اخبار داغ

سیاست یک بام و دو هوای مسئولان شهری اراک/بی‌توجهی به زیبا سازی ایستگاه‌های اتوبوس در مناطق حاشیه‌نشین+تصاویر

سیاست یک بام و دو هوای مسئولان شهری اراک/بی‌توجهی به زیبا سازی ایستگاه‌های اتوبوس در مناطق حاشیه‌نشین+تصاویر
در سال‌های اخیر شهرداری اراک در مناطق بالا شهر اقدام به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس با شکل و شمایلی متفاوت و جذاب‌تر از مناطق حاشیه‌نشین کرده است و این تفاوت در زیبا سازی این ایستگاه‌ها در مناطق حاشیه‌نشین و بالا شهر ملموس و مشهود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ کلان‌شهر اراک یکی از ۸ شهر آلوده کشور است و براساس مطالعاتی که در حوزه آلودگی هوای این شهر در سال ۱۳۸۶ انجام شد، خودروها سهم ۴۸ درصدی در آلایندگی هوای را به خود اختصاص دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

بی‌شک نقش توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش آلایندگی غیرقابل انکار است و این موضوع  توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی از طریق ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از جمله موارد مورد نیاز برای توسعه پایدار شهری است و می‌طلبد تا شهرداری‌ها نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و به مسئولیت خود رد این زمینه جامه عمل پوشانند.

بیشتر اقشاری که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اقشار کم‌درآمد و بی‌بضاعتی است که بیشتر در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند. در سال‌های اخیر شهرداری اراک در مناطق بالا شهر اقدام به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس با شکل و شمایلی متفاوت و جذاب‌تر از مناطق حاشیه‌نشین کرده است.

شاید این اقدام گامی برای توسعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشد ولی بی‌شک اجحاف در حق اقشار کم‌درآمد حاشیه شهر است که ناچار برای استفاده از ناوگان عمومی بایستی مدت‌های طولانی را در ایستگاه‌های اتوبوسی بایستند که تنها یک تابلو دارند یا اینکه بدون سرپناه، فرسوده و بسیار قدیمی هستند.

مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند

مجید موزونی، از کارشناسان خدمات شهری در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ ایجاد تعادل در ارائه خدمات شهری به شهروندان از بُعد اجتماعی و اقتصادی دارای پیچیدگی‌های خاص دانست و گفت: بر اساس شهرسازی ایرانی اسلامی جامعه طبقاتی نداریم و مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند، برای مناطق بالا و حاشیه امکانات اولیه بایستی یکسان فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس ستاد بازآفرینی شهری باید سرانه میانگین ارائه خدمات در محله‌های مختلف شهری یکسان باشد و امکانات بیشتر به مناطق کم برخوردار از خدمات سوق داده شود تا شهروندان ساکن در این مناطق نیز رضایتمندی نسبی از دریافت خدمات داشته باشند.

باید در ارائه خدمات به سمت رفع تبعیض و بی‌عدالتی گام برداریم

این کارشناس خدمات شهری با تأکید بر از بین رفتن تبعیض و بی‌عدالتی در ارائه خدمات، افزود: دیدگاه کلی این است که امکانات حداقلی به صورت یکسان در مناطق مختلف توزیع شود.

موزونی با اشاره به اینکه از نظر روانشناسی تبعیض و بی عدالتی در ارائه خدمات شهری تأثیری نامطلوب در روند رضایتمندی همشهریان دارد، خاطرنشان کرد:  تحقیق‍ات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد در مناطقی که خدمات شهری کمتری ارائه می‌شود در بذهکاری‌های اجتماعی، نارضایتی‌های فکری و روانی افراد تأثیر نامطلوب دارد.

ایستگاه‌های اتوبوس جانمایی شده در نقاط بالا شهر اراک

photo_2017-12-21_10-29-08 photo_2017-12-21_10-29-58

ایستگاه‌های اتوبوس جانمایی شده در مناطق حاشیه‌نشین شهر اراک

photo_2017-12-21_10-29-32 photo_2017-12-21_10-30-00

انتهای پیام/

,

بی‌شک نقش توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش آلایندگی غیرقابل انکار است و این موضوع  توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

,

فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی از طریق ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از جمله موارد مورد نیاز برای توسعه پایدار شهری است و می‌طلبد تا شهرداری‌ها نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و به مسئولیت خود رد این زمینه جامه عمل پوشانند.

,

بیشتر اقشاری که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اقشار کم‌درآمد و بی‌بضاعتی است که بیشتر در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند. در سال‌های اخیر شهرداری اراک در مناطق بالا شهر اقدام به ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس با شکل و شمایلی متفاوت و جذاب‌تر از مناطق حاشیه‌نشین کرده است.

,

شاید این اقدام گامی برای توسعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشد ولی بی‌شک اجحاف در حق اقشار کم‌درآمد حاشیه شهر است که ناچار برای استفاده از ناوگان عمومی بایستی مدت‌های طولانی را در ایستگاه‌های اتوبوسی بایستند که تنها یک تابلو دارند یا اینکه بدون سرپناه، فرسوده و بسیار قدیمی هستند.

,

مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند

, مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند, مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند,

مجید موزونی، از کارشناسان خدمات شهری در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ ایجاد تعادل در ارائه خدمات شهری به شهروندان از بُعد اجتماعی و اقتصادی دارای پیچیدگی‌های خاص دانست و گفت: بر اساس شهرسازی ایرانی اسلامی جامعه طبقاتی نداریم و مسئولان شهری نباید نسبت به ارائه خدمات به مناطق مختلف شهر تفاوتی قائل شوند، برای مناطق بالا و حاشیه امکانات اولیه بایستی یکسان فراهم شود.

, اراک امروز,

وی ادامه داد: بر اساس ستاد بازآفرینی شهری باید سرانه میانگین ارائه خدمات در محله‌های مختلف شهری یکسان باشد و امکانات بیشتر به مناطق کم برخوردار از خدمات سوق داده شود تا شهروندان ساکن در این مناطق نیز رضایتمندی نسبی از دریافت خدمات داشته باشند.

,

باید در ارائه خدمات به سمت رفع تبعیض و بی‌عدالتی گام برداریم

, باید در ارائه خدمات به سمت رفع تبعیض و بی‌عدالتی گام برداریم , باید در ارائه خدمات به سمت رفع تبعیض و بی‌عدالتی گام برداریم ,

این کارشناس خدمات شهری با تأکید بر از بین رفتن تبعیض و بی‌عدالتی در ارائه خدمات، افزود: دیدگاه کلی این است که امکانات حداقلی به صورت یکسان در مناطق مختلف توزیع شود.

,

موزونی با اشاره به اینکه از نظر روانشناسی تبعیض و بی عدالتی در ارائه خدمات شهری تأثیری نامطلوب در روند رضایتمندی همشهریان دارد، خاطرنشان کرد:  تحقیق‍ات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد در مناطقی که خدمات شهری کمتری ارائه می‌شود در بذهکاری‌های اجتماعی، نارضایتی‌های فکری و روانی افراد تأثیر نامطلوب دارد.

,

ایستگاه‌های اتوبوس جانمایی شده در نقاط بالا شهر اراک

,

photo_2017-12-21_10-29-08 photo_2017-12-21_10-29-58

, photo_2017-12-21_10-29-08, photo_2017-12-21_10-29-08, photo_2017-12-21_10-29-58, photo_2017-12-21_10-29-58,

ایستگاه‌های اتوبوس جانمایی شده در مناطق حاشیه‌نشین شهر اراک

,

photo_2017-12-21_10-29-32 photo_2017-12-21_10-30-00

, photo_2017-12-21_10-29-32, photo_2017-12-21_10-29-32, photo_2017-12-21_10-30-00, photo_2017-12-21_10-30-00,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه