتورسواری در شهرهای بستک و جناح است اما مهمترین کمبود هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان، نبود پیست استاندارد است که برای رفع این مشکل، پیگیری هایی انجام گرفته است که امیدواریم با همکاری فرمانداری بستک و سایر دست اندرکاران یک زمین با متراژ مناسب برای احداث پیست، به اداره ورزش و جوانان واگذار شود.

,

 موتورسوار جناحی تنها با 3 ماه تمرین انفرادی، سوم کشور شد

, موتورسوار جناحی تنها با 3 ماه تمرین انفرادی، سوم کشور شد, موتورسوار جناحی تنها با 3 ماه تمرین انفرادی، سوم کشور شد,

صالح پالاش، رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک درباره مشکلات این رشته ورزشی گفت: مهمترین مشکل این رشته ورزشی در شهرستان بستک، نبود پیست موتورسواری استاندارد است که در حال حاضر در شهرستان دو پیست در شهر بستک و جناح موجود می باشد.

,

 

,

وی افزود: پیست شهر بستک در سال 84 با همکاری شهرداری و هزینه شخصی ورزشکاران احداث شد که دارای مشکلاتی از قبیل: مناسب نبودن جنس خاک، عدم امکانات مورد نیاز پیست های استاندارد از قبیل آب پاشی زمین، فنس کشی دور پیست و... است و مالکیت زمین پیست نیز شخصی است و اداره ورزش و جوانان به علت عدم مالکیت و همچنین نبود اعتبار لازم نمی تواند آن را تجهیز نماید و عبور باران های فصلی از درون پیست، از دیگر مشکلات آن است.

,

پالاش عنوان کرد: در هفته جاری با همکاری شهرداری بستک و ورزشکاران، این پیست که بیش از سه سال راکد و بلااستفاده مانده بود، بهسازی شد تا امکان ورزش برای ورزشکاران مهیا شود اما باید توجه داشت که مشکلات اساسی این پیست هنوز پابرجاست.

,

, ,

وی اظهار کرد: پیست موتورسواری شهر جناح نیز که در سال 87 افتتاح شد با هزینه شخصی و کمک شهرداری جناح تا الان حفظ شده است و این پیست در حالی که تاییدیه برگزاری مسابقات را نیز دریافت کرده است اما استاندارد نیست.

,

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک افزود: در سالهای اخیر به علت غیرقابل استفاده بودن پیست موتورسواری شهر بستک، موتورسواری حرفه ای در این شهر غیرفعال شده است و ورزشکاران در مسابقات شرکت نمی کنند اما در شهر جناح اکنون 30 نفر موتورسوار حرفه ای فعال هستند که در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کنند.

,

وی با اشاره به استعداد ورزشکاران این منطقه اظهار کرد: بعد از افتتاح پیست در سال 87 و تنها با 3 ماه تمرین، موتورسوار جناحی توانست مقام سوم کشوری را کسب کند و به اردوی تیم ملی دعوت شود و نکته جالب آن نیز تمرین بدون مربی موتورسوار بوده است.

,

پالاش در بیان افتخارات و عناوین کسب شده توسط موتورسواران جناحی بیان کرد: در سال 95، احمد مزارعی به تیم ملی دعوت شد و خانم سحر رضایی در کلاس 85 سی سی در اولین دوره رسمی مسابقات قهرمانی بانوان کشور، عنوان قهرمانی و در سال جاری نیز مقام نائب قهرمانی را کسب کرد و اسماعیل صابر نیز در کلاس 450 سی سی سوم شد و پیش از این نیز در سال 87، محمد شیخی در کلاس 85 سی سی مقام سوم کشوری را کسب کرده بود.

,

, ,

وی عنوان کرد: هزینه احداث پیست با امکاناتی از قبیل آب پاشی، تقریبا 20 میلیون تومان و با فنس کشی دور پیست 50 میلیون تومان برآورد می شود که حتی با پیست بدون سکوی تماشاگران هم می توان میزبانی برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده گرفت که در فصل سرما، جنوب کشور بهترین منطقه برای برگزاری مسابقات است و شهر جناح در سال 94، میزبانی مسابقات آزاد موتورسواری را بر عهده داشت که موتور سواران از استان های مختلف در آن شرکت کردند که اسپانسر آن مسابقات نیز شهرداری جناح بود.

,

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک افزود: ورزش موتور سواری ورزشی گران و هزینه بر، برای ورزشکاران این رشته است اما این ورزش در مقایسه با سایر رشته های ورزشی از جمله فوتبال و والیبال از نظر هزینه قابل مقایسه نیست که جادارد با توجه به استعداد و ظرفیت های موجود در منطقه، در سیاست های ورزش استان و شهرستان بازنگری شود زیرا در استان هرمزگان به علت نبود اسپانسر مالی، حتی مسابقات استانی که می بایست به طور فصلی برگزار شود سالی یک یا دو بار برگزار می شود.

,

 یکسال از بازماندن ورزشکار از اردوی تیم ملی گذشت اما موتوراش هنوز آزاد نشد

, یکسال از بازماندن ورزشکار از اردوی تیم ملی گذشت اما موتوراش هنوز آزاد نشد, یکسال از بازماندن ورزشکار از اردوی تیم ملی گذشت اما موتوراش هنوز آزاد نشد,

وی در بیان سایر مشکلات این رشته ورزشی، به برخورد پلیس با موتورهای ورزشکاران اشاره کرد و افزود: این موتورها در سراسر کشور به عنوان قاچاق محسوب می شوند و در هیج جای کشور متداول نیست که موتورسواران برای موتورهایشان مدارک بگیرند زیرا دریافت مدارک قانونی نیازمند پرداخت هزینه ای بیش از قیمت موتور می باشد که پرداخت آن از توان ورزشکاران خارج است.

,

, ,

پالاش اظهار کرد: امکان واردات قانونی موتور در عمل وجود ندارد زیرا ثبت سفارش برای ورود موتور انجام نمی شود و این مشکل تمام موتورسواران کشور است که فدراسیون پیگیر رفع آن است و در حال حاضر موتورسواران با دریافت نامه از طرف فدراسیون امکان حضور در مسابقات برایشان مهیاست که البته این راه نیز بی مشکل نیست.

,

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک اظهار کرد: در سال گذشته احمد مزارعی، موتور سوار جناحی که عازم شرکت در اردوی تیم ملی بود در استان اصفهان موتور وی به علت نداشتن مدارک مصادره شد و وی از شرکت در اردوی تیم ملی بازماند و هنوز بعد از یکسال، موتور وی آزاد نشده است.

,

 در پی فوت یکی از موتورسوارن، تعدادی از ورزشکاران موتورهایشان را فروختند

, در پی فوت یکی از موتورسوارن، تعدادی از ورزشکاران موتورهایشان را فروختند, در پی فوت یکی از موتورسوارن، تعدادی از ورزشکاران موتورهایشان را فروختند,

محبوب عباسی، نائب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک نیز گفت: به علت نداشتن پیست موتورسواری در شهر بستک و عدم امکان تردد در جاده ها و همچنین فوت یکی از موتورسوارن در سال جاری، تعدادی از ورزشکاران موتورهای خود را فروختند اما با بهسازی پیست در هفته جاری، این ورزش جانی تازه در شهر بستک خواهد گرفت.

,

, ,

وی عنوان کرد: موتورهای ورزشکاران غیرمجاز محسوب شده و با عنوان موتور سنگین شناخته می شوند و راهنمایی و رانندگی با تردد این موتورها برخورد می کند و با توجه به اینکه امکان جلب موتور در منزل توسط مامورین وجود دارد ورزشکاران رغبتی به خرید موتور سنگین ندارند.

,

نائب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بستک اظهار کرد: گرانی موتور و عدم توان خرید ورزشکاران، کمبود برگزاری مسابقات منطقه‌ای و استانی و همچنین عدم حمایت‌های مالی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های موتورسواران است.

,

انتهای پیام/ مرتضی دلاوری

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه