اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی مطرح کرد:

درآمد مالیاتی از تجارت الکترونیک، گره گشای کسری بودجه دولت

درآمد مالیاتی از تجارت الکترونیک، گره گشای کسری بودجه دولت
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و هزینه های موجود در جامعه روی آوردن به تجارت الکترونیک برای نسل جدید تجارت ما سود آور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره پایه های جدید مالیاتی و در راس آن مالیات رسانی از تجارت الکترونیک به خبرنگار تیتریک گفت: امروز با توجه به تغییر و تحولات در وضعیت اقتصادی جهان ترغیب و ترجیح بیشتر معامله کنندگان در قامت خریدار و فروشنده به معاملات غیر حضوری است. 
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
اکبر کریمی افزود: برای مردم با توجه به وضعیت ترافیک و ارزشمند بودن زمان مکان و زمان برای مردم حائز اهمیت خواهد بود و به دنبال این مهم موضوع تجارت الکترونیک مطرح شد که قانون آن در سال 1381 به تصویب مجلس رسید و مسئولیت و نظارت بر امور اجرایی آن به مرکز توسعه تجارت الکترونیک که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است سپرده شد.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بحث نظارت مفاسد امکان پذیر در تجارت الکترونیک به پلیس فتا نیروی انتظامی واگذار شد اظهار داشت: تجارت الکترونیک در زمینه فروش کالا فعالیت دارد و اقلامی که ما به صورت فیزیکی خریداری کرده و یا به فروش می رسانیم در فضای مجازی انجام می شود و می توان ارائه خدمات مشاوره ای، پیمانکاری و ...را نیز در اینترنت داشته باشیم. 
,
 
,
کریمی تصریح کرد: موردی که در تجارت الکترونیک مغفول مانده است تجارت از طریق تبلیغات است در حالی که حائز اهمیت و پولساز بوده و مالیات ساز برای دولت هاست اما متاسفانه در کشور ما این مهم عقیم مانده است. 
,
 
,
وی گفت: به موجب قوانین پایه و مدنی کشور هر جا که درآمدی حاصل شود می توان از آن مالیات اخذ کرد در نتیجه تجارت الکترونیک پایه و منبع جدیدی از درآمدزایی است چرا که اشخاص می توانند به راحتی فضای کسب و کار تجارت الکترونیک راه بیاندازند و شیک و مدرن محصولات خود را عرضه کنند. 
,
 
,
کریمی افزود: خریدار در روش مذکور فارغ از اینکه چه زمان و مکانی مورد نیاز است می تواند با دسترسی به اینترنت و فضای مجازی کالاها و خدمات مورد نظر خود را تهیه کند اما درآمدی که از این طریق حاصل می شود اهمیت دارد چرا که طبق آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال 91 هزار، در سال 92 سه هزار، در سال 93 یالغ بر 9 هزار سایت مجوز گرفته از مرکز توسعه تجارت الکترونیک در کشور در قالب " ای نماد" وجود داشت.
,
 
,
وی اظهار داشت: رقم فوق در سال 96 بسیار بالاتر از آمار ارائه شده بود و بالغ بر میلیاردها تومان از طریق تجارت الکترونیک در حال داد و ستد است و این آمارها را تراکنش های شاخه شاپرک بانک مرکزی تایید می کند و صحه می گذارد بر اینکه ارقام مربوط به تجارت الکترونیک و خریدهای مردم بالغ بر چندصد میلیارد تومان در هر ماه و سال است. 
,
 
,
کریمی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و هزینه های موجود در جامعه روی آوردن به این نوع تجارت برای نسل جدید تجارت ما سود آور است چرا که افراد به راحتی می توانند در فضای مجازی با یکدیگر به رقابت بپردازند و زمانیکه کسب و کار الکترونیک از طریق فضای مجازی و پلیس فتا برای خریدار تضمین می شود خریدار به راحتی می توان از طریق درگاه هایی که بانک مرکزی در اختیار آنها می گذارد کالاهای خود را خریداری کنند. 
,
 
,
وی گفت: مالیات تجارت الکترونیک مبحث نو است که اخیرا در کشور جدی تر دنبال می شود و مطمئنا مالیات ستانی از تجارت الکترونیک در کوتاه مدت موجب افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد و یک نوع توزیع متوازن بین عرضه کنندگان کالا و خدمات ایجاد خواهد کرد زیرا کسی که در فضای مجازی فعالیت می کند قائدتا هزیه آّب، برق، گاز و ... را ندارد و با بهای تمام شده کمتری کالای خود را عرضه خواهد کرد. 
,
 
,
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه خاطر نشان داشت: دولت با اخذ مالیات تجارت الکترونیک می تواند توزیع متوازن و متقارن داشته باشد و این نوع مالیات ستانی در کسب و کار های الکترونیک موجب می شود کسری بودجه های دولت سالیانه از طریق آن تامین شده و مسئولین روی آن تاکید دارند و اگر این روند عملیاتی شود شاهد رشد درامدهای مالیاتی و به تبع رشد بودجه جاری و عمرانی دولت خواهیم بود که در نهایت موجب رشد اقتصادی خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه