اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه:

فضاهای شهری برای معلولان بازسازی و تجهیز شد

فضاهای شهری برای معلولان بازسازی و تجهیز شد
رئیس اداره بهزیستی سرخه با تأکید بر اینکه معلولان نیز همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند؛ گفت: خوشبختانه موفق شده ایم اکثر فضاهای نامناسب شهری را برای معلولان بازسازی و تجهیز کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستمیان رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه با اشاره به اینکه یکی از راه های تحقق رشد و توسعه هر شهر و روستایی تأمین بستر مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های برابر برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان های عمومی و فضاهای شهری است، گفت: از نظر حقوق شهروندی نیز حمایت از حقوق افراد جامعه وظیفه دولت است و برای همه شهروندان و افراد دارای معلولیت و ناتوانی باید حقوق مشابهی همچون دیگر شهروندان وجود داشته باشد و نباید هیچ تفاوتی از این حیث قائل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه بیان کرد: قوانین زیادی در تأکید و ضرورت انجام مناسب سازی به ویژه در دو دهه گذشته به تصویب رسیده است؛ مثل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا کلیه اماکن دولتی و نهادهای عمومی در طراحی، تولید و احداث ساختمانها، اماکن عمومی و معبر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

, .,

رستمیان با تأکید بر اینکه در شهرستان سرخه افراد معلول و کم توان جسمی وجود دارند؛ افرادی که حق دارند همانند سایرین از حقوق شهروندی بهره مند شوند؛ گفت: خوشبختانه ما در این شهرستان با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری های متعدد موفق شدیم درصد بیشتری از فضاهای نامناسب شهری را برای معلولان بازسازی و تجهیز کنیم.

,

وی عنوان کرد:همچنین با توجه به وجود قوانین حمایت از حقوق معلولین شهرستان سرخه اقدامات مؤثری انجام داده است و ساختمان های اداری که امکان ایجاد فضای مناسب برای استفاده معلولین را داراست را به این امکانات مجهز شده اند و اگر هم اداره ای هم به این امکانات مجهز نشده است به این دلیل بوده که اجاره ای بوده اند و متأسفانه در این خصصوص نمی توان اقدامی انجام داد.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه اذعان کرد: مناسب سازی فضاهای شهری، معابر و اماکن عمومی تنها برعهده دستگاه های اجرایی و سازمانهای دولتی نیست و همه مردم، سازمانهای مردم نهاد و حتی خود معلولان باید در این زمینه پیگیر و مشارکت کنند.

,

رستمیان با تأکید بر اینکه حل مشکلات معلولان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: مسئولان موظف هستند همان‌طور که طبق قانون برای افراد سالم جامعه معبرسازی و کارهای دیگر انجام می‌دهند؛ برای معلولان نیز باید همان کار را انجام دهند.

, .]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه