اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمنان ستون خیمه انقلاب را هدف قرار داده‌اند/ بی‌توجهی به تهدیدات فضای مجازی سبب اختلاف و تفرقه در جامعه می‌شود

دشمنان ستون خیمه انقلاب را هدف قرار داده‌اند/ بی‌توجهی به تهدیدات فضای مجازی سبب اختلاف و تفرقه در جامعه می‌شود
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب گفت: دشمنان ستون خیمه انقلاب را هدف قرار داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در سلسله جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با عنوان سبک زندگی اسلامی با موضوع انسجام و اتحاد مومنین با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اخلاقی زندگی مومن الفت، اتحاد و دوستی است، اظهار کرد: در مقابل، تفرقه، جدا شدن و فاصله گرفتن با زندگی مومن بیگانه است. سند ما بر این سخن روایت امام صادق(ع) است که وقتی جنود عقل و جهل را می‌شمارند یکی از سپاهیان عقل را الفت می‌داند و در نقطه مقابل از سپاهیان جهل و نادانی را تفرقه و جدایی عنوان می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مومن و مسلمان سعی می‌کند اهل برقراری الفت و ارتباط بوده و آن را حفظ کند، ابراز کرد: مومن سعی می‌کند ارتباطش به تفرقه و جدایی تبدیل نشود، این موضوع در حوزه‌های مختلف قابل تعمیم بوده که ساده‌ترین آن حوزه خانواده است.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه در جوامع غربی هیچ الفتی در کانون خانوادگی وجود ندارد، ادامه داد: کانون خانواده در جوامع غربی بسیار سست و متزلزل است، به طور کلی خانواده در جوامع غربی معنا ندارد که این نشان می‌دهد زندگی غربی برخواسته از عقلانیت نبوده و برپایه هوا و هوس است.

,

وی با اشاره به نکته که هرچقدر جامعه دیندارتر باشد، کانون خانواده گرم‌تر و سالم‌تر خواهد بود، گفت: ما می‌بینیم که در شهرهای متدین‌تر کشور آمار طلاق پایین‌تر است، متاسفانه در برخی از شهرها آنچنان فرهنگ دچار آسیب شده که شخص برای طلاق گرفتن جشن گرفته و ابراز شادمانی می‌کند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه گرفتن جشن طلاق به این معناست که جهالت آرام آرام در زندگی برخی سایه‌ می‌افکند، خاطرنشان کرد: مومن اهل الفت و برقراری ارتباط است و چون ایمان به خداوند متعال دارد در بیشتر مواقع از خواسته‌های نفسانی خود می‌گذرد، باید توجه داشت که عامل اصلی اختلاف و درگیری خواسته‌های نفسانی است.

,

وی با بیان اینکه حوزه دیگر این موضوع بعد اجتماعی است، عنوان کرد: در زندگی مومن و در جامعه ایمانی الفت و برادری حکم‌فرماست و افراد با یکدیگر رابطه قلبی داشته و همدیگر را دوست دارند، به فرض مثال در مسجد به عنوان یک جامعه ایمانی کوچک الفت و مهربانی خاصی بین نمازگزاران حکم‌فرما است.

,

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه الفت و رسیدگی به همسایگان و اطرافیان در جوامع دینی بیشتر است، اظهار کرد: در زندگی سنتی همسایگان با یکدیگر ارتباط و رفت و آمد داشته و از حال همدیگر خبر داشتند اما امروز متاسفانه می‌بینیم که گاهی در یک آپارتمان همسایه‌ها همدیگر را نمی‌شناسند، در حالی که در زندگی مومن الفت و دوستی حاکم است.

,

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره آل‌عمران « وَ لا تَکُونُوا کَالَّذینَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ» ابراز کرد: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید از کسانی نباشید که از یکدیگر فاصله گرفته و بین‌ آنها تفرقه افتاد چرا که اینها دچار عذاب خواهند شد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم به آیه 159 سوره انعام « إِنَّ الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فی‏ شَیْ‏ءٍ إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَی اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَفْعَلُونَ» اشاره کرد و افزود: کسانی که تلاش می‌کنند در جامعه، محیط ایمانی و خانواده تفرقه ایجاد کنند، مصداق این آیه هستند، جامعه نیازمند الفت، اتحاد و همدلی است و در جامعه‌ای که امنیت و آرامش حاکم نباشد به جهنم تبدیل می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در کشور ما برخی می‌گویند برای اینکه مردم را با هم متحد کنیم باید دین را کنار بگذاریم، بیان کرد: عجیب است که برخی می‌گویند دین عامل تفرق و جدایی افراد است، نخستین سوالی که در این رابطه مطرح بوده این است که شما در دنیای امروز که دنیای سکولار و بی‌دینی است، اتحاد و انسجام می‌بینید؟ آیا نمی‌بینید که آمریکای جنایتکار چطور کشورهای کوچک‌تر را می‌بلعد و اگر قدری مقاومت کنند آنها را می‌کشد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که آیا وضعیت یمن را نمی‌بینید؟ ادامه داد: آمریکا آمال و آرزوی برخی از آقایان است و می‌گویند که در داخل آمریکا اتحاد و انسجام است که باید گفت بی‌دینی در این جامعه باعث شده که اینها وحشی‌تر شوند و در هرکجا که زورشان رسید جنایت‌های مختلفی را مرتکب شده و خونهای زیادی را بر زمین بریزند، آمار کودکانی که در یمن در همین ماه‌های اخیر به خاطر وبا و بیماریها و نبود دارو کشته شدند را می‌بینیم، اینها همه زیر سر آمریکا است.

,

وی تصریح کرد: جنگ جهانی که انسانهای زیادی را به کام مرگ کشاند، مگر جنگ دین‌داران بود؟ این نگاه، نگاه غلطی است که دین را عامل تفرق می‌دانند و اساسا قرآن به ما می‌گوید که خداوند متعال پیامبران را فرستاد تا با حاکمیت کتاب آسمانی جلوی اختلاف و تفرقه گرفته شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راه جلوگیری از تفرقه حاکمیت کتاب آسمانی است، گفت: اگر کتاب آسمانی و اولیای الهی در جامعه محوریت پیدا کردند، آن زمان می‌توان به اتحاد و انسجام خوش‌بین بود.

,

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» عنوان کرد: عنصری که انسان را به خداوند متعال متصل می‌کند، قرآن و اهل بیت‌(ع) هستند و جامعه اگر بخواهد به اتحاد برسد باید زیر چتر قرآن و ولایت قرار گیرد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه امتی که زیر چتر ولایت جمع شود، می‌تواند اتحاد و انسجام داشته باشد گفت: چهل سال است که این کشور زیر چتر ولایت امام زمان‌(عج) جمع شده است، امام زمانی که فرمود در عصر غیبت دست‌تان را روی دست فقیه عادل بگذارید و مردم ما نیز فقیه عادل را تشخیص داده و چهار دهه کشور ما در امنیت کامل بوده است، در شرایطی که دورتادور ما جنگ و درگیری حاکم است.

,

وی ادامه داد: در عراق روزی نبود که خودرویی منفجر نشود و عده‌ زیادی کشته نشوند، در پاکستان، افغانستان و سایر کشورها نیز همینطور بوده است، در شرایطی که تمام دشمنان ما برای این کشور دندان تیز کرده‌اند به خاطر تبعیت از ولایت امنیت به صورت کامل حاکم بوده است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه محور اتحاد ما در طول این چهل سال ولایت فقیه و ایمان به خدا بوده است، گفت: امروز دشمنان ما بر روی همین عنصر دست گذاشتند، در همین حوادثی که در هفته‌های قبل رخ داد، یکسری از مردم مطالبات به حقی داشتند و باید مسئولان این اعتراضات به حق را بشنوند اما دشمنان ما موج‌سواری کرده و سوار این فضایی که برخی از معترضان ایجاد کرده بودند، شدند.

,

وی ادامه داد: حمله به حسینیه‌ها، مساجد، اماکن عبادی و دفتر امام جمعه و مدرسه علمیه به این معناست که دشمنان می‌دانند که از کجا لطمه می‌خورند و این امنیت و اتحادی که در ایران حکم‌فرماست به خاطر جمع شدن مردم زیر پرچم ولایت است و آنها می‌خواهند این اتحاد حاکم شده را با زدن عمود این خیمه از بین ببرند.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه باید حواسمان جمع باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی در داخل آن مسیر را طی می‌کنند و به دنبال این هستند تا این ستون خیمه را تضعیف و اعتراضات به حق مردم را متوجه ستون خیمه انقلاب کنند در حالی که ثروتها و بودجه در اختیار خود آنهاست.

,

وی بیان کرد: برخی از همین افراد که این سخنان را به زبان می‌آورند، ذره‌ای انتقاد برخود را برنمی‌تابند و اگر کسی به خودشان انتقاد کند با بدترین برچسب‌ها مواجه می‌شود. کسانی که بودجه و امکانات کشور در اختیار آنهاست سعی دارند ناجوانمردانه انگشت اعتراضات را متوجه ستون خیمه انقلاب کنند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی باید مراقب این موضوعات باشند، تصریح کرد: آرامش و انسجام داخل کشور در گرو ولایت است، می‌بینیم که یک سخنرانی مقام معظم رهبری چه آرامش را در فضای کشور حاکم می‌کند.

,

وی با اشاره به عامل دیگر اتحاد که در آیه ۶۳ سوره انفال « وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ ۚ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ ۚ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ» آمده است، عنوان کرد: خداوند متعال دلها را به هم گره زده و امروز هم الفت و اتحاد زیرسایه ایمان به خداوند بوده و بی‌ایمانی عامل تفرقه و جدایی خواهد بود.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم بیان کرد: در اوایل جلسات راه روشن فریاد زدیم که آقایان مسئول در فضای مجازی کانالهایی با ۲۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار عضو به صورت ۲۴ ساعته علیه خداوند، پیغمر(ص)، قرآن، مقدسات، علما و انقلاب مطلب منتشر می‌کنند و چرا جلوی این کانالها را نمی‌گیرید؟ که آقایان گفتند باید آزادی باشد، وقتی کسی می‌گوید که باید آزادی باشد به این معناست که اجازه دهیم دل و جان جوانان ما توسط شیاطین تسخیر شود.

,

وی تصریح کرد: اگر آن مسئولی که کار در دست اوست، ذره‌ای عقل داشت این حرف را نمی‌زد که فضای مجازی آزاد باشد. آزادی فضای مجازی یعنی مسلط کردن بیگانه بر قلب و جان جوان این کشور، اگر کسی دین داشت دلش به حال جوانان این کشور می‌سوخت. مقام معظم رهبری نیز فرموده‌ که فضای مجازی قتلگاه جوانان این کشور است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم، اصلی‌ترین عامل اتحاد یعنی ایمان تضعیف می‌شود، گفت: جامعه دینی اگر از آسیب فضای مجاز در امان نماند، به طور یقین دچار اختلاف، تفرقه و درگیری خواهد شد.

,

آیت‌الله حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه فضای مجازی امروز به عنوان یک آسیب جدی برای کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: خداوند نگذرد از کسانی که مسبب این جریان بودند و با نگاه کج‌اندیش خودشان هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی نگرفتند و این فضا را در اختیار دشمن قرار دادند.

,

وی بیان کرد: آن مسئولی که می‌گوید فضای مجازی باید آزاد باشد چرا تا این حد نسبت به جوانان این کشور بی‌تفاوت است؟ اگر می‌خواهیم اتحاد و انسجام بیش از پیش حاکم باشد باید در جهت گسترش ایمان بر دل و جان جوانان بکوشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه