اخبار داغ

مدیر ساخت و توسعه راه های البرز:

احداث 100 کیلومتر راه روستایی با 50 میلیارد تومان کسری مواجه است

احداث 100 کیلومتر راه روستایی با 50 میلیارد تومان کسری مواجه است
مدیر ساخت و توسعه راه های البرز گفت: از محل اعتبارات سفر سال گذشته 30 میلیارد تومان و امسال 70 میلیارد تومان در مجموع 100 میلیارد تومان توانسته ایم برای مصوبات سفر اعتبار دریافت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز درباره مصوبات سفر ریاست جمهوری به خبرنگار تیتریک گفت: احداث راه طالقان هشتگرد مصوب شد و برای این محور سال گذشته از محل اعتبارات سفر 2 میلیارد تومان و امسال تا کنون 35 میلیارد تومان دریافت کردیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
علی اصغر کاظمی با اشاره به اینکه 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارتخانه در سال 95 برای پروژه مذکور دریافت شد افزود: پروژه از 35 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 95 به 70 درصد رسیده است و اوایل تابستان سال آینده بدون تونل این مسیر را زیر عبور می بریم. 
,
 
,
وی به شروع پروژه فوق از 20 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی سالهای متمادی احدا راه طالقان – هشتگرد 35 درصد پیشرفت داشت اما طی یک سال اخیر به اندازه این سالها فعالیت داشته ایم و کار حفاری تونل 2 هزار متری آغاز شده است اما به علت برودت هوا ادامه پیدا نکرده است و در حال ساخت سازه های تونل در کارگاه هستیم تا با مساعد شدن هوا عملیات حفاری تونل را آغاز کنیم. 
,
 
,
کاظمی با اشاره به اینکه تونل راه طالقان هشتگرد تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد تصریح کرد: در محور نجم آباد – اشتهارد – هشتگرد یک تقطع غیر هم سطح در سیپورکس به طول راه 10 کیلومتر داشتیم که سال گذشته زمان سفر ریاست جمهور 40 درصد پیشرفت داشت و الان 100 درصد به پایان رسیده است. 
,
 
,
وی گفت: سال گذشته 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر در قالب اسناد خزانه به پروژه مذکور تعلق گرفت و 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت خانه برای آن دریافت کردیم و امسال تا کنون 19 میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص گرفته ایم و 2 کیلومتر اتصال باند شمالی آزادراه تهران – کرج – قزوین به جاده کرج – هشتگرد امسال آغاز شد و به اتمام رسیده است. 
,
 
,
کاظمی افزود: امسال مناقصه 13 کیلومتر اتصال محور ماهدشت – اشتهارد به آزاد راه تهران – کرج – قزوین در قطعه 3 محور نجم آباد – اشتهارد – هشتگرد برای ماشین های ترانزیت برگزار شده است و در حال انجام است و پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید. 
,
 
,
وی اظهار داشت: بهسازی راه لشکرک – آهار – دیزین – چالوس پروژه دیگری است که در حوزه استان البرز 21 کیلومتر از سه راهی دیزین تا ابتدای پیست 14 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است و از ابتدای پیست تا قله 7 کیلومتر در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول با پیشرفت 30 درصدی دارد که سال گذشته دو میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر برای آن اخذ شد. 
,
 
,
کاظمی به تخصیص 900 میلیون تومان در سال جاری برای این قطعه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص کامل تا پایان سال مالی 97 قطعه یک به پایان برسانیم و پروژه دیگر روکش آسفالت 347 کیلومتر از راه های استان بود که 100 درصد انجام شده است و از سال گذشته 7 میلیارد تومان و امسال نیز همین مبلغ را  درافت کرده ایم و 40 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم و در صورت تخصیص صرفا می توانیم بدهی ها را تصفیه کنیم. 
,
 
,
وی گفت: از پروژه رفع 10 نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان 3 نقطه انجام شده است و 7 نقطه باقی مانده است، سال گذشته بنا بود 16 و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود اما سال گذشته 1 میلیارد تومان و امسال تا کنون 500 میلیون تومان دریافت کرده ایم که طرح ما را با مشکل مواجه کرده است چرا که 20 میلیارد تومان برای اتمام 10 نقطه تا پایان سال 97 اعتبار لازم است.
,
 
,
کاظمی افزود: پروژه دیگر احداث 100 کیلومتر راه روستایی بود که قریب به 60 کیلوتر انجام شده و 40 کیلومتر آن باقی مانده است که با توجه به شرایط جوی در حال حاضر امکان فعالیت نداریم اما مباحث عملیات خاکی و ... تعطیل نشده و در حال انجام است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی 2 میلیارد تومان و امسال 3 میلیارد تومان اعتبار ملی و 6 میلیارد تومان اعتبار استانی برای پروژه مذکور تخصیص داده شده است اظهار داشت: 50 میلیارد تومان برای این پروژه کسری داریم و در صورت تحقق مجموع 100 کیلومتر را تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید. 
,
 
,
کاظمی تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر در مجموع 250 میلیارد تومان اعتبار لازم داشتیم تا تعهدات پروژه را انجام دهیم اما از این مبلغ سال گذشته 30 میلیارد تومان و امسال 70 میلیارد تومان در مجموع 100 میلیارد تومان توانسته ایم برای مصوبات سفر اعتبار بگیریم.
,
 
,
وی گفت: بخشی از پروژه ها علی رغم عدم دریافت اعتبار انجام شده است و در حال حاضر پیشرفت پروژه ها روند خوبی را دنبال می کند لذا با توجه به زمان بندی پروژه ها در نظر داریم تا پایان سال مالی 97 آنها را به سرانجام برسانیم. 
,
 
,
مدیر ساخت و توسعه راه های استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: هر دستگاه دیگری که نتواند اعتبار خود را جذب کند ما آمادگی دریافت اعتبارات را برای پروژه های البرز داریم.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه